Kadett B Asconan koneella...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
tole5
'Agila'

Kadett B Asconan koneella...

Viesti Kirjoittaja tole5 »

Morjes,

kysymys/ihmettely/epätoivoinen avunhuuto:
Mulla on Kadett B Coupe F -69 ja siinä oli alunperin 1,2L moottori. Muutama vuosi sitten siihen istutettiin ja katsastettiin 'joku' Asconan 1,9L ( porattu 2L ). No, koska Asconan oma öljypohja on liian kookas moottoritilaan siihen laitettiin alkuperäisen koneen öpohja joka tietenkin aiheuttaa sen että öljyvalo hehkuttaa punaista.
Tietääkö joku löytyisiköhän jostain Opelin moottorista sellainen öpohja joka on sopivan muotoinen ja tilava ko. yhdistelmään? Vai onko helpompaa jos askartelen moisen itse ( tai paremminkin pyydän jonkun tekemään sen... nimim. peukalo keskellä kämmentä... )? Ehdoituksia, vinkkejä?

Toinen mikä kiinnostaisi on että koneen vaihtaisi kokonaan poies ja tilalle joku pikkunen ( 1,2/1,5/1,6/mitänäitänyton ) ruiskukone, onko jollain kokemusta/vinkkejä tällaisesta operaatiosta...?

Ylistystä, palvontaa ja mainetta sille kekä osaa auttaa palikkaa ongelmassa :worship:
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Re: Kadett B Asconan koneella...

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Vika on ihan muualla kuin öljypohjassa(järki hoi).

Luultavasti öljyPUMPUN pohja on kulunut, tai oikeastaan sen muovinen ylipaineventtiili(jos siinä on).
On nimittäin kahdenlaita jakopäätä:
Vanhempi, jossa on suora öljypumpun pohjalevy ja ylipaineventtiili itse jakokotelossa(teräshauli)
Uudempi, pumpun pohjalevyssä on pahka, jonka sisällä on muovinen luisti ja kierrejousi paineenrajoitinventtiilinä.

Tuo uudempi muovihauli tapaa kulua, ja silloin paineet heikkenee kuumana.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin