B-Ompun tietsikan ulkolämpötilan näyttö sekaisin
B-Ompun tietsikan ulkolämpötilan näyttö sekaisin
Morjens vaan kaikille. Eli kyselen asiasta, josta on ollut jo aiemmin täällä palstalla tarinaa, tarkemmin ottaen jossain kevättalvella 2011. Mulla alkoi joossain vaiheessa näyttää lämpötilanäyttö F TEMP, arvelin että olisikohan ulkolämpötilan anturi sanonut sopimuksen irti, anturi vaihdttiin paikallisella Opel-sopimushuollon pajalla, mutta ei muutosta tilanteeseen, edelleen F TEMP näytössä. Luin aiemmista viesteistä, että kyseessä voisi olla mahdollisesti joko johtovika tai jopa tietsikkavaiva, mutta asia oli käsitelty vain kevyesti sivuten. Olisikos joku Opel-säätäjä tutkinut ko. ongelmaa paremmin ja selvittänyt esim. . etää voisko se anturin liitin olla niin kakkainen, ettei sitä kautta tulisi kunnon signaalia anturilta. OLen sitten kokeillut "resetoida sen ajotietsikan irroittamalla akusta piuhat joipa noin tunnin ajaksi, mutta toimenpide ei ole ainakaan tähän vaivaan auttanut. Olis vaan kiva kun sais automaagi-ilmastoinnin antamaan kunnolla lämpöä kabiiniin kylmemmillä ilmoilla, viime talvena "pakotin" lämpöä kabiiniin käsiohjauksella l. otin automaagi-ilmastoinnin pois päältä ja asettelin lämpötilasäädön maksimiin, siltikin tuntui, ettei sieltä lämppäristä tullut ihan kaikkea lämpötehoa kabiiniin, vaan tuppasi ihan väkisin huurtumaan lasit.

- kadett90
- OCF Member 2024

Re: B-Ompun tietsikan ulkolämpötilan näyttö sekaisin
Todennäköisesti piuha poikki.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Re: B-Ompun tietsikan ulkolämpötilan näyttö sekaisin
Tosta huurtumisesta on muutamaakin apua ollut.
Yksi on se perinteinen, että vaihtaa raitislimasuodattimen uuteen ja toinen on käyttää sisäilman kierto päällä ja poissa.
Viimeisiään vetävä akkukin saattaa aiheuttaa tuon huurtumisen.
Mulla oli viime talvena tuota kiusaa, että veti kovalla pakkasella väkisellä jäähän vaikka puhalsi kuumaa. Uusi akku korjasi tuonkin.
Tohon näyttöön en osaa sanoa mitään.
Yksi on se perinteinen, että vaihtaa raitislimasuodattimen uuteen ja toinen on käyttää sisäilman kierto päällä ja poissa.
Viimeisiään vetävä akkukin saattaa aiheuttaa tuon huurtumisen.
Mulla oli viime talvena tuota kiusaa, että veti kovalla pakkasella väkisellä jäähän vaikka puhalsi kuumaa. Uusi akku korjasi tuonkin.
Tohon näyttöön en osaa sanoa mitään.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4