Opel Omega B1 etuvalojen umpiot !
Opel Omega B1 etuvalojen umpiot !
Niin , elikkä mistä mahtaisin löytää ( nettikaupasta ) kyseiseen autoon etuvalot ?
Siis näitä normaalipolttimoille löytyy vaikka minkälaisia , vaikka millä mitalla , mutta kun on vakio xenonit , niin ei löydy edes vakioumpioita puhumattakaan noista erikoisemmista umpioista .
Siis mistään näistä verkkokaupoista . Opelilta saisi varmaan tilattuna , mutta olen nimenomaan kiinnostunut näistä ''hienommista'' umpioista .
Kertokaa ihmeessä mistä löytyy jos tiedätte . Olen selannut kaikenmaailman autosivustot läpi .
Siis näitä normaalipolttimoille löytyy vaikka minkälaisia , vaikka millä mitalla , mutta kun on vakio xenonit , niin ei löydy edes vakioumpioita puhumattakaan noista erikoisemmista umpioista .
Siis mistään näistä verkkokaupoista . Opelilta saisi varmaan tilattuna , mutta olen nimenomaan kiinnostunut näistä ''hienommista'' umpioista .
Kertokaa ihmeessä mistä löytyy jos tiedätte . Olen selannut kaikenmaailman autosivustot läpi .
Re: Opel Omega B1 etuvalojen umpiot !
Depon xenon tarvikeumpioita saa Saksasta melko huokeesti ja kyllä noi varaosapuljutkin myy Suomessa niitä xenonumpioita, kunhan käy niitä kyselemässä. Tosin hintaa oli Suomessa kai melkein 200€/kpl. Hellan alkuperäiset taasen maksavat noin 500€/kpl.bbigworrd kirjoitti:Niin , elikkä mistä mahtaisin löytää ( nettikaupasta ) kyseiseen autoon etuvalot ?
Esim. angel eyes umpioita ei sitten saakaan xenon hyväksyttyinä (ainakaan tietääkseni). Ostat jostain tollaset Depon kirkkaat xenonumpiot, purat ne ja maalaat sisustat ja kaiken muun paitsi heijastus pinnat mustaks niin hyvät tulee
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Depon xenon tarvikeumpioita saa Saksasta melko huokeesti ja kyllä noi varaosapuljutkin myy Suomessa niitä xenonumpioita, kunhan käy niitä kyselemässä. Tosin hintaa oli Suomessa kai melkein 200€/kpl. Hellan alkuperäiset taasen maksavat noin 500€/kpl.
Esim. angel eyes umpioita ei sitten saakaan xenon hyväksyttyinä (ainakaan tietääkseni). Ostat jostain tollaset Depon kirkkaat xenonumpiot, purat ne ja maalaat sisustat ja kaiken muun paitsi heijastus pinnat mustaks niin hyvät tulee
[/quote]
Niin elikkäs , perjaatteessa voisin sitten tehdä tuon näille ihan tavallisille alkuperäisumpioillenikin ? : D
Millähän ne sais maalattua senverta hyvin , ettei heti näy tuo tuommoinen ''tuunaus'' ?
Olen nainen , enkä hirveästi noiden päälle ymmärrä , joten neuvot ois kivoja :F
Niin elikkäs , perjaatteessa voisin sitten tehdä tuon näille ihan tavallisille alkuperäisumpioillenikin ? : D
Millähän ne sais maalattua senverta hyvin , ettei heti näy tuo tuommoinen ''tuunaus'' ?
Kyllä. Itsekin tein niin. Tosin tilasin joskus aikoinaan tollaset Depon umpiot siksi aikaa autoon, kun purin ja maalasin alkuperäiset. Juuri viikko sitten tosin myin ne kyseiset Depotbbigworrd kirjoitti:Nalen kirjoitti:Depon xenon tarvikeumpioita saa Saksasta melko huokeesti ja kyllä noi varaosapuljutkin myy Suomessa niitä xenonumpioita, kunhan käy niitä kyselemässä. Tosin hintaa oli Suomessa kai melkein 200€/kpl. Hellan alkuperäiset taasen maksavat noin 500€/kpl.
Ihan perus motonetin mattamusