JuudasPappi ja Vectra C2
Re: JuudasPappi ja Vectra C2 *Satuloiden maalailua/kunnon kuvat*
Eiks sun pitäs tummentaa viel noi takavalot 
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Re: JuudasPappi ja Vectra C2 *Saarnastuoli*
Tässä kun syksy lähestyy ja päivät pimenevät, niin alkavat nuo kojelaudat ja mittariston valot näkymään aina vain paremmin ja paremmin.
Ei siinä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta alkanut vaan oksettamaan tuo oranssi teema joka on kaikkea muuta kuin merkki 2000-luvun autosta
Yrittänyt muutenkin päästä kusenkeltaisesta eroon xenoneilla ja sisustan valkoisilla ledeillä mutta tuo hirvitys vielä on jäljellä.
Suoraan sanottuna näyttää hirveältä. Viime talvena jo sitä manailin ja nyt ne manaukset jatkuvat.
Kyselisinkin nyt foorumin kautta että mahtaako löytyä ketään joka haluaisi suorittaa ledimodauksen autooni? Mielellään joku joka on sen jo aikaisemmin tehnyt ja varmasti osaa ja tietää mitä tekee. Itse en osaa kolvata, eikä muutenkaan kunnon tietoa miten mittaritaulut ym. puretaan ilman suurempia vaurioita.
Minulta löytyisi talli ja välineet, mutta voin toki tuoda autoni muutamien satojen kilometrien säteelle. Niin ja tottakai maksaisin työstä, hinnasta voidaan sitten sopia tarkemmin jos/kun tekijä löytyy.
Jos tekijää ei löydy niin kai sitä periaatteessa voisi itsekin koittaa
Löytyisikö jostain tietoa miten kaikkiin valoihin pääsee käsiksi. Miten mittaristo puretaan jne. Mielellään sellainen vaihe vaiheelta -ohje, että tällainen tyhmäkin tajuaa
Mutta jos joku nyt innostui ajatuksesta ja haluaa tienata vähän karkkirahaa ja kuunnella mun puujalkavitsejä niin yv:tä vaan mulle tai foorumillekin voi postata.
Tässä muutamia aika makoisia kuvia mitä netin syövereistä löysin
Toiseksi ylin on erään foorumilaisen, KapanderMasterin ottama kuva, toivottavasti ei haittaa että lainaan tänne. Jos haittaa niin anna kuulua ni poistan kyllä kuvan.
Ylimpänä tosiaan kuva miltä mittaristo näyttää tällä hetkellä...

Ei siinä muuten mitään ongelmaa olisi, mutta alkanut vaan oksettamaan tuo oranssi teema joka on kaikkea muuta kuin merkki 2000-luvun autosta
Suoraan sanottuna näyttää hirveältä. Viime talvena jo sitä manailin ja nyt ne manaukset jatkuvat.
Kyselisinkin nyt foorumin kautta että mahtaako löytyä ketään joka haluaisi suorittaa ledimodauksen autooni? Mielellään joku joka on sen jo aikaisemmin tehnyt ja varmasti osaa ja tietää mitä tekee. Itse en osaa kolvata, eikä muutenkaan kunnon tietoa miten mittaritaulut ym. puretaan ilman suurempia vaurioita.
Minulta löytyisi talli ja välineet, mutta voin toki tuoda autoni muutamien satojen kilometrien säteelle. Niin ja tottakai maksaisin työstä, hinnasta voidaan sitten sopia tarkemmin jos/kun tekijä löytyy.
Jos tekijää ei löydy niin kai sitä periaatteessa voisi itsekin koittaa
Mutta jos joku nyt innostui ajatuksesta ja haluaa tienata vähän karkkirahaa ja kuunnella mun puujalkavitsejä niin yv:tä vaan mulle tai foorumillekin voi postata.
Tässä muutamia aika makoisia kuvia mitä netin syövereistä löysin
Toiseksi ylin on erään foorumilaisen, KapanderMasterin ottama kuva, toivottavasti ei haittaa että lainaan tänne. Jos haittaa niin anna kuulua ni poistan kyllä kuvan.
Ylimpänä tosiaan kuva miltä mittaristo näyttää tällä hetkellä...

