C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
opeliss
'Admiral'
'Admiral'

C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja opeliss »

Onko kannen laskulla mitään hyötyä?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jos siitä ottaa pienen siivun pois, niin saattaa sillä vähän lisää voimaa tulla mutta vakiolla moottorinohjauksella tuskin hyötyy juurikaan suuremmasta puristussuhteesta. Helpoimmalla hevosvoimat löytyy tuossa koneessa nokkien ja imusarjan vaihtamalla. Itse en tuhlaisi rahaa Lexmaulin sarjaan koska siinä ei mielestäni kohtaa hinta ja laatu toisiaan. Jos sulla löytyy taitoa muokata metallia tai tunnet jonkun osaavan kaverin, niin hyvä vaihtoehto on tehdä imusarja moottoripyörien läppärungoille. Niitä saa todella käypäiseen hintaan. Imusarjan laippa maksaa jokusen kympin jossain metallifirmassa teetettynä ja valmiita laippoja löytyy foorumilaisillakin myynnissä. Muistaakseni nimimerkki Jäksterillä oli tuohonkin koneeseen laippoja tarjolla.

Halvimmat hevosvoimat taas löytyvät pakosarjan vaihdolla tai alkuperäistä muokkaamalla. Ottaa pakosarjan irti ja hioo vingulla ne hitsisaumat matalaksi sieltä sisäpuolelta laipan ja primäärien liitoskohdasta. Omista sarjoista olen varmuuden vuoksi hitsaillut ne saumat ulkopuolelta ettei ainakaan jää vahingossa vuotokohtia. Myös ne kaikki kollektorit kannattaa tehdä uusiksi koska ne on osassa sarjoista kyllä tosi laadutonta työn jälkeä.
Linkistä löytyy sivu jolta löytyy kuva sarjasta jossa on nuo kollektorit tehty uusiksi oikealla tavalla. Varsinkin se viimeinen kollektori josta sitten lähtee pakoputki, on todella toimiva muutos. Uskoisin että Ville kertoo mitat ja kaiken muunkin tarvitsemasi tiedon tuosta sarjasta kun laitat hänelle yv:n.
Todennäköisesti väärässä.
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Mistä linkistä?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Sori, pääs unohtumaan :oops:
Tässä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... e&start=75
Kiitos muistutuksesta :peukku:
opeliss
'Admiral'
'Admiral'

Jees. eniten mietityttää asentotunnistimen laittaminen ja alipaineletkut?

Minkälaisesta pyörästä kannattais lähteä metästämään?

Käykö niihin xe omat suuttimet?

kotelo varmaan aika vaikea ja tarkka tehdä?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Laitappa Villelle privaa, taitaa vielä löytyä valmis paketti jossa on itsetehty imusarja sekä prätkän läppärungot imutorvilla suuttimineen. Pitäis löytyä paljon muutakin xe:n viriosaa. Tänään just tuli tuo pakosarja puheeks ja Villellä olis valmiiks tehdyt kollektorit irrallaan ja taitaa jokunen xe:n pakosarjakin löytyä aihioks.
Ei tuo kotelo ole kummoinen tehdä. Periaatteessa riittää kun tekee jonkun kotelon mihin laittaa sitten toiseen päätyyn jonkun vähän reilumman kokoisen kartiofiltterin.Tärkeintä on se että läppärunkojen vastakkainen seinä ei ole liian lähellä. Kuvia ja ohjeita noista löytyy googlaamalla.
opeliss
'Admiral'
'Admiral'

Saakos sen toimimaan vakio moottorinohjauksella?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Kyllä ja ei. Jos korvaa ton oman imusarjan läppärungoilla ja laittaa kaasuläpän asentotunnistimen paikalleen sekä kuumalankamittarin sinne plenumin päähän niin toimiihan se kuten alkuperäinenkin. Ilman mittaria taas ei toimi alhaalla juuri yhtään mutta yläkierroksilla pelaa ihan ok, mutta on tosi kulmikas ajettava kun reagoi kaasuun tosi huonosti ja sit yhtäkkiä huutaakin kunnolla. Läppärungoilla en ole tuota kokeillu vaan tuo kokemus on tullu ku on joskus päässy unohtumaan laittaa se pistoke kiinni mittariin.

Kai se viisaampi olis laittaa lompakon paksuuden mukaan ohjelmoitava ruutta niin sais säädeltyä seokset kuntoon ja varsinkin koneen luonnetta sais muutettua mieleisekseen. Tehollisesti ei varmastikaan hyödy juurikaan läppärungoilla verrattuna siihen että tekee hyvän imusarjan yhdellä läpällä mutta kaasuvaste on parempi noilla läppärungoilla yhden läpän systeemiin verrattuna.
Pate350
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Pate350 »

Kertokaa tietämättömälle että onko ne motonetin myymät kannenpultit liian lyhyitä tai jotai ku oon saanu jo kahtee kertaa lohkon kierteet rikki..??? Palinilla myivät ihan samallaisia pultteja alkuperäis osina mutta hinta oli kolminkertainen...
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Omassa koneessa tuli 105mm pultit vaikka tarttis olla 110mm ja korkkas kierteen pois...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Pate350 kirjoitti:Kertokaa tietämättömälle että onko ne motonetin myymät kannenpultit liian lyhyitä tai jotai ku oon saanu jo kahtee kertaa lohkon kierteet rikki..??? Palinilla myivät ihan samallaisia pultteja alkuperäis osina mutta hinta oli kolminkertainen...
mitähää paska pultteja olet ostanut ku ei alkuperäiset maksa kuin 17e satsi
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Pate350
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Pate350 »

_Jape_ kirjoitti:
Pate350 kirjoitti:Kertokaa tietämättömälle että onko ne motonetin myymät kannenpultit liian lyhyitä tai jotai ku oon saanu jo kahtee kertaa lohkon kierteet rikki..??? Palinilla myivät ihan samallaisia pultteja alkuperäis osina mutta hinta oli kolminkertainen...
mitähää paska pultteja olet ostanut ku ei alkuperäiset maksa kuin 17e satsi
Toi oliki hyvä vastaus kysymykseen.. Auto Palin pyysi joku 6e per pultti.. Jäi kyllä ostamatta.. Osaako joku sanoa missä niitä pidempiä myydään???
jaketech
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jaketech »

entä jos ostaa pulttikaupasta kovat pultit ni ei tartte joka kerta ku kannen käyttää irti ni ostaa uusia pultteja :wink:
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Pate350 kirjoitti: Toi oliki hyvä vastaus kysymykseen.. Auto Palin pyysi joku 6e per pultti.. Jäi kyllä ostamatta.. Osaako joku sanoa missä niitä pidempiä myydään???
itse olen aina tuolta tilannut http://www.automuovikem.fi/
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

_Jape_ kirjoitti:
Pate350 kirjoitti: Toi oliki hyvä vastaus kysymykseen.. Auto Palin pyysi joku 6e per pultti.. Jäi kyllä ostamatta.. Osaako joku sanoa missä niitä pidempiä myydään???
itse olen aina tuolta tilannut http://www.automuovikem.fi/
:peukku: Suosittelen. Tulee warpilla oikeanlaiset, kunhan myös tiedät itse mitä haluat. Mä päädyin viime konejumpassa ARPin koviin pultteihin. Sitä ennen käyttänyt ihan OEM venyviä ja asteilla sekä nyyttoneilla tällänny kii. Ei oo fuskannu ikänä. Tiivisteet ollu aina joko OEM tai muuten vaan laadukkaita. Viimeksi kasattiin astetta arvokkaammalla "paffilla".. multa saa osanumeroita, JOS mielit astetta paremmilla pulteilla/tiivareilla (C)20XE'n niputtaa. Löytyy myös kupari imu- ja pakosarjantiivareita, ja voidaan tehdä mittatilaustyönäkin, jos laipan saa aihioksi, mille tiiviste tehdään. Valmiina löytyy tiivarit Lexmaulin imusarjalle sekä Lexmaulin pakosarjalle (C)20XE koneeseen.
"On tämä saatana työmaa!"
Vastaa Viestiin