G-astrassa ei vetokoukun sähköpistoketta?
G-astrassa ei vetokoukun sähköpistoketta?
Mulla on 2002 vuotinen farkku Astra, jossa ei ole vetokoukun sähköistystä varten pistoketta. Olen purkanut vasemman puolen takalampun ympäristön verhoilut ja seurannut johtosarjaa, mutta pistoketta ei vaan ole!
Oikean puolen lampun ympäristö on myös tutkittu, mitta sinnehän tuleekin vain pelkät lampun johdot vasemman puolen johtosarjasta. Miten voi olla, ettei liitintä ole, kun koukku on otettu vanhemmasta farkusta ja jo siinä oli liitin? Pakko siis vanhanaikaisesti "ryöstää" sähköt!?!?
Toinen outo asia on se, ettei mun auton takaluukun alareunassa ole ollenkaan muovista korinväristä leveää listaa, kuten muissa näkemissäni farkuissa. Miten sekin voi olla lähes kaikissa, mut ei kuitenkaan mulla? Eikä mun auto oo ees kaikein karvaisin hattu, koska kuitenkin on 4x sähkölasit ja ilmastointi.
Onko tohon sähköistykseen olemassa joku selitys?
-Duppa-
Oikean puolen lampun ympäristö on myös tutkittu, mitta sinnehän tuleekin vain pelkät lampun johdot vasemman puolen johtosarjasta. Miten voi olla, ettei liitintä ole, kun koukku on otettu vanhemmasta farkusta ja jo siinä oli liitin? Pakko siis vanhanaikaisesti "ryöstää" sähköt!?!?
Toinen outo asia on se, ettei mun auton takaluukun alareunassa ole ollenkaan muovista korinväristä leveää listaa, kuten muissa näkemissäni farkuissa. Miten sekin voi olla lähes kaikissa, mut ei kuitenkaan mulla? Eikä mun auto oo ees kaikein karvaisin hattu, koska kuitenkin on 4x sähkölasit ja ilmastointi.
Onko tohon sähköistykseen olemassa joku selitys?
-Duppa-
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: G-astrassa ei vetokoukun sähköpistoketta?
Vetokoukun sähkösarjassa varmaan on kaksi pistoketta, otat takavalolta pistokkeen irti ja toisen vetokoukun sähkösarjasta laitat takavaloon ja toisen siihen irrallaan olevaan pistokkeeseen. Ei siis tarvita mitään ryöstövirityksiä.
Kappas keppanaa, Motonetin sivuilta löysin tämän:
Astra-G farmari
Merkkikohtainen sähkösarja Farmari G 98->04 jos autossa ei pistoketta (tämä sarja tulee takavalojen johtojen väliin) [1998-2004]
59.90 €
Kysymys kuuluukin nyt: Jos kysymyksessä on pelkkä johtonippu, niin en todellakaan maksa siitä 60euroa, joten VOIKO G-ASTRASSA RYÖSTÄÄ VIRRAN, eli eihän mene sekaisin? H-astrassa tulee ainakin joku mokkula mukana (vissiin tietokonetta varten), mutta tässähän ei mitään tietokonetta ole, joten eiku ryöstämään, vai

Astra-G farmari
Merkkikohtainen sähkösarja Farmari G 98->04 jos autossa ei pistoketta (tämä sarja tulee takavalojen johtojen väliin) [1998-2004]
59.90 €
Kysymys kuuluukin nyt: Jos kysymyksessä on pelkkä johtonippu, niin en todellakaan maksa siitä 60euroa, joten VOIKO G-ASTRASSA RYÖSTÄÄ VIRRAN, eli eihän mene sekaisin? H-astrassa tulee ainakin joku mokkula mukana (vissiin tietokonetta varten), mutta tässähän ei mitään tietokonetta ole, joten eiku ryöstämään, vai
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Älä mene ryöstämään, se on nykypäivänä idioottien puuhaa. Jos homma kaatuu 60 euroon niin suosittelen unohtamaan koko vetokoukun.
-
Keijo Kettu
- 'Admiral'

G-Astra ei ymmärrä valoistaan itse mitään, joten ihan hyvin voit haaroittaa itse. Vai onko jossakin varusteversiossa jotakin valodiagnostiikkaa? Jos sellaista ei ole, niin ei siinä mikään muukaan ota haaroituksesta nokkiinsa.
Olin aikeissa kirjoittaa, että tuolla hinnalla en itse jaksaisi alkaa väsäämään, kun pelkkä pistorasiakin maksaa kuitenkin toista kymppiä. Tarkemmin kun lukee, niin sinullahan on siis jo valmiiksi johdotettu koukku. Ja jos ei olisi, niin eipä se pistorasia ole niin kallis kuin kuvittelin: Biltemasta 2,99 €. Jos materiaalit löytyvät omasta takaa, niin kyllähän tuo jo alkaa kannattaa. Ei se ryöstäminen mitään idioottitouhua ole, kun vain tekee sen huolella ja asiallisilla tarvikkeilla (sanoo hän, joka suosittelee 2,99 euron pistorasiaa
)
Syitä noihin pieniin eroihin periaatteessa samanlaisten autojen välillä voi vain arvailla. Joskus voi olla kyse suunnittelun muutoksista ensimmäisten tuotantosarjojen kokemusten pohjalta. Astroja on myös tehty useammalla eri tehtaalla ja se voi selittää jotakin, mutta luulisi niissä nyt pääpiirteissään samanlaisia osia käytettävän. Samoin komponenttien alihankkijoita on tyypillisesti useita ja sitä myötä osissa voi olla eroja. Vielä yksi syy on eri markkina-alueille tehdyt varioinnit, mutta mikään näistä ei oikein järkevästi selitä esimerkiksi tuon muovilistan puuttumista.
Olin aikeissa kirjoittaa, että tuolla hinnalla en itse jaksaisi alkaa väsäämään, kun pelkkä pistorasiakin maksaa kuitenkin toista kymppiä. Tarkemmin kun lukee, niin sinullahan on siis jo valmiiksi johdotettu koukku. Ja jos ei olisi, niin eipä se pistorasia ole niin kallis kuin kuvittelin: Biltemasta 2,99 €. Jos materiaalit löytyvät omasta takaa, niin kyllähän tuo jo alkaa kannattaa. Ei se ryöstäminen mitään idioottitouhua ole, kun vain tekee sen huolella ja asiallisilla tarvikkeilla (sanoo hän, joka suosittelee 2,99 euron pistorasiaa
Syitä noihin pieniin eroihin periaatteessa samanlaisten autojen välillä voi vain arvailla. Joskus voi olla kyse suunnittelun muutoksista ensimmäisten tuotantosarjojen kokemusten pohjalta. Astroja on myös tehty useammalla eri tehtaalla ja se voi selittää jotakin, mutta luulisi niissä nyt pääpiirteissään samanlaisia osia käytettävän. Samoin komponenttien alihankkijoita on tyypillisesti useita ja sitä myötä osissa voi olla eroja. Vielä yksi syy on eri markkina-alueille tehdyt varioinnit, mutta mikään näistä ei oikein järkevästi selitä esimerkiksi tuon muovilistan puuttumista.
Tuo muovilista puuttuu kaikista loppupään farkuista. Eräänlainen "facelift" kyseessä. Noissa uudemmissahan ei ole takalasissakaan sitä ympäri menevää tiivistettä ja muitakin pieniä eroja on. Valodiagnostiikka kuuluu ajotietokoneeseen eli jos se löytyy niin voi herjailla, muutoin ei pitäisi olla vaikutusta.Keijo Kettu kirjoitti:...mutta mikään näistä ei oikein järkevästi selitä esimerkiksi tuon muovilistan puuttumista.
