Muaki kiinnostas nähdä se lappu! Oon tuon lapun täällä jonku topicissa joskus nähny vaan ei millään löydä enää että voisko joku sen laittaa vaikka tänne niin tietäs nyt varmasti sitte kaikki mitä vaihtaa?
Autoki on edistyny taas jonni verran..eniten tässä huolettaa ruiskun johdot ku kaikille johdoille tiedän mihinkä ne menee paitsi yksi semmonen isompi liitin niin siitä ei oo mitään hajua mihin sen pitäs tulla ku ei mulla siihen löytyny mitään vastakappaletta ja sit 2 pientä johtoa jotka tulee samasta sukasta en muista vaan väriä! pitää ottaa kuvia nuista johdoista niin jos joku vittis selventää siitä sitten! On ne nuo sähköt henkimaailman juttuja s..tana!!
Se on tuo henkimaailma yllättävän simppeli nykyaikana. Ratkaisu arvoitukseenkin löytyy yllättävän läheltä eli tämä kirjoittamani kytkentäohje sopii myöskin D Kadettiin: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=169884
omega16T kirjoitti:Se on tuo henkimaailma yllättävän simppeli nykyaikana. Ratkaisu arvoitukseenkin löytyy yllättävän läheltä eli tämä kirjoittamani kytkentäohje sopii myöskin D Kadettiin: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&t=169884
TÄNKS!!
Ainoastaan nämä 2 vielä vähä askarruttaa että mihin nämä tulee ja mitä nämä ohjaa? Tuohon liittimeen mää en löytäny vastakappaletta niin se on varmaan jääny mun asconaan mistä oon purkanu tuon ja sitä autoa ei enää oo olemassa.
Näyttäs olevan jonkun omatekemät jatkojohdot.
Mutta sijannista päätelleen ovat moottorinlämpötila-anturille ja todennäkösesti joskus laturin hihna pätkinyt ne alkuperäset...
CTi kirjoitti:Näyttäs olevan jonkun omatekemät jatkojohdot.
Mutta sijannista päätelleen ovat moottorinlämpötila-anturille ja todennäkösesti joskus laturin hihna pätkinyt ne alkuperäset...
No joo voisi kyllä olla! Sieltä tulee johon pätkät ruskea/ruskea sininen ja liittimillä jatkettu sitte puna keltasilla että on ne joku ite vaihtanu.
omega16T kirjoitti:Hyvä homma että tuo kytkentäohje auttoi jälleen kerran
Koitin tehdä siitä mahdollisimman helpon ja kai se onnistui ku on kaikki sillä osanneet kytkeä.
Mua kyllä autto todella paljon ja kun oot vielä nuin selkeästi tehny! Kiitokset vielä
Osaisikko sinä tuosta liittimestä sanoa minkä laitoin tohon ylemmäs? Ei löydy vastakappaletta siihen eikä mitään hajua muutenkaan
En nyt muista millanen liitin siellä johtosarjassa on "ylimääräisenä" mut tuo saattais olla se. En ole koskaan keksiny sille mitään käyttöä ikä mulla ole aavistustakaan mille se on. Voi siellä johtosarjassa olla jokunen muukin liitin mut jätin ne huomiotta tossa kytkentäohjeissa ku kitrjottelin tuohon vain ne tärkeimmät jutut että saa käyntiin ja lataamaan yms.
Kirjottelinkin tuon lähinnä siks että en jaksanu jokaiselle vastailla erikseen privaviestillä tai neuvoa muuten jokaista erikseen. Yllättävän hyvin osu värityksetkin piuhoissa kohdalleen ku ihan ulkomuistista nuo tuonne arvoin
Melko koominen juttu sikäli että ulkomuististakin osasin tehdä tollasen kytkiksen ja silti joitakin vuosia sitten selvittelin omasta c Kadetistani vikaa ensin jokusen päivän itsekseni mitaten kaikki yhteydet yms. ja sitten kyselin täältäkin neuvoja mikä voi mättää kun ei lähteny käyntiin ja sit Telwin heitti vinkin jonka jälkeen olin aivan varma että sehän se syy oli. No, menin tallille ja vaihdoin niiden kahden ainoan pistokkeen paikkaa jotka käy keskenään ja saman tien lähti vehkeet rokkaamaan
En nyt kerrannut tuota omega16t:n ohjetta läpi, enkä muista sitä ulkoa, mutta eikös tuosta liittimestä haaraudu johdot apulaitteille ja sytkälle jne. Kaikissa johtosarjoissa tuota ei taida edes olla, riippuu mistä autosta purettu. Jos ei vasta kappaletta ole tallessa, niin tarpeelliset johdot juuresta poikki ja siitä liitellen. Jos siis ei vielä käy tai jotain puuttuu.
Nyt kun suurensin tuon kuvan niin tuo taitaaollakin se juurikin...ainakin tossa näyttäis olevan kiekkamittarille menevä piuha mukana joten eiköhän siinä lie ne muutkin. Voi siis käyttää tuota tai sit auton omia piuhoja.
Aiemmin katoin nopeesti että tuo olis sama liitin joka löytyy a omegassa vänkärin puolelta rintapellistä jossa on ne 2-3 piuhaa jotka tais olla väreiltään muistaakseni ruskee, valkonen ja ehkä musta.
Onkos tuo kone otettu sähköineen c Asconasta ku muistelisin että a Vectrassa ja e Kadetissa tuo liitin on pyöreä? F Astrasta mulla ei oo mitään hajua millainen tuo liitin niissä on.
Nyt kun suurensin tuon kuvan niin tuo taitaa ollakin juuri se mitä Cti sanoi..ainakin tossa näyttäis olevan kiekkamittarille menevä piuha mukana joten eiköhän siinä lie ne muutkin sisälle menevät piuhat ole mukana. Voi siis käyttää tuota tai sit auton omia piuhoja. Itte käyttäisin auton omia mutta älkää kysykö miksi
Aiemmin katoin nopeesti että tuo olis sama liitin joka löytyy a omegassa vänkärin puolelta rintapellistä jossa on ne 2-3 piuhaa jotka tais olla väreiltään muistaakseni ruskee, valkonen ja ehkä musta.
Onkos tuo kone otettu sähköineen c Asconasta ku muistelisin että a Vectrassa ja e Kadetissa tuo liitin on pyöreä? F Astrasta mulla ei oo mitään hajua millainen tuo liitin niissä on.
omega16T kirjoitti:Nyt kun suurensin tuon kuvan niin tuo taitaa ollakin juuri se mitä Cti sanoi..ainakin tossa näyttäis olevan kiekkamittarille menevä piuha mukana joten eiköhän siinä lie ne muutkin sisälle menevät piuhat ole mukana. Voi siis käyttää tuota tai sit auton omia piuhoja. Itte käyttäisin auton omia mutta älkää kysykö miksi
Joo C Asconasta otettu. Eli selvillä on Virta, maadoitukset, ilmamäärämittarin liitin, kampi a liitin, kaasuläpän, tyhjäkäynti m, lambda ja tietenki suuttimet. eli mitä muuta tuo vielä ohjaa tuo boksi? Eli tuleeko siitä liittimestä joku johto puolalle? ja onko ne kaksi tynkää sit jotain koneen lämpötilajohtoja?
nyt menee vähän arvaamiseks mutta tossa liittimessä vois olla boxille (ja myös bensapumpun releelle) menevä herätevirta jonka piuhan väri on varmaankin musta tai musta keltasella raidalla. Sen voi kytkee samaan paikkaan kuin puolankin heräte on kytketty. Tossa liittimessä voi olla myös musta piuha punaisella raidalla ja se kytketään startin toiseen napaan. Startin toiseen napaan eli siihen mihin tulee akulta virta, voi laittaa sit ton kuvassa näkyvän paksun punaisen johdon jos ei halua laittaa sitä suoraan akkuun. Sit tossa liittimessä vois olla bensapumpulle menevä virtapiuha joka vois olla vaaleensininen, sininen punaisella raidalla tai päinvastoinkin ja sit yks vaihtoehto voi olla valkoinenkin. Itse pumpun releestä tais lähtee lyhyt ruskee piuha jossa on muistaakseni rengasliitin ja se on releen maapiuha. Tuo vihree on varmaanki se kiekkamittarille menevä signaali piuha.
Korin omista sähköistä sininen valkoisella raidalla on laturin heräte, lämpömittarille menevä ehkä sininen tai valkoinen(ei mitään muistikuvaa) ja öljynpaineelle toinen sininen joka on muistaakseni tummempi kuin lämpömittarin anturille menevä. Startille menevä heräte on musta punaisella raidalla ja paksu punainen on se käyttövirta jonka voit laittaa akkuun tai startin siihen paksumpaan napaan. Siitä navasta voit laittaa myös sen laturin perästä tulevan paksun piuhan. Toki senkin voi laittaa akkuun. Nuo kaikki väritykset voit vielä varmistaa auton omasta kytkentäkaaviosta niin ei ainakaan tuu virhekytkentöjä sitten.
omega16T kirjoitti:nyt menee vähän arvaamiseks mutta tossa liittimessä vois olla boxille (ja myös bensapumpun releelle) menevä herätevirta jonka piuhan väri on varmaankin musta tai musta keltasella raidalla. Sen voi kytkee samaan paikkaan kuin puolankin heräte on kytketty. Tossa liittimessä voi olla myös musta piuha punaisella raidalla ja se kytketään startin toiseen napaan. Startin toiseen napaan eli siihen mihin tulee akulta virta, voi laittaa sit ton kuvassa näkyvän paksun punaisen johdon jos ei halua laittaa sitä suoraan akkuun. Sit tossa liittimessä vois olla bensapumpulle menevä virtapiuha joka vois olla vaaleensininen, sininen punaisella raidalla tai päinvastoinkin ja sit yks vaihtoehto voi olla valkoinenkin. Itse pumpun releestä tais lähtee lyhyt ruskee piuha jossa on muistaakseni rengasliitin ja se on releen maapiuha. Tuo vihree on varmaanki se kiekkamittarille menevä signaali piuha.
Korin omista sähköistä sininen valkoisella raidalla on laturin heräte, lämpömittarille menevä ehkä sininen tai valkoinen(ei mitään muistikuvaa) ja öljynpaineelle toinen sininen joka on muistaakseni tummempi kuin lämpömittarin anturille menevä. Startille menevä heräte on musta punaisella raidalla ja paksu punainen on se käyttövirta jonka voit laittaa akkuun tai startin siihen paksumpaan napaan. Siitä navasta voit laittaa myös sen laturin perästä tulevan paksun piuhan. Toki senkin voi laittaa akkuun. Nuo kaikki väritykset voit vielä varmistaa auton omasta kytkentäkaaviosta niin ei ainakaan tuu virhekytkentöjä sitten.
Mun mielestä mitä kahtelin tuosta liittimestä niitä johtoja niin löytyy musta ja musta keltaisella raidalla tai ainakin jollain kermanvärisellä raidalla että kumpi ois sitten se releen heräte? Pumpullehan tulee vain virta ja maadoitus mutta tuosta relehommastakaan ei mitään hajua miten ne piuhat pitäs mennä ja yks rele on tuossa johtosarjassa ja se näyttää tältä http://s1228.photobucket.com/albums/ee4 ... va0057.jpg Ei se tuo sattuis oleen se bensapumpun rele?? pitää kahtoa tänään ne loputki johdot minkä värisiä ne oli ja pistää ylös ku ei muista ja kuvaki on puhelin laatua niin ei erota. Konekki ollu jo kolme viikkoa paikallaan mut ei oikeen oo saanu mitään tehtyä http://s1228.photobucket.com/albums/ee4 ... G_1238.jpg Vectramanilta hain viimeviikolla levyllisen taka-akselin ja putkiston! Pitää vetää maha täyteen lihapullia ja lähtä värkkäileen kadettia taas etehen päin
omega16T kirjoitti:Nyt kun suurensin tuon kuvan niin tuo taitaa ollakin juuri se mitä Cti sanoi..ainakin tossa näyttäis olevan kiekkamittarille menevä piuha mukana joten eiköhän siinä lie ne muutkin sisälle menevät piuhat ole mukana. Voi siis käyttää tuota tai sit auton omia piuhoja. Itte käyttäisin auton omia mutta älkää kysykö miksi .
Sisälle menevät piuhat eli mitä johtoja sinnekki pitäs mennä tuosta? Itekki kyllä käytän auton omia piuhoja niin paljon ku mahdollista ku nuista ruiskun piuhoista ei tiiä mitää Auton omista piuhoista on selvillä laturin heräte, öljynpaine ja koneen lämpötila mittaristolle.
Themazgu kirjoitti:on b pumpun rele. kokeile laittaa virta ja sitten kun rele napsahtaa napa on oikea
Tuohon releeseen tulee joku vastakappale niinku varmaan normaalistikki niin sieltä lähtee monta piuhaa jotka menee tuonne muittenki johtojen uumeniin eli siellä piuhat on jo valmiiksi. Mitä johtoja mun pitää kaivaa siitä liittimestä mihin mulla ei oo vastakappaletta? B-pumpulle virta ja joku johto puolalle??