Takavetoisten tekniikanvaihdot
Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot
Eipä sitä purkaa tarvii, ku ei se pikkuperän ristinivel käy siihen isoon perään kuitenkaan, vaikka laipan otat pois.
Minkälainen on yhteensopivuus Omegan R25 vaihdelaatikolla ja X20XEV:llä? Eli tartteeko väliin laittaa samanlainen holkki mitä C20XE:n kanssa? Mites sitten X18XE:n ja R25 yhteensopivuus?
Mietin vaan että eikös noissa ole jakajaton sytkä joten mahtaisivatko mitenkä kivuttomasti mahtua C Kadettiin ilman että tulipelti saa laikkakonetta?
Mietin vaan että eikös noissa ole jakajaton sytkä joten mahtaisivatko mitenkä kivuttomasti mahtua C Kadettiin ilman että tulipelti saa laikkakonetta?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
onhan xetäkin suorasytytyksellä joten saa senkin sinne mahtumaan 
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Mutta XEV:ssä on tehoja sopivasti ilman omavalmisteita_Jape_ kirjoitti:onhan xetäkin suorasytytyksellä joten saa senkin sinne mahtumaan
Edit. Eli toi X20XEV on käypänen R25:een kun pistää B Omegan vauhtipyörän ja kytkimen jne. tai vaihtoehtosesti sitten se holkki väliin ja etuvetosen vauhtipyörällä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Jep, holkin tai muun samaa asiaa ajavan patentin tarve on riippuvainen siitä, minkä paksunen vauhtipyörä/kytkin paketti on, ei niinkään siitä mikä kone.
On noissa xev koneissakin kannen takapäästä erillinen palikka jossa lämpötila-anturit ja oliko lämppärin lähtö sekä hieman vesikanavia. Muut siihen kiinni tulevat tais olla siirrettävissä helpommin ? Tulee suurinpiirtein samanverran "ulos" mitä 8v perusjakaja. Toki saahan siitä hieman sipastua pois, tai kehiteltyä jotain vaihtoehtosta tilalle... Suora laippa tuskin toimii...
On noissa xev koneissakin kannen takapäästä erillinen palikka jossa lämpötila-anturit ja oliko lämppärin lähtö sekä hieman vesikanavia. Muut siihen kiinni tulevat tais olla siirrettävissä helpommin ? Tulee suurinpiirtein samanverran "ulos" mitä 8v perusjakaja. Toki saahan siitä hieman sipastua pois, tai kehiteltyä jotain vaihtoehtosta tilalle... Suora laippa tuskin toimii...
ehdotomasti etuveto vp... omegan 2 massapyörä on ihan järkyttävä murkula
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Onko muuten kenelläkään tuommoista holkki patenttia ylimääräisenä, jos vaikka laittaisin projektiini tuon etuvetoisen vauhtipyörän.
konehan oli siis 20seh ja vaihdelaatikko omegan vakio (20ne omegasta)
(mulle voi laittaa yv:tä jos sellainen löytyy)
konehan oli siis 20seh ja vaihdelaatikko omegan vakio (20ne omegasta)
(mulle voi laittaa yv:tä jos sellainen löytyy)
Saako C reksuun laittaa A Common 2.5/2.8 kutoskonetta? Ku jostai muistan lukeneeni et ei sais ku reksun isoin kone 1.9? Että vaatiko muutosluvan hakemisen kun onha noita 2.5 reksuja ollu?
Häiriintyneeksi mursuksi väittävät...
Rekord C ´70
Corsa C ´04
MB Vito ´06 Minibussi (myytävänä!)
Mitsubishi Grandis vaimon käyttis
Rekord C ´70
Corsa C ´04
MB Vito ´06 Minibussi (myytävänä!)
Mitsubishi Grandis vaimon käyttis
B Kadettiin alan nyt haalimaan isotekniikka-osia pikkuhiljaa, isot akselit on tiedossa ja silleen mutta moottoria etsiskelen. Laittaisin mielelläni sen 1.9CIH koneen mikä on tehtaalta ollu suurin moottori saatavilla kadettiin. Jos ei sellasta löydy niin ajattelin laittaa asconasta jonkun CIH koneen. Mulla oli käsitys että ne kaikki asconan cihit sopii sinne suoraan mutta ilmeisesti ei sovi? Eikö se oo sama kone kun kadetissa mut vähän eri tilavuuksilla?? Mikä siellä eroaa sitten? Eli mitä osia tarvin jos hankin jonku ascona-cih koneen? laatikoksi oon ajatellu 240 ketrakkia.
Ainoa muutos mitä joudun tekemään korille on ilmeisesti soppakauha - lyhytkeppinen.
Ainoa muutos mitä joudun tekemään korille on ilmeisesti soppakauha - lyhytkeppinen.
Kaikki nelos CIH:it passaa, mutta tarvit B-kadetin öljypohjan.(saattoi olla että 2.4i kampiakseli osuu siihen alupohjaan, ei varmaa, mutua).
Getrakkia varten pitää avartaa lattiapeltejä laatikon kohdalta. Tosin niin joutuu sitä 4v risulootaakin varten.
