C25XE öljypohjan irroitus (Vectra A)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

C25XE öljypohjan irroitus (Vectra A)

Viesti Kirjoittaja VecculiOoppeli »

Help!!

Pitäisi öljypohjan tiiviste vaihtaa ko. moottoriin mutta näkyy pari öljypohjan kiinnitystorxia olevan niin ahtaassa välissä vaihteiston vieressä että mitenkäs ne muka olisi tarkoitus irroittaa? Eikait voi olla niin tyhmä systeemi että irroita ensin vaihdelaatikko että pääset öljypohjaan käsiksi...?!! :lol: Ois noita paria ruuvia vaille irti jo, miten kauan muuten uskaltaa seisottaa tuota konetta jos ei ole öljyä sisällä vai onko sillä mitään väliä ylipäätään? Sitä ajatellen että jos tuo remontti ei tälle päivää tai koko vloppuna vielä onnistu ja koneesta on öljyt jo laskettu pois kuitenkin.

edit: Itse itselleni vastaten, ei ole niin tyhmä systeemi, vaihdelaatikosta lähtee kolmella pultilla semmonen pieni peitelevy irti jolloin mahtuu irroittamaan loput öljypohjan torxit. Paitsi että eihän se öljypohja sieltä liiku minnekään kun pakosarja on tiellä :evil: Huoh.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

Re: C25XE öljypohjan irroitus (Vectra A)

Pakosarjankin irroitin mutta apurunkoonhan se kans ottaa kiinni, voi p*rkele!!!! :lol: Tuli muutama tunti tuossa tapeltua. Vänkärin puolen etummaisen pultin irroitin apurungosta muttei silti vielä antanut niin paljoa periksi että öljypohja lähtis irti. Miten monta pulttia tuosta nyt joutuukaan sitten vielä purkamaan xD Eikö näitä oo kukaan muka koskaan irroitellut? :-?
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mä olen, tai no, Länsi-Auto teki sen mun puolesta... :lol: :lol:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
DEAD
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja DEAD »

VecculiOoppeli kirjoitti:Pakosarjankin irroitin mutta apurunkoonhan se kans ottaa kiinni, voi p*rkele!!!! :lol: Tuli muutama tunti tuossa tapeltua. Vänkärin puolen etummaisen pultin irroitin apurungosta muttei silti vielä antanut niin paljoa periksi että öljypohja lähtis irti. Miten monta pulttia tuosta nyt joutuukaan sitten vielä purkamaan xD Eikö näitä oo kukaan muka koskaan irroitellut? :-?
itse aikoinaan tappelin saman asian kanssa ja annoin olla kun näytti että joutuu koko auton purkamaan että saa yhen tiivisteen vaihdettua. Moottori ei nyt ollut sama mutta samat ongelmat tuli vastaan
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

^ Tämähän kuulostaa lupaavalta :D Itsellä vaan pakko nyt saada öljypohja irti kun kaikki vehkeet on jo sen verran levällään ettei paluuta enää ole :lol: Huoh, kait se pitää apurungosta lähteä irroittelemaan lisää pultteja.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mä vaihdoin omaani joskus. Pakoputkien alkuosa tarvi purkaa pois, ei muuta(+tietty se vauhtipyörän suojapelti että saa pultit auki). Nostin konetta taljalla sen verran ylös mitä koneenkorvat antoi myöden. Piukka oli väli mutta pois se tuli pikkusen voimaa käyttämällä. Pohjan takaisin saaminen uuden tiivisteen kera johon laitoin hiukka hylomaria lisätiivistykseksi olikin sitten v-mäinen homma kun pohjan reuna otti sopivasti kiinni öljynimuputkeen... Mutta kyllä se sinne takas meni ja vielä jopa piti öljyt sisällä.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
VecculiOoppeli
OCF Member 2017

Huhhuh...! Minä 1, öljypohja 0 :lol: Eli tiivisteen sain vaihdettua, en saanut öljypohjaa irti vieläkään mutta sain ujuteltua sieltä välistä uuden tiivisteen paikalleen ja jopa vähän tiivisteliimaakin välíin. Oli kyllä p*rkeleen ahdasta varsinkin tuon öljynimuputken takia mutta näköjään tiiviste onnistuu vaihtaa vaikkei öljypohjaa saakaan kokonaan irti. En kyllä suosittele hommaa kenellekään :D
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Vastaa Viestiin