Vectra B2 DTi kevyt teinituunaus.

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Vectra B2 DTi kevyt teinituunaus.

Viesti Kirjoittaja Timotee »

Kas niin.

Ostin viime syksynä diesel-Vectran koskapa ajoa tuli sen verran paljon.
Auto on ihan normaali vuoden 2000 B-farkku, GL-varustelu ilman esimerkiksi sumuvaloja joita en kokenut tarvitsevani. Ainoana ulospäin näkyvänä lisävarusteena olivat vetokoukku, takalippa ja törkeän isot lisäpitkät. Kuvia mulla on jossakin.

Faceliftissä on siis "uudemmat" ajovalot, ja nyt tässä on vielä vähän uudemmat:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Yritin löytää linssiumpiot ilman rinkuloita tai devil's-ledejä, mutta kun ei siihen hätään tullut vastaan niin pienempi paha tämä. Depot joissa parkit on toteutettu normipolttimoilla eikä ledeillä jolloin väri on mielestäni mukavampi kuin valkoisilla ledeillä. Samalla kun umpiot nyt oli irti niin laitoin 4300K jälkiasennus-xenonit tuohon.

Umpiot olivat noin puoli vuotta mulla työpaikalla työpöytäni alla odottamassa asennusta kun en saanut aikaiseksi minkä jälkeen olivat muutaman viikon kotona eteisen hyllyllä lippisten seassa, ja nyt lomalla otin oikein projektin niistä, samalla kun vaihdettiin moniurahihna ja kiristin. Päivän homma kaikkinensa ja just alkoi tulla vettä kun saatiin puskuri takaisin paikalleen. Umpion vaihto oli yllättävän helppo homma, maski ja puskuri pois vaan ja plug&play. Liittimet meni suoraan, samoin korkeudensäätömoottori. Vanhat valot oli Carellot siis. Ainoana piti lähivalon ja pitkän johdot vaihtaa ristiin mikä toteutettiin auton piuhoissa koska tilaa oli paremmin kuin umpion sisällä. Mun aikana tuohon ei vanhoja umpioita takaisin laiteta, korkeintaan leimalle xenonit pois ja normi-H7:t tilalle. Jos parkkien määrästä kitisevät niin rinkulat pois pelistä ja nuo lisäpitkät keulalle jolloin niiden parkit kai saa olla toiminnasta. Aikanaan tuli lisävalojen parkeista merkintä että seisontavalo, edessä, määrä virheellinen. :no:

Muuta asentelua:

Mulla sattui olemaan yhdet 2.6i V6 sportin puolinahkapenkit jotka kumma kyllä siirtyivät tähän ensi tilassa. Samassa sportissa olisi ollut myös Remuksen takapönttö mutta ei ehkä olis mahtunut vetokoukun kaveriksi kun on hiukan iso. Myös alkuperäiset xenonit oli mutta sai olla.

DVD-soitin ja 7" näyttö esiasennettu. Eli mp3-kansioita selaillaan mutta "käsijarrupiuha" on maadoittamatta eli leffaa ei katsella. RCA vedetty, samoin edellisen amistajan/omistajan vetämä 16mm2 virta tulee paksiin. Jakoblokki pitäis hommata (Biltema 10e) ja 12V pistoke paksiin esim kylmälaukulle tai valaisimelle. Vahvari ja subbari on jemmassa, erillissarja harkinnassa mutta ainakin alkuun pärjätään näillä.

Päiväledeille on piuhat valmiina kunhan keksis mihin itse valot laittaa. Sumareiden paikalle mieluiten jos vaan saa siististi ilman että näyttävät etuviistoon.