Getrakkia varten pitää avartaa lattiapeltejä laatikon kohdalta. Tosin niin joutuu sitä 4v risulootaakin varten.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Pikku ongelma sähköjen kanssa, A omega on osien luovuttaja ja siitä olen nyt purkanut johtosarjaa ja olen sen saanut "kahtia" toisessa osassa on puolan, ruiskun, lambdan ja muiden käyntiin vaikuttavien osien pistokkeet ja toisessa päässä on se motronicin boxi kiinni. No siitä johtosarjasta (Boxin vierestä) lähtee pyöreä aika iso liitin, ehkä 5-6 johdon nippu koetauluun ja nippu isonee sulaketaululle mentäessä (yhtyy samaan nippuun esim lämppärin, hätävilkkujen yms johdot). Ja toinen osa tuosta konehuoneessa olevasta johtosarjasta menee absille,valoille yms ja siitä sisälle koetaulun alle jonnekkin, no niitä sähköjä en tartte koska mantasta otan alkuperäset sähköt valoille jne. Eli ongelma on tämä: täytyykö mun purkaa tuo Boxilta lähtevä johtokimppu sulaketaululle yms että saan boxiin virrat ja jotenkin sen yhdistettyä virtalukon kanssa vai miten tuo täytyisi toteuttaa. Ja mistä tiedän mikä johto on mikäkin?
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Mitäs ootte papereihin laittanu tommosesta itse vahvistetusta C Kadetin etupalkista ja tukivarsista? Perälle pitäis kans joku alkuperä miettiä..
Ei itse kannata papereihin mitään laittaa...katsastusmies sen tekee.
Perästä tarvitsee olla tietysti ostokuitti tai runkonumero/rek.tunnus mistä se on peräisin.
Perästä tarvitsee olla tietysti ostokuitti tai runkonumero/rek.tunnus mistä se on peräisin.
ehkäpä tää tänne kuuluu? eli siis vaihoin 20ne koneen b mallin asconaan ja alusta asti ongelmana on ollu että auto rupee röpöttämään hirveesti kun autoa ajaa vähän lämpimäks, mutta kun käyttää minuutinki autoo poispäältä niin sillä pystyy taas vähän matkaa ajaa normaalisti kunnes rupee taas röpöttämään. ja siis tää tapahtuu kun kylmällä autolla ajaa jonkun 2-3km? niin jo tuolla matkalla alkaa röpöttämään kunnolla.
keskustelin asiasta yhen kaverin kanssa joka ehotti että voisko lämpötila anturi olla rikki, että tän takia auto heittäs seokset vituilleen?
mutta en oo varma onko mulla moottorin johtosarjasta kytkettynä tohon lämpötila-anturiin mitään johtoo? vaan mun mielestä mulla menee suoraan auton omasta johtosarjasta tohon anturille johto.
eli siis kyllähän boxille pitäs jostain mennä tieto moottorinlämmöstä, eikö? eli oonko nyt kytkeny vituilleen jotain vai mistä tolle boxille menee lämpötila tieto?
vai olisko jotain muuta ideaa mistä lähtee vikaa ettimään? autossa on uuet tulpanjohot ja tulpat. ettei niistäkään pitäs olla mitää..
auttakee ettei mee siirtokilvet iha hukkaan
keskustelin asiasta yhen kaverin kanssa joka ehotti että voisko lämpötila anturi olla rikki, että tän takia auto heittäs seokset vituilleen?
mutta en oo varma onko mulla moottorin johtosarjasta kytkettynä tohon lämpötila-anturiin mitään johtoo? vaan mun mielestä mulla menee suoraan auton omasta johtosarjasta tohon anturille johto.
eli siis kyllähän boxille pitäs jostain mennä tieto moottorinlämmöstä, eikö? eli oonko nyt kytkeny vituilleen jotain vai mistä tolle boxille menee lämpötila tieto?
vai olisko jotain muuta ideaa mistä lähtee vikaa ettimään? autossa on uuet tulpanjohot ja tulpat. ettei niistäkään pitäs olla mitää..
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)
Haetaan, onko siis siinä sun basconassa alunperin ecu? jos, niin antaako se nyt käskyjä sille 20ne-moottorille?Kiiv1 kirjoitti:ehkäpä tää tänne kuuluu? eli siis vaihoin 20ne koneen b mallin asconaan ja alusta asti ongelmana on ollu että auto rupee röpöttämään hirveesti kun autoa ajaa vähän lämpimäks, mutta kun käyttää minuutinki autoo poispäältä niin sillä pystyy taas vähän matkaa ajaa normaalisti kunnes rupee taas röpöttämään. ja siis tää tapahtuu kun kylmällä autolla ajaa jonkun 2-3km? niin jo tuolla matkalla alkaa röpöttämään kunnolla.
Ne ei välttämättä ole samoja eli sun ehkä kannatais -jos mahdollista- kokeilla sen 20ne-moottorin omaa ecua. samallahan joudut sit
vaihtaan virtalukon alla olevan tunnistimen ja avaimen.
Tosta lisätarinaa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=211577
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71