Keijo Kettu kirjoitti:Olin aikeissa kirjoittaa, että tuolla hinnalla en itse jaksaisi alkaa väsäämään, kun pelkkä pistorasiakin maksaa kuitenkin toista kymppiä. Tarkemmin kun lukee, niin sinullahan on siis jo valmiiksi johdotettu koukku. Ja jos ei olisi, niin eipä se pistorasia ole niin kallis kuin kuvittelin: Biltemasta 2,99 €. Jos materiaalit löytyvät omasta takaa, niin kyllähän tuo jo alkaa kannattaa. Ei se ryöstäminen mitään idioottitouhua ole, kun vain tekee sen huolella ja asiallisilla tarvikkeilla (sanoo hän, joka suosittelee 2,99 euron pistorasiaa)
No en mäkään ymmärrä, et miks ryöstäminen nyt yht'äkkiä nin idioottimainen ratkaisu olisi, jos se kerran on mahdollista. Niitä on tehty maailman sivu ja kun hyvin tekee, niin varmasti toimii auton elinkaaren
Lähinnä mua päistää tuon johtonivaskan hinta, 60euroa! Varsinkin kun ostin irroitettavan vetokoukun sähkösarjalla hintaan 50euroa. Kyllä mä taidan sen ryöstön tehdä, sanoo kukin mitä lystää. Mulla on sille 60eurolle parempaakin käyttöä
Kai sen ryöstämisenkin voi hyvin tehdä,tinaamalla yms..Itse en kans ymmärrä miks se niin tuomittavaa on nykypäivänä 
Vai johtuuko se siitä että yleismallin johtosarja lähtee 7 eurolla.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Miten toi muovilista on kiinni vanhemmissa joissa se on?Matzi kirjoitti:Tuo muovilista puuttuu kaikista loppupään farkuista. Eräänlainen "facelift" kyseessä. Noissa uudemmissahan ei ole takalasissakaan sitä ympäri menevää tiivistettä ja muitakin pieniä eroja on. Valodiagnostiikka kuuluu ajotietokoneeseen eli jos se löytyy niin voi herjailla, muutoin ei pitäisi olla vaikutusta.Keijo Kettu kirjoitti:...mutta mikään näistä ei oikein järkevästi selitä esimerkiksi tuon muovilistan puuttumista.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Luukussa on hitsattuna sellaiset natsat joihin sitten tulee kiinni sen listan kiinnikkeet joidenka kynsiin sitten itse lista istuu eli et saa helposti lisättyä tuollaiseen uudempaan sitä. Itse en kyllä moista kaipaisikaan kun kerää kuraa sinne taakse ja talvella tahtoo sitten lykätä sen listan irti kun sinne menee sulamisvesiä ja turpoavat jäätyessään.juzze kirjoitti:Miten toi muovilista on kiinni vanhemmissa joissa se on?
Elikkä saa siis olla vielä siinä
jos ois ollu pelkällä liimalla nii ois voinu seku testiksi ottaa poiskin 
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Hämärä muistikuva jostain kun joku laitto peräpäähän jotain ylimäärästä niin ecu tilttas, olis pitänyjjvirtan kirjoitti:Kai sen ryöstämisenkin voi hyvin tehdä,tinaamalla yms..Itse en kans ymmärrä miks se niin tuomittavaa on nykypäivänä
laittaa väliin joku diodi tai rele.
Jokujokujotain... piru kun en muista tarkemmin. Mut kuitenkin voi olla perääkin fastran kommentissa.
Exät: Kadett E HB -89, Kadett E sedan -89 Fastra -95
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
Minna -68, Päivi -62 Tiina -72, Teija -71
-
Keijo Kettu
- 'Admiral'

Siinähän se asian ydin, joku jossain... Jos autossa ei ole valojen kunnon tarkkailua (kuten G-Astrassa ilman ajotietokonetta), ei oikein kytketyllä ja ehjällä perävaunupistokkeella voi saada mitään sekoilua aikaiseksi. Asia on toinen JOS auto luulee tietävänsä itsestään liikoja. Sitten kun yhden Octavian väylä on saatu sekaisin, niin juttu kiertää, muuttuu ja laajenee koskemaan kaikkia 2000-luvun autoja. Tai kääntäen: pitää tietää mitä tekee, eli viisampaa tätä oli kuitenkin kysyä, koska joissakin autoissa tuo on kyllä mahdollista. Minä tosin sanon sitä huonoksi suunnitteluksi - valodiagnostiikan voi helposti suunnitella myös niin, että se ei sekoile perävaunun kytkemisestä.spiidi10 kirjoitti:Hämärä muistikuva jostain kun joku laitto peräpäähän jotain ylimäärästä niin ecu tilttas, olis pitäny
Jokujokujotain... piru kun en muista tarkemmin.
Nyt taisit päästää suustas oikein urbaanilegendaa
onko faktatietoa?Ite laitoin -03 zafiraan yleisjohtosrjalla ja hyvin meni.
spiidi10 kirjoitti:Hämärä muistikuva jostain kun joku laitto peräpäähän jotain ylimäärästä niin ecu tilttas, olis pitänyjjvirtan kirjoitti:Kai sen ryöstämisenkin voi hyvin tehdä,tinaamalla yms..Itse en kans ymmärrä miks se niin tuomittavaa on nykypäivänä
Jokujokujotain... piru kun en muista tarkemmin. Mut kuitenkin voi olla perääkin fastran kommentissa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
- kadett90
- OCF Member 2024

G -astrassa voi ottaa ne pv-pistokken jännitteet (vaikka ryöstämällä) takavalosta.
Ei vaikuta "mopon ohjaukseen" millään lailla.
CAN-väylä vehkeet on sit ihan erikseen.
Ei vaikuta "mopon ohjaukseen" millään lailla.
CAN-väylä vehkeet on sit ihan erikseen.