C20NE nykii tasakaasulla ja 3. vaihde temppuilee.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
C20NE nykii tasakaasulla ja 3. vaihde temppuilee.
Mistähän minä voisin seuraavaksi vikaa metsästää kun tuo Kadetti meinaa nykiä välillä aika pahastikin tasakaasulla ajaessa, 2500-3000rpm nykimisen tuntee selvästi. Kiihdyttäessä ei nyi ollenkaan.
-Kaasuläpän ja putsarin välinen kumiletku on vaihdettu uuteen silikoniseen ahtoletkun pätkään ja sen ei pitäisi vuotaa
-Sytytyspuolen osat on uusittu puolalta tulpille
Muita syitä en itse juuri nyt keksi eikä tietenkään hakuunkaan sattunut oikeat sanat, että olisi jotakin löytänyt..
Ja tuo mystinen 3. vaihteen katoaminen kovassa kiihdytyksessä on kanssa jännä. Sievästi ajaessa 3. vaihde menee päälle ihan kohtuu nätisti, mutta tuntuu pieni sellainen pykälä tms. siinä kyllä kun sen laittaa sen vaihteen päälle jota muilla vaihteilla ei tunnu, ei silti tarvi voimaa käyttää vaan vaihde menee kohtuudella päälle. Ei myöskään rusahda tms. muttakun lähtee kiihdyttämään nopeammin ja koittaa nopeasti kakoselta kolmoselle vaihtaa niin sen kyllä tuntee kun keppi menee 3. vaihteelle ilkeästi rusahtaen tosin ja siis tuntuu niinkuin vaihde menisi päälle. Sitten kytkin ylös ja kaasua niin auto huutaakin vapaalla..? Kaikki muut vaihteet toimii normaalisti sekä sievässä ajossa, että kovassakin ajossa. Syncroja meinasin itse josko olisi huonona, mutta sekin ajatus kyllä jo tyrmättiin kertaalleen. Vaihdelootahan on F16CR.
-Kaasuläpän ja putsarin välinen kumiletku on vaihdettu uuteen silikoniseen ahtoletkun pätkään ja sen ei pitäisi vuotaa
-Sytytyspuolen osat on uusittu puolalta tulpille
Muita syitä en itse juuri nyt keksi eikä tietenkään hakuunkaan sattunut oikeat sanat, että olisi jotakin löytänyt..
Ja tuo mystinen 3. vaihteen katoaminen kovassa kiihdytyksessä on kanssa jännä. Sievästi ajaessa 3. vaihde menee päälle ihan kohtuu nätisti, mutta tuntuu pieni sellainen pykälä tms. siinä kyllä kun sen laittaa sen vaihteen päälle jota muilla vaihteilla ei tunnu, ei silti tarvi voimaa käyttää vaan vaihde menee kohtuudella päälle. Ei myöskään rusahda tms. muttakun lähtee kiihdyttämään nopeammin ja koittaa nopeasti kakoselta kolmoselle vaihtaa niin sen kyllä tuntee kun keppi menee 3. vaihteelle ilkeästi rusahtaen tosin ja siis tuntuu niinkuin vaihde menisi päälle. Sitten kytkin ylös ja kaasua niin auto huutaakin vapaalla..? Kaikki muut vaihteet toimii normaalisti sekä sievässä ajossa, että kovassakin ajossa. Syncroja meinasin itse josko olisi huonona, mutta sekin ajatus kyllä jo tyrmättiin kertaalleen. Vaihdelootahan on F16CR.
Re: C20NE nykii tasakaasulla ja 3. vaihde temppuilee.
Onko ruiskun lämpöanturia milloin vaihdettu? Nykiikö lämpimällä vai kylmällä koneella, jos lämpimänä niin veikkaisin tuota anturia syypääksi.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Ei tietoa milloin vaihdettu ja auto nykii kylmänä sekä lämpimänä. En ole ajatellut sen kummemmin nykiikö enemmän kylmänä/lämpöisenä.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=37-3128 Eli tuon voisi ostaa seuraavaksi ja kokeilla auttaako?
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Eikö kukaan osaa sanoa mitään?
Nykiikö pahasti?
Seuraan mielenkiinnolla koska mun c20let tekee samaa, mutta nykiminen on todella pahaa ja alkaa 5-10km ajon jälkeen, autolla ei siis voi edes kunnolla ajaa.