Noita ohjeita on ihan englannin foorumit täynnä ja Youtubesta löytyy ihan tarkka video miten esim tuo mittaristo puretaan. Ja voin itsekkin antaa neuvoja YV:llä miten noita osia saa purettua kun itsellekkin tuo aikanaan tehtiin Kapandamasterin kanssa. Projektina ei mikään mahdoton paitsi tuo ledien kolvaaminen kun ei itselläkään tuo kolvi pysy kädessä kovin hyvin, siksi ei vielä astraankaan sitä ole tehty.
Mutta tuossa hiukan lisää kuolattavaa jos sikseen haluaa, omasta autostani kun se mulle tehtiin joskus.
Aluksi kaikki osat purettuna

Sitten kolvaus, huom ledien koko.

Ja lopputulos, kannattaa sitten suunnitella hyvin nuo värit jotta sopivat yhteen eivätkö ole liian häiritsevät. Itse suosin valkoista ja punaista, vaikka aluksi olisinkin halunnut valko sinisen, ei se olisi käytännössä toiminut.

Mutta tuossa hiukan lisää kuolattavaa jos sikseen haluaa, omasta autostani kun se mulle tehtiin joskus.
Aluksi kaikki osat purettuna

Sitten kolvaus, huom ledien koko.

Ja lopputulos, kannattaa sitten suunnitella hyvin nuo värit jotta sopivat yhteen eivätkö ole liian häiritsevät. Itse suosin valkoista ja punaista, vaikka aluksi olisinkin halunnut valko sinisen, ei se olisi käytännössä toiminut.

Hieno saarnastuoli. Ei pitäisi seurata näitä C vekku topikkeja, alkaa harmittamaan, kun tuli joskus omasta luovuttua. Sopiva madallus kehiin, niin se on siinä.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Juu kyllä tuo purku varmaan ihan suht hyvin onnistuu. Täytyykin katella tubesta noita videoita. Tosiaan ongelmia tuottaa lähinnä hyvän kolvaajan löytäminen. Lol tulee tosta kolvi sanasta koko ajan jotain muuta mieleen kuin se itse työkaluG.T.S kirjoitti:Noita ohjeita on ihan englannin foorumit täynnä ja Youtubesta löytyy ihan tarkka video miten esim tuo mittaristo puretaan. Ja voin itsekkin antaa neuvoja YV:llä miten noita osia saa purettua kun itsellekkin tuo aikanaan tehtiin Kapandamasterin kanssa. Projektina ei mikään mahdoton paitsi tuo ledien kolvaaminen kun ei itselläkään tuo kolvi pysy kädessä kovin hyvin, siksi ei vielä astraankaan sitä ole tehty.
Hienoa jälkeäG.T.S kirjoitti:Mutta tuossa hiukan lisää kuolattavaa jos sikseen haluaa, omasta autostani kun se mulle tehtiin joskus.
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Kiitos kiitoslowcali kirjoitti:Hieno saarnastuoli. Ei pitäisi seurata näitä C vekku topikkeja, alkaa harmittamaan, kun tuli joskus omasta luovuttua. Sopiva madallus kehiin, niin se on siinä.
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Re: JuudasPappi ja Vectra C2 *Uutta kajaria kylkeen*
Taas saa kansa kuunnella hetken papin turhanpäiväisiä jorinoita...
Elikkäs tuli hommattua tuollainen Pioneerin erillissarja Autostudiolta. Syy kyseisen setin ostoon oli ennenkaikkea helppo ja nopea asennettavuus. Tuo kyseinen mallihan on vartavasten tehty sopimaan Opeleihin. Eikä hintakaan ollut mielestäni paha.

