Kellolla varustettu soitin G-Astraan?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
hyde
OCF Member 2019

Kellolla varustettu soitin G-Astraan?

Viesti Kirjoittaja hyde »

Heti aluksi täytyy tunnustaa että olen valovuosia jäljessä tästä HI-FI tekniikasta mitä tulee autostereoihin.Mulle on riittänyt kunhan löytyy radio
joka toimii ja suurin piirtein kaikki halutun kanavat löytyvät.Nyt tuli kuitenkin hommattua G-Astra jossa ei ollut tuota alkuperäistä soitinta eikä
mitään muutakaan poppikonetta.Myöskään tuo näyttö jossa näkyy pvm ja lämpötila ei tunnu toimivan.Vaihdoin ne polttimotkin sinne taakse mutta eipä auttanut.
Kysymys kuuluukin mikähän olisi kohtuuhintainen soitin jossa olisi noiden radio/CD toimintojen lisäksi myös kello, vai onko noita viellä markkinoilla?
Mielestäni ainakin joskus oli vehkeitä joissa oli kelloaika näytössä..Hintoja hieman tiirailtuani niin 'kohtuuhinta' on varmaan jossain 100e kummikin puolin sillä meikäläisen ikäisellä korvalla ei noita musiikin 'sävyeroja' oikein enään erota.Hyviä ehdotuksia kaivataan sillä radion lisäksi olisi kiva nähdä myös kelloaika kun on jo niin tottunut että autossa on kello.
hyde
OCF Member 2019

Re: Kellolla varustettu soitin G-Astraan?

Tätä juuri tarkoitin sillä 'valovuosilla'. Eipä vaan näy noissa mainoskuvissa näytössä kelloaikaa joten siksi kyselin...Ilmeisesti tulee näyttöön tarvittaessa..? :o
mazai
'Agila'

Viesti Kirjoittaja mazai »

omassa g-astrassa on se näyttö temppuillut likimain koko yhdeksän vuoden ajan minkä se omassa pihassa on ollut.
(siis 9vee?!? :-? , nooooo onhan se kyllä ollut tosi hyvä kärry)

mutta siis asiaa; nyt on taas näyttö toiminut ihan hyvin viimesen vuoden verran :thumbsup:
mitään muuta selitystä en tiedä kuin että akku vaihdettiin vajaa kaks vuotta sitten ja jotain muuta remppaa tehtiin viime vuonna jossa otettiin navat irti.......
Terracid
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Terracid »

hyde kirjoitti:Heti aluksi täytyy tunnustaa että olen valovuosia jäljessä tästä HI-FI tekniikasta mitä tulee autostereoihin.Mulle on riittänyt kunhan löytyy radio
joka toimii ja suurin piirtein kaikki halutun kanavat löytyvät.Nyt tuli kuitenkin hommattua G-Astra jossa ei ollut tuota alkuperäistä soitinta eikä
mitään muutakaan poppikonetta.Myöskään tuo näyttö jossa näkyy pvm ja lämpötila ei tunnu toimivan.Vaihdoin ne polttimotkin sinne taakse mutta eipä auttanut.
Kysymys kuuluukin mikähän olisi kohtuuhintainen soitin jossa olisi noiden radio/CD toimintojen lisäksi myös kello, vai onko noita viellä markkinoilla?
Mielestäni ainakin joskus oli vehkeitä joissa oli kelloaika näytössä..Hintoja hieman tiirailtuani niin 'kohtuuhinta' on varmaan jossain 100e kummikin puolin sillä meikäläisen ikäisellä korvalla ei noita musiikin 'sävyeroja' oikein enään erota.Hyviä ehdotuksia kaivataan sillä radion lisäksi olisi kiva nähdä myös kelloaika kun on jo niin tottunut että autossa on kello.
Mikä tahansa JVC -soitin niin löytyy. Itseltä löytyy JVC KD-R711. Juurikin miten rookeri kertoi niin display -napista saa sen valittua esille. Siitä saa valittua myös esim. kappaleen nimen, esittäjän nimen, radiokanavan, kansion, biisin pituuden yms, riippuen toki soittimen tarkemmasta mallista. Itse tykkään tuosta JVC :stä merkkinä. Kytket vain herätteen ja jatkuvan virran piuhat ristiin (ohjeet löytyy foorumilta), niin soittimen asetuksetkin jäävät muistiin. Toki kun tämän teet niin radio ei käynnisty eikä sammu automaattisesti kun laitat autosta virrat päälle ja otat pois.
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

melkein uskallan väittää että jokaisessa soittimessa jossa on RDS-radio löytyy myös kello joka pysyy oikeassa ajassa.
tosin oletuksena näytössä on yleensä joko radion taajuus tai kanavan nimi, mutta display tms. näppäin on yleensä panelissa. ei siis tarvitse kelata monimutkaisia valikkoja että kello löytyy.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
hyde
OCF Member 2019

Kiitos vastanneille.Noita JVC:n laitteitta olen itsekin katellut kun ilmeisesti sopii Opeliin paremmin kuin esim LG.Ainakin vanhassa F-Astrassa oli
nopeusanturi mittarin takaa hajonnut ja sytytti moottorivalon aina silloin tällöin.Syynä ilmeisesti oli silloiset LG:n stereot jossa ei tuo liitin olekkaan ihan yksi yhteen Opelin alkuperäisen kanssa.Vaihdoin mittariston sekä stereot ja häiriövaloa ei enään näkynyt.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

^Blaupunkt menee päälle virtojen kans, ja sammuu kun ottaa avaimen pois, saa päälle myös ilman virtoja ja kanavat pysyy muistissa 8) :wink:
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Archetype
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Archetype »

Sieltähän lähtee ainakin b-vectrassa soittimelta antennivahvistimelle ja näytölle piuhat soittimen takaa. Ja kuten yleensä saksalainen auto ja aasialainen soitin poikkeaa johdotuksiltaan sen verran että vetää näytön pimeeks ellei niitä vähän muuntele. Toisaalta muistaisin kyllä et Kello pelittäis siinä näytössä silti, päivämäärä vaan ei.

