olis sellane juttu et ei ketään tietäis miten sais kakspuolisen teipin irotettu ovista? on meinaa pirun jämäkästi kiini eikä viittis oikee mitää maalii haittaavaa litkuukaa käyttää et sais ne pois.
otin listat pois f astrast ja sit siin huomasin et teipit jäi oviin ja lokasuojiin kiini
(F)ast_tra kirjoitti:Kyllä kannattaa, yhdestä autosta lähti maalit kun kuivana vedin toffeelaikalla.
No mä ajelen noita jokapäivä irti, eikä ole maalit lähteny.
Joo, oon kattellu noita hommia vierestä jo jonkin aikaa ja tiedän, että ne lähtee pelkällä toffeellakin. Vanhasta autosta ei koskaan tiedä niin varotoimenpiteenä ihan hyvä pehmitellä ne ensin.
Kyllä itse ainakin kostuttelisin jollain, varsinki silloin tahtoo jäädä maalit käsiin/teippeihin jos on joskus maalattu ja laitettu liian aikaisin listat/teipit kiinni.
kiitos vinkeistä. sumuttelin kyllä aineita mutta ovat aika jämäkästi kiini ovissa suurin osa lähti mutta vielä jäi sen verran että näkyy selvästi että on teipit kyljissä.
Ainakin satoja teippejä poistanut toffeelaikalla, ilman mitään höpö höpö liiman pehmittäjiä. Niistä ole kuin haittaa kun sitä teippiä laikalla poistaa.
Jos maalit lähtee.laikalla pois on syynä yleensä liian aikaisten tuoreelle pinnalle liimattu lista, tai esim liian kovat kierrokset laikkaa käyttäessä jolloin pelti pääsee helposti kuumumaan ja maalipinta korkkaa.
Lopuksi tieten jos pintaa ei uudelleen maalata niin pintojen puhdistus...