Mulla luultavasti jotain alipaineletkuja tjsp huonosti mutten ole jaksanut tutkia sen paremmin.
Kadetti pätki pikkasen tasakaasulla mutta laitoin uudet kärjet, toisen kaasarin ja säädin sytkää niin nyt ei enää pätki, mutta 40vuotta vanha ohv on iha eri juttu kun sun 20ne..
Seuraan mielenkiinnolla koska mun c20let tekee samaa, mutta nykiminen on todella pahaa ja alkaa 5-10km ajon jälkeen, autolla ei siis voi edes kunnolla ajaa.
Mulla luultavasti jotain alipaineletkuja tjsp huonosti mutten ole jaksanut tutkia sen paremmin.
Kadetti pätki pikkasen tasakaasulla mutta laitoin uudet kärjet, toisen kaasarin ja säädin sytkää niin nyt ei enää pätki, mutta 40vuotta vanha ohv on iha eri juttu kun sun 20ne..
Joko vaihdoit sen anturin?|vectraman| kirjoitti:Eikö kukaan osaa sanoa mitään?
Opel Monza 2.2E -86
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Niin tämän anturinko? Auto nykii sekä kylmänä, että lämpimänä eli koneen lämmöllä ei merkitystä.|vectraman| kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=37-3128 Eli tuon voisi ostaa seuraavaksi ja kokeilla auttaako?
Imm hiilipinta kulunut puhki pintakaasualueelta, kun tuppaa siinä yleensä seilaamaan.Levyn siirtäminen auttaa,jos onnistuu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Pitääpä kokeilla tuotakin, on mulla toinen imm:kin niin voi kokeilla vaihtaa, itseasiassa on vissiin kolmekin noita 
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Ja tuossahan lukee mittarin anturi.. Eculle on omansa.|vectraman| kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=37-3128 Eli tuon voisi ostaa seuraavaksi ja kokeilla auttaako?
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Ei! Tuo on juuri se ecun lämpötila-anturi! Sininen väriltään.JNN kirjoitti:Ja tuossahan lukee mittarin anturi.. Eculle on omansa.|vectraman| kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=37-3128 Eli tuon voisi ostaa seuraavaksi ja kokeilla auttaako?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Tuo 3-vaihteen huono päälle meno voi hyvinkin liittyä siihen, että se vaihteiston säätö ei oo 100% kohdillaan.
Mulla ittelläni aikoinaan temppuili samassa laatikossa 5-vaihde kytkimen vaihdon jälkeen, kun kaveri sitä varten tiputti koko vaihdelaatikon irti. Siinä meni jokunen kerta, ennen kuin 5-vaihde tuli jollain lailla kondikseen. Täysin kuntoon sitä ei saatu, kun Ascona meni sitä ennen lunastukseen.
Mulla ittelläni aikoinaan temppuili samassa laatikossa 5-vaihde kytkimen vaihdon jälkeen, kun kaveri sitä varten tiputti koko vaihdelaatikon irti. Siinä meni jokunen kerta, ennen kuin 5-vaihde tuli jollain lailla kondikseen. Täysin kuntoon sitä ei saatu, kun Ascona meni sitä ennen lunastukseen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
En tiedä oikein miten tuota voisi vielä rimmata lisää kun muut vaihteet menee nätisti päälle, pitää vielä kattoo ja ihmetellä jossakin vaiheessa asiaa jonkin vähemmän innokkaan vaihdekepin pitäjän kanssa ettei toistu se Pudasjärven toilailu..
Voihan se olla, että joku millin sadasosan liikuttelu vivustossa vois saada sen menemään päälle, mut jotenkin kumma kun aina tuntee kun keppi menee pykälään vaan ei silti vaihde ole päällä eli periaatteessa pitäis olla kohdallaan, ellei sitten kokeile saada sitä keppiä menemään syvemmälle. Pitää kokeilla tänään tuo imm juttu ja jos ei auta niin hakea motonetistä tuo anturi, ne on tärkeimmät kun tuo nykiminen alkaa olemaan jo vittumaista kun pahenee kokoajan.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Auto toiminut toistaiseksi pelkällä imm liittimen putsaamisella, katsotaan kauanko pelittää