Lyhyesti... onko pelkääjän puolen (pidempi vetari) vaihdelaatikon proppu tarkistus vai tyhjennysproppu ? kun mun mielestä se on tarkistus, mutta propussa on kuitenkin magneettipala, ihan niinkuin tyhjennyspropussa yleensä ? Mulla oli vetarit irti ja laatikosta tuli noin 1.5 litraa öljyä pihalle (aika paljon) ja nyt en tiedä kuinka paljon pitäisi lisätä. Edellinen omistaja oli teetättänyt kytkinremontin ja sen yhteydessä oli lisäilty öljyä,joten riippuen siitä onko kyseinen proppu määrän tarkistus vai tyhjennys niin joko mulla on oikea määrä laatikossa öljyä nyt ja siellä oli ennestään 1,5 litraa liikaa tai sit mulla ei oo laatikossa öljyä lainkaan. Ja sitä mä ihmettelin ku tää proppu sijaitsee aika ylhäällä (aivan vetarin vieressä) ollakseen tyhjennysproppu?
PS:yritin lisätä laatikkoon öljyä propun ollessa auki ni meni noin 2desii ja sit rupes tulee ulos joten onko ok? proppu kii ja ajoo vai lisätäänkö???KIITOS JO ETUKÄTEEN!!! PIKAISTA VASTAUSTA KAIVATAAN!!!
F Astra 2.0 gsi vm.-93 vaihdelaatikon öljyvaihto
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: F Astra 2.0 gsi vm.-93 vaihdelaatikon öljyvaihto
Tyhjennys tapahtuu ottamalla öljypohja pois. Täyttö juuri siitä aukosta jossa magneetti. Täyttötilavuus 1.9 litraa. Käytä opelin nimellä myytävää öljyä, toimii parhaiten.
Täyttö on konehuoneen puolelta,kävin tänään opelilta hakemassa öljyä, joten jos kyseisestä reiästä tulee ulos ,onko öljyn määrä riittävä???
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Kyllähän sen voi täyttää huohottimen aukostakin, mutta itseltä löytyy käsipuristin jolla öljyn laitan tarkistusaukosta. Nimensä mukaisesti öljyä on riittävä määrä kun auto on tasaisella ja öljyn pinta on tarkistusaukon kohdalla.
Ja näillä tiedoilla mennään, KIITOS neuvoista!!!