Frontera "neliveto" vika ja jakoketjun kiristys.
Frontera "neliveto" vika ja jakoketjun kiristys.
Mulla on tuollanen Opel Frontera 2.2dti vm. 2000. Mikä on yleisin syy sille ettei etuveto kytkeydy napista? Kuuluuko tuon napin merkkivalon vilkuttaa nelivedon päälläollessa? Luin jostain että tuossa dieselissä olisi jakoketjun kiristysmahdollisuus. Onko tuo kiristys työläs tehdä itse vai kannattaako viedä verstaalle? Auto on ollut minulla pari kuukautta ja tutustuminen on vielä kesken. Onkohan noista pellin alla risteilevistä alipaineletkuista olemassa mitään "kytkentäkaaviota"?
Re: Frontera "neliveto" vika ja jakoketjun kiristys.
Jakoketjuun ei tarvitse koskea, se nimittäin kiristyy automaattisesti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
bulldozer80
- 'Kadett'

Tiedätkö millanen voimansiirto siinä fronterassa on? onko hytissä muita keppejä kuin vaihdekeppi? pitäiskö nappia painamalla jakolaatikon kytkeä etu ja taka perät "kiinteästi" yhteen? minähän en fronterasta mitään tajua mutta nelivetotekniikasta ehkä jotain....
Kaksi kepakkoa vaihdekeppi ja hidas ja nopea puoli. Nelivedolla sähkökatkaisin.
-
bulldozer80
- 'Kadett'

juu eli se hidas / nopea muuttaa vain välitystä jakolaatikossa ja sen nelivetonapin tehtävä on kytkeä etupää ja takapaa "yhdeksi". se nappi ohjaa jotain joka ne perät yhdistää ja toimii sähköllä/alipaineella/ylipaineella. kuuluuko laatikosta mitään ääntä kun nappia painaa? jos ei kuulu niin vika on kenties siinä napissa tai sen sähköissä... Ootko sulakkeen tarkistanu? jos kuuluu jotain kytkemisen ääntä jakolaatikosta niin silloin siellä jakoaskissa on jotain vialla... ootko tarkistanu jakolaatikon öljyt? jos vaihdat ne niin kato tarkkaan ja tutki vanhat öljy että onko seassa jotain netallinpalasia tms. jos saat sen kuntoon niin älä aja sillä nelivedolla pitävällä pinnalla eli asfaltilla tms. kun autossa ei ole varmaankaan ole keskitasauspyörästöä niin sen laatikon saa kyllä äkkiä paskaks ku nelinetopäällä pyörittelee kesähelteellä kaupungilla.
--------------------------------------------------------------------------
Teknic sanoi ryssä, ku saranan näki!
Zafira b 2.2 direct enjoy
Joku passat
Teknic sanoi ryssä, ku saranan näki!
Zafira b 2.2 direct enjoy
Joku passat
Tuota.....täh??..... Minun käsittääkseni tuo nappi vaikuttaa vain etunapojen tilaan.....ja muutenkin tuo selvityksesi on aika ristiriitainen.....?