Asennus oli juurikin niin helppoa kuin mitä oli luvattukin ja mukana tulleilla yksityiskohtaisilla ohjeilla, ovipahvien repimiset ym, se onnistuu kyllä jokaiselta.
Ainoa mikä vähän söi miestä oli nuo STP:n vaimennusmatot jotka piti ensin repiä pois vanhojen kajareiden ympäriltä. Kesällä kun nuo ovet vaimensin niin olin niin varma että kyllä noilla orkkiskajareilla pärjää
Ja nyt sitten sama kaveri repii vaimennuslevyjä irti hampaat irvessä, huoh
Alla orkkikset mattojen kätkeminä.

Tässä sitten kuvat uusista ja wanhoista (jos jotain nyt kiinnostaa). Diskanteista tuo oikeanpuoleinen siis se uudempi.

Entä oliko tuo sitten millään tavalla kannattava ostos? Minun mielestäni oli.
Eihän nuo orkkiskajaritkaan mitään sysipaskoja olleet, mutta kyllähän tuo äänen laatu selvästi parani, varsinkin diskanteissa eron huomaa todella hyvin
Tämän lisäksi asennus ei aiheittanut ennenaikaista vanhenemista eikä riskiä mahahaavalle, joten pitää olla tyytyväinen
Tuossa vielä kuva uudesta kajarista asennettuna. Onneksi oli jäänyt sen verran STP:tä varastoon että sain nuo uudetkin mölisijät vuorattua.

Elikkäs tuli hommattua tuollainen Pioneerin erillissarja Autostudiolta. Syy kyseisen setin ostoon oli ennenkaikkea helppo ja nopea asennettavuus. Tuo kyseinen mallihan on vartavasten tehty sopimaan Opeleihin. Eikä hintakaan ollut mielestäni paha.

Asennus oli juurikin niin helppoa kuin mitä oli luvattukin ja mukana tulleilla yksityiskohtaisilla ohjeilla, ovipahvien repimiset ym, se onnistuu kyllä jokaiselta.
Ainoa mikä vähän söi miestä oli nuo STP:n vaimennusmatot jotka piti ensin repiä pois vanhojen kajareiden ympäriltä. Kesällä kun nuo ovet vaimensin niin olin niin varma että kyllä noilla orkkiskajareilla pärjää

Tässä sitten kuvat uusista ja wanhoista (jos jotain nyt kiinnostaa). Diskanteista tuo oikeanpuoleinen siis se uudempi.

Entä oliko tuo sitten millään tavalla kannattava ostos? Minun mielestäni oli.
Eihän nuo orkkiskajaritkaan mitään sysipaskoja olleet, mutta kyllähän tuo äänen laatu selvästi parani, varsinkin diskanteissa eron huomaa todella hyvin
Tämän lisäksi asennus ei aiheittanut ennenaikaista vanhenemista eikä riskiä mahahaavalle, joten pitää olla tyytyväinen
Tuossa vielä kuva uudesta kajarista asennettuna. Onneksi oli jäänyt sen verran STP:tä varastoon että sain nuo uudetkin mölisijät vuorattua.

Hyvältä näyttää! Itsekkin täytyy laittaa hifit uusiks kun aikaa ja rahaa on ja nää on yks oiva vaihtoehto sitten ostohetkenä =)
Opel Astra K 1.6T -17
Bmw 528i Touring -99
Volvo S40 2.0T -99 (ex)
Opel Astra G 2.0 MetroSport -99 (ex)
Bmw 528i Touring -99
Volvo S40 2.0T -99 (ex)
Opel Astra G 2.0 MetroSport -99 (ex)
ite asentelin reilu kuukaus takaperin saman sarjan olen todella tyytyväinen kokonais asennus aika siina tunnin hujakoilla voin suositella helppouden puolesta ja äänentoiston myös 
edit: mulle makso 159€ toimittettuna
edit: mulle makso 159€ toimittettuna
mitäs tuo sarja kustantaa jos itsekin...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Autostudiossa maksoi täsmälleen saman verran, eli tuon 159 euroa. Tosin toimituskuluja ei ollut kun valitsi sen "lähelle paketin". En sitten tiedä miten Tronicassa, tuleeko postikuluja.Gts03 kirjoitti:159€ http://www.tronica.fi/autokaiuttimet/er ... t?vmcchk=1
Laitahan ihmeessä tännekin infoa yms. tuosta sisutan purkamisesta, on hyötyä sitten muillekin
mallin omistajille
. Pätevän oloisen ja näköisen siitä olet saanut 
Vectra -07
Meriva -03
Meriva -03
- JuudasPappi
- OCF Member 2015
Niin siis eihän mulla ole muusta sen suurempaa tietoa kuin noista ovipahveista. Niitä tullutkin sitten irroteltua jo useamman kerran. Ekaksi vaihdoin naksuvan oven rajoittimen, sitten vaimensin ovet ja nyt asensin kajarit. Viisas olisi tehnyt ne kaikki samalla kertaaTepi kirjoitti:Laitahan ihmeessä tännekin infoa yms. tuosta sisutan purkamisesta, on hyötyä sitten muillekinmallin omistajille
. Pätevän oloisen ja näköisen siitä olet saanut
Pahvithan lähtee siten että ensin kammetaan ovenkahvan suojamuovi ruuvarilla pois. Alta paljastuu kaksi torx-ruuvia. Samaten oven alalaidassa on kolme vastaavaa ruuvia ihan näkyvissä.
Ruuvit pois, jonka jälkeen vedetään pahvia varovasti ulospäin niin että viisi muoviklipsua irtoaa. Kaksi saranapuolelta ja kolme ulommalla puolelta.
Klipsut saattaa hajota joten kantsii ostaa niitä muutamia varastoon varmuuden vuoksi ennen projektiin alkamista.
Tämän jälkeen ovipahvi nostetaan pois suoraan ylöspäin vetämällä. Saattaa olla todella tiukassa kiinni, joten ei muuta kuin voimaa peliin eikä turhaan pelkää.
Ennen kuin vie ovipahvin kauemmaksi kannattaa vielä irroittaa oven avausvaijeri ja tuo paneeli jossa napit sähköikkunille ynnä muille härpäkkeille.
Sitten kajareiden kolme ruuvia irti, vanhat kajarit roskikseen, uudet tilalle ja vaimennusmateriaalia päälle. Sekä ulko- että sisäpeltiin.
Tuo diskanttien edessä oleva muovi lähtee myös ihan vetämällä ulospäin. Vähän kannattaa ruuvarilla avittaa niitä muoviklipsuja, jotka nyt näkyvät kun ovipahvi on poissa.
Tuossa vielä kuvina koko toimitus:

Sitten vielä ihan muuta jorinaa. Eli ajattelin jos kokeilisin noita kolvaajan taitoja ensin vaikka paneeliin josta laitetaan valot ja sumarit ym. päälle. Ajattelin punaista ja valkoista laittaa. Mikäli kaikki onnistuu niin sitten voisi harkita seuraavaa kohdetta. Ei viitsisi aloittaa ledipäivitystä ihan mittaristosta jos kuitenkin kusee
No nyt on selkeet purkuohjeet täälläkin
Minkä vuoksi laitoit alunperin äänieristystä lisää, äänentoiston parantamiseksi vai tiemelun tms. takia? Oletko laittanut muualle kuin oviin? Meneekö noi ovipahvit hyvin takaisin paikoilleen kun tuohon "väliin" on tullut lisää äänieristettä?
Vectra C1 GTS, ex.-96 Astra F, ex. -77' Manta B, ex. -90 24V Senator B