Koitappa googlettaa tai ettiä täältä antennivahvistimen herätevirtaa. Tulee juttua muistaakseni harmaasta ja pun. val. johdoista joille piti jotain tehdä jotta se näyttö pelittää kunnolla.

ps. Kai näytön liitin on kiinni siellä näytön takana? keltanen tai harmaa liitin riippuen varustelusta. Korjaamot on kovia jättämään sitä liitintä auki

pss. En nyt astrasta osaa mennä sanomaan mikäköhän sulake kuuluu sille näytölle mut se kannattais kans tarkistaa :)
Astra J sport 1.7 Cdti '12
Archetype
'Admiral'
'Admiral'

Ja siitä soittimesta voisin melkeen suositella ostamaan joltakulta orggis soittimen mikäli et oo vahvistimia laittamassa ja kuuntelet tosiaan vaan radiota. Vaikka olis näyttö pimeenä niin niitä saa ebaysta halvalla kuten myös noita ooppelin soittimia
hyde
OCF Member 2019

Itse asiassa olin jo ostamassakin alkuperäistä soitinta mutta kun tajusin että tuo näyttö on oikeasti rikki eikä pelkästään palannut polttimo, niin
ajattelin että olisi mukavaa saada tuo kello kuitenkin tavalla tai toisella autoon.Luovuin jo vuosia sitten rannekellosta koska kännykässä on kello ja
myös autossa. Nyt vaan ei viitteisi kaivaa kännykkää ajon aikana aina taskusta kun ajan voisi tarkistaa koetaulustakin esimerkiksi juuri stereoista.
Archetype
'Admiral'
'Admiral'

hyde kirjoitti:Itse asiassa olin jo ostamassakin alkuperäistä soitinta mutta kun tajusin että tuo näyttö on oikeasti rikki eikä pelkästään palannut polttimo, niin
ajattelin että olisi mukavaa saada tuo kello kuitenkin tavalla tai toisella autoon.Luovuin jo vuosia sitten rannekellosta koska kännykässä on kello ja
myös autossa. Nyt vaan ei viitteisi kaivaa kännykkää ajon aikana aina taskusta kun ajan voisi tarkistaa koetaulustakin esimerkiksi juuri stereoista.
Onhan se melkeen ainoo vaihtoehto jollei sitä näyttöä tosiaan saa toimimaan. Luultavasti joudut silti vaihtamaan antennivahvistimen herätteen paikkaa sieltä mankan takaa jos haluut kanavat kuulumaan ajon aikana. Siltikin alpinen sateliittiradiolla varustettua mallia lukuunottamatta paras kuuluvuus on ollu noilla opelin omilla
hyde
OCF Member 2019

No onkos sitten mitään tietoa mikä noissa näytöissä oikein hajoaa? Onko tämä jotenkin G-astran vakiovika juttuja niinkuin tuolla ylhäällä jo vihjaistiinkin? Pääseekö helpommalla jos vaihtaa 'toimivan ' näytön ja hommaa alkuperäis soittimen? Keskikonsolin purku menee jo toisella kertaa helpommin...Tuosta antennivahvistin jutusta olen kyllä jostain kuullut aikaisemminkin silloin kuitenkin kyseessä oli F-Astra .
Archetype
'Admiral'
'Admiral'

hyde kirjoitti:No onkos sitten mitään tietoa mikä noissa näytöissä oikein hajoaa? Onko tämä jotenkin G-astran vakiovika juttuja niinkuin tuolla ylhäällä jo vihjaistiinkin? Pääseekö helpommalla jos vaihtaa 'toimivan ' näytön ja hommaa alkuperäis soittimen? Keskikonsolin purku menee jo toisella kertaa helpommin...Tuosta antennivahvistin jutusta olen kyllä jostain kuullut aikaisemminkin silloin kuitenkin kyseessä oli F-Astra .
pre-facelift malleissa on ainaki huonommat näytöt joista saattaa pikselit lähteä mut sul taitaa koko näyttö olla pimeenä? Paha mennä sanomaan kun ei ite nää ja jos tosiaan liitin on kiinni ja sulakkeet kunnossa.. En sitte tiedä miten näyttö reagoi siihen ettei oo soitinta ollenkaa? Saattaa johtua siitäkin, jos saisit joltain soittimen lainaks ni sitä vois kokeilla. Mulla esim löytyy opelin soitin jota voisin lainata kokeiluun mut se sijaitsee Turussa
hyde
OCF Member 2019

Niin, ihan aluksi minäkin tosiaan luulin että koko näyttö on pimeänä koska soitin puuttuu,mutta sitten jotenkin ymmärsin että päivämäärän ja lämpötilan pitäisi näkyä ilman sitäkin..?Tiedä sitten.
TomTom
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TomTom »

Ei kiinnosta kellonäytöllä onko soitinta vai ei. Itse lähtisin hajottamolta hakemaan uutta näyttöä ja soitin sitten oman tarpeen mukaan.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Vastaa Viestiin