Luin vinkit ja vihjeet osiosta ton vakionopeuden säätimen jälkiasennus jutun... Jäi vähän hämärän peittoon et mitkä autot on nyt niitä DBW, ilmeisesti Drive By Wire autoja.
Onko niissä joku sähköinen kaasun säätö? vai mitä se tarkoittaa?
Onko mun omegaan 2.0 95 automaattimahdollista saada pelkällä viiksen vaihdolla?
Ja toinen asia onko omegan surullisen kuuluisa ajotietokone mahdollisesti sama kuin joissain muissa opeleissa esim vectra tai astra?
Mikä DBW? ja omegan ajotietokone?
-
Opelisti87
- 'Kapitän'

Re: Mikä DBW? ja omegan ajotietokone?
Noissa drive by wire-autoissa ei ole kaasuvaijeria vaan kaasuläppää ohjaa sähkömoottori, joten vakionopeudensäädinkin voi käyttää sitä samaa jo olemassaolevaa moottoria (ja siis pelkkä viiksen vaihto riittää), kun vaijerikaasun kanssa tarvitaan erillinen vakionopeudensäätimen moottori, eikä pelkkä viiksen vaihto riitä.Opelisti87 kirjoitti:Luin vinkit ja vihjeet osiosta ton vakionopeuden säätimen jälkiasennus jutun... Jäi vähän hämärän peittoon et mitkä autot on nyt niitä DBW, ilmeisesti Drive By Wire autoja.
Onko niissä joku sähköinen kaasun säätö? vai mitä se tarkoittaa?
Onko mun omegaan 2.0 95 automaattimahdollista saada pelkällä viiksen vaihdolla?
Ja toinen asia onko omegan surullisen kuuluisa ajotietokone mahdollisesti sama kuin joissain muissa opeleissa esim vectra tai astra?
Sitä minä taas en tiedä, että missä malleissa ja vuosimalleissa Omegoissa tuo sähköinen kaasu tuli, itselläni ei sellaista ole missään autossa (Omegan sukuiseen GTO:honkin sellainen tuli vasta vuosimalliin 2005).
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
mun mielestä b1 mallin omegat oli kaikki vaijerilla eli tarviit viel viiksen lisäks sen erillisen moottorin ja sen vaijerin.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
DBW- malleja ovat 2,6 ja 3,2 koneiset sekä ilmeisesti tuoreimmat 2,2:set. Kutoskoneisissa vakkari on kaikissa, 2,2:seen se hoituu viksenvaihdolla (jos automaatti, manuaaliin tarvii polkimelle kytkimen jne) Dieseleistä en ole varma, niissäkin kai uusimmat pikkudieselit on DBW
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Mä laitan osiksi just 2.6 omppua mutta on vuosimalli 91 eli ei vissiin sovi osat noin vanhasta , ilmoitus on myydään osia
Sulla purussa A-omega, keskustelu koski B-omegaamalonari kirjoitti:Mä laitan osiksi just 2.6 omppua mutta on vuosimalli 91 eli ei vissiin sovi osat noin vanhasta , ilmoitus on myydään osia
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia