ei asconassa mitään tunnistimia virtalukossa olespiidi10 kirjoitti:Haetaan, onko siis siinä sun basconassa alunperin ecu? jos, niin antaako se nyt käskyjä sille 20ne-moottorille?Kiiv1 kirjoitti:ehkäpä tää tänne kuuluu? eli siis vaihoin 20ne koneen b mallin asconaan ja alusta asti ongelmana on ollu että auto rupee röpöttämään hirveesti kun autoa ajaa vähän lämpimäks, mutta kun käyttää minuutinki autoo poispäältä niin sillä pystyy taas vähän matkaa ajaa normaalisti kunnes rupee taas röpöttämään. ja siis tää tapahtuu kun kylmällä autolla ajaa jonkun 2-3km? niin jo tuolla matkalla alkaa röpöttämään kunnolla.
keskustelin asiasta yhen kaverin kanssa joka ehotti että voisko lämpötila anturi olla rikki, että tän takia auto heittäs seokset vituilleen?
mutta en oo varma onko mulla moottorin johtosarjasta kytkettynä tohon lämpötila-anturiin mitään johtoo? vaan mun mielestä mulla menee suoraan auton omasta johtosarjasta tohon anturille johto.
eli siis kyllähän boxille pitäs jostain mennä tieto moottorinlämmöstä, eikö? eli oonko nyt kytkeny vituilleen jotain vai mistä tolle boxille menee lämpötila tieto?
vai olisko jotain muuta ideaa mistä lähtee vikaa ettimään? autossa on uuet tulpanjohot ja tulpat. ettei niistäkään pitäs olla mitää..
auttakee ettei mee siirtokilvet iha hukkaan
Ne ei välttämättä ole samoja eli sun ehkä kannatais -jos mahdollista- kokeilla sen 20ne-moottorin omaa ecua. samallahan joudut sit
vaihtaan virtalukon alla olevan tunnistimen ja avaimen.
Tosta lisätarinaa.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=211577
eikä 20ne motronicissa ole ajonestoa että tartteis sellastakaan ohittaa.
moottorin lämpötilaanturi on se sininen termarikotelossa imusarjan puolella. se 1-johtoinen mikä on auton johtosarjaan kytketty on lämpömittarille.
jos röpötys alkaa mutkan jälkeen laita tankkiin lisää bensaa.