Kadett D 2.0 8v -82
Re: Kadett D 2.0 8v -82
Ennen ku irroitat öljypohjan niin kokeiles naputtaako ilman öljyn mittatikkua.
Todennäköisesti väärässä.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Nostin tikkua ja naputtaa samallalailla. Kumma kyllä jos ja kun tuo öljypohjasta tuo ääni kuuluu, että auto on kuitenkin toiminut kohta 7tkm ihan normaalisti ja lähtee käyntiinkin kuin uusi auto, hyvä jos kerran kerkeää pyörähtää kone kun starttaa jo, ei tarvitse sahata
Ylhäältä kun kuuntelee niin kuulostaa äkkiä, että kuuluis venakopan alta, muttakun alla makaa niin kuuluu selvästi alhaalta se ääni. Ja mitä kokeilin vähän öljykorkkia raottaa niin ei tuntunut ääni voimistuvan joten sekin viittaisi alakertaan..
Pakko tuolla on kuitenkin ajaa kun ei ole toista autoa tällä hetkellä, pitää huomenna kun kotiin pääsee niin katsoa kerkeäisikö tuosta öljypohjan aukaisemaan, että näkee vähän mitä sieltä löytyy.
älä suotta ö-pohjaa irottele.
ois yks alakerta mistä varmaan vielä moottorin tekis.
laitanko kontiin pudikselle?
ois yks alakerta mistä varmaan vielä moottorin tekis.
laitanko kontiin pudikselle?
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
No jos se ei mitään maksa niin laita ihmeessä matkaan
Pitäis jostakin saada muutama työkalu lainaan niin voisin alkaa uhkarohkeasti itse irroittamaan tuota kantta tuosta pirssistä, pääsen kaverin kyydillä töihin niin olis viikko aikaa värkätä tuota. Olikohan Opelin korjausoppaassa ohjeet siihen, pitää kotona tarkistaa. Momenttiavain,venttiilipuristin,virranjakajassa oli pultit joihin mulla ei ole työkalua ja tietenkin tärkeimmät huomiot purussa/kasauksessa olis hyvät mitkä pitää tehdä, kyllä mä osat osaan irroittaa, mutta osaanko kasata oikein, se onkin eri asia. Eli tarkoitus siis vaihtaa kansi ja tuo uusi nokka tuohon nokkapukkiin kun olin vähän turhan innokas ja purin sen nokan vanhasta nokkapukista irti vaikkei olisi tarvinnut, olis päässyt helpolla kun olis nakannut vain paikalleen koko paketin
Tai tietenkin jos joku osaava lähikunnista on kiinnostunut jelppimään niin ei haittaisi ollenkaan, menisi nopeampaakin koko homma ja seuraavalla kerralla osaisi sitten itse kun tietää miten tapahtuu 
kansi ilmeisesti hiluina jos venttiilin puristinta tarvii?
eihän se nokka ole pukissa kun kahdella pultilla että ei ole kummoinen homma vaihtaa toiseen pukkiin.
eihän tuossa muuta kun kannenpultit momenttiin ja jako kohalleen niin onnistuu
pitäs tuosta koneesta jokunen kymppi saada.
eihän se nokka ole pukissa kun kahdella pultilla että ei ole kummoinen homma vaihtaa toiseen pukkiin.
eihän tuossa muuta kun kannenpultit momenttiin ja jako kohalleen niin onnistuu
pitäs tuosta koneesta jokunen kymppi saada.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Ei ole kansi hiluina, mutta se pitäisi käyttää hiluina, että saa venttiilivarrenkumit vaihdettua. Eikö virranjakajassa ole mtn väliä miten se tulee paikoilleen? Kun jotenkin mulla on semmonen muistikuva, että se virranjakajan kansi olisi hieman liikuteltavissa siinä paikallaan ja sen pystyy laittamaan väärin tms.?