Käsijarrun kilkkeet + vaijerit vaihdatin korjaamolla ennen leimaa, sanoivat samalla että etuvasemmalla kolisee alustassa jokin mutta kun klappia ei löytynyt niin eipä tuo katsastussetäkään hylännyt. Iskarikin oli tikissään vaikka korjaamolla epäilijät sen olevan loppu. Jos iskaria olis vaihdeltu niin madallusta olisi tullut, nyt se jäi toistaiseksi. Samoin 16" alut ja ihan kelpo kumit oli ostaessa joten ajellaan nuo loppuun ja mietitään myöhemmin. Kuitenkin idea mulla tossa kiesissä on että kun ajaa 2500km kuukaudessa niin 225/45-17" voi nostaa kulutusta. Viime talvena 195-leveillä 15" talvirenkailla pääsin alle 5l/100km kulutukseen kun ajelin Kehä3:a päästä päähän päivittäin.

Tulipa paljon tekstiä yhdestä umpionvaihdosta.. :lol:
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B2 DTi kevyt teinituunaus.

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Myykkö noi lisäpitkät :lol:
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

_Jape_ kirjoitti:Myykkö noi lisäpitkät :lol:
Joo joutaahan ne kun hinnan keksisi, releet tosin jäi autoon kun laitan mahdollisesti pienemmät Hellat tohon syssymmällä.
Toi rekkarikilven taakse tuleva teline tulee mukana.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuohon ne päiväledit sitten tuli kun oli helpoin laittaa. Sarjassa oli joku releboxi josta menee piuhat vilkuille, akkuun ja ajovaloille. Syttyy kun jännite nousee 14V:iin sekä vilkkujen mukana vilkahtaa. Sammuu kun moottori on sammutettu ja jännite laskee eli noin 15-20 sek kuluttua (saattovalo :D ). Valomuistin rele pitäis vielä löytää jostain, siellä sulakeboxin takana vasemman polven kohdalla oli vain kolme paksua nippua piuhoja, releitä ei näkynyt. Olin kuvitellut että jäis palamaan vilkun "herätteen" jälkeen kuten uusimmissa autoissa tai ovet avatessa tervetulotoivotuksena mut ei. Toimisikohan tuossa välissä se Bilteman ovivaloviipelaite..
Kuva
Kuva
Kuva
Nirtsu
OCF Member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nirtsu »

moi
onko noi päivänvalo ledit ihan ympyrät eli ei mitkään ovaalit
hakusessa ois täysi ympyrän malliset?
mikä niiden halkaisia on ?
ja mistä ostit
kiitos tiedoista jo etukäteen?
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

http://www.epdtuning.com/index.php

Ihan pyöreät, neljällä ledillä. Halkaisija 70mm. Tuolta ostin, ei vaan löydy nettisivuilta. Noita 39e 3-ledisiä olin hankkimassa mutta ei ollut hyllyssä niin ehdotti näitä tilalle.

Ja ei saa palaa parkkien kanssa, tässä menee se piuha kyllä ajovaloille (pitäis mennä parkeille) mutta tämä vaan himmenee audimaisesti parkiksi vaikka pitäis sammua kokonaan. Rele on tulossa väliin kunhan ehdin selvittää mihin väliin. Lisäksi mulla on valintakytkin tulossa tohon jotta pääsee valkkaamaan sammuuko noi heti kun parkit sytyttää vai vasta ajovaloista.

Ja se valomuistin rele pitäis kanssa löytää.. Nyt ne siis palaa koko ajan kun laturi työntää virtaa.

Edit: tuolla samanlaiset. http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1562
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt on valomuistin rele pois, kannattaa ensi kerralla ottaa akunkenkä irti ennen kuin kampeaa sieltä välistä ruuvarilla. 8)
Tyhmä systeemi tuo vaan, kun ajovalot laittaa niin himmenee parkiksi eikä sammu, ja kun vaihtavan releen laittaa väliin niin sitten ei toimi vilkun mukana kuten olin suunnitellut.
Timotee
'Diplomat'
'Diplomat'

Rookeri kirjoitti:Ei taida olla lailliset päivävalot kun parkit palaa yhtäaikaa? Ihan uteliaisuuttani kysyn :)
Nyt on vaihtava rele välissä, ledit sammuu kun ajovalot sytyttää. Saa myös 10 sekunnin toimenpiteellä muutettua sammumaan parkkien myötä. :D
Vastaa Viestiin