Ja enää jää työkalujen puute vaivaamaan. Tässä kuussa ei ole enää varaa ostella kauheasti niin jää tuo sinun alakertakin vielä ostamatta ainakin toistaiseksi. Tuli typeränä noita "turhiakin" osia osteltua työkalujen sijasta kun ei ollut tarkoitus omassa tallissa kantta vaihtaa, muttakun näyttää pahasti ettei kerkeä ennen Summerpartyja vaihtamaan sitä ellei itse ala tekemään niin siksi tuli vähän kinkkinen tilanne.. Pitänee seuraavasta tilistä panostaa uusiin työkaluihin niin ei tarvii ihan joka välissä olla lainaamassa niitä
Ja enää jää työkalujen puute vaivaamaan. Tässä kuussa ei ole enää varaa ostella kauheasti niin jää tuo sinun alakertakin vielä ostamatta ainakin toistaiseksi. Tuli typeränä noita "turhiakin" osia osteltua työkalujen sijasta kun ei ollut tarkoitus omassa tallissa kantta vaihtaa, muttakun näyttää pahasti ettei kerkeä ennen Summerpartyja vaihtamaan sitä ellei itse ala tekemään niin siksi tuli vähän kinkkinen tilanne.. Pitänee seuraavasta tilistä panostaa uusiin työkaluihin niin ei tarvii ihan joka välissä olla lainaamassa niitä
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Jeespoks, öljytikun nokka täynnä metallihilettä ja öljyä katosi melkein 1l alle 200km aikana joten eiköhän tuon koneen elämänkaari ollut siinä, taisi se aika lähelle 7tkm olla mitä se kesti, tällasta motorsporttia tällä kertaa 
joskus tehty moottoriremontti siis on tuottanut hedelmää 
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
hieman ihmetyttää jos remppaaki tehty
no aina ei voi onnistua 
No nythän sinä voit jättää tuon projektiksi, ja ostat multa Omegan pois 
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Pakko se on tämä iskuun saada, muutenkin pitäis jo vähemmäksi noita raatoja saada kun 2/4 autosta on ajokunnossa ja niistäkin kahdesta toinen koneremonttia vailla ja toinen kansiremonttia 
kampiakselin ja kiertokangenlaakerit vaan uusiksi ja taas pelaa. muutama kymppi menee osiin ja ö-pohjantiivisteeseen.
parillakympillä saa momenttiavaimenkin
jakajaa et kyllä voi väärään asentoon laittaa.
laakeroida se kannattaisi tuo minunkin motti.
parillakympillä saa momenttiavaimenkin
jakajaa et kyllä voi väärään asentoon laittaa.
laakeroida se kannattaisi tuo minunkin motti.
Nuita koko koneitahan saa melko halvalla niin nyt äkkiä vaan haalit itelle uuden koneen ja vaihdat omasta vaan kannen siihen! ite tekisin ainaki noin. niin pääsisit vielä pudiksellekki!
Itelläki on jo kone paikallaan eikä kauaa mennyt. Ei muutaku letkut, johot, pultit auki ja kone pois! Mullaki alkaa olla hyvällä mallilla ja jos ei pahemmin vastusta niin voipi olla että saan sen valmiiksi tälläviikolla
millon sulle sopis tulla hakeen sitä taka-akselia? 
Kadett D
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Tiedossa on jo mitä tuolle tehdään ja tarkoitus olis keritä Pudikselle vielä tällä ajamaan. JonZZonI mulle sopii melkein mikä päivä vain, sait yv:tä
Jep... Mulla aikoinaan Asconan vasta kasaan saatu kone alkoi jonkun ajan kuluttua pitämään sellaista metkaa naputusta. Pari päivää myöhemmin tuli sitten kiertokanki läpi lohkosta...jarkkis kirjoitti:aivan joo, no ei siinä auta ku laittaa kadetti telakalle ja rupiat ajamaan sorsalla, voi olla että jos ääni hyvin paha on ni ei liiku enää kauaa ja sitte vasta meneeki osia uusiksi...|vectraman| kirjoitti:Jep huolestuttava merkki on, vituttaa vaan kun ei oikein olisi juuri nyt rahaa remontoida..Vecun kone on jo JonZZonIlla kovaa kyytiä menossa Kadettiin..
Tosin puristussuhde tais olla yli 14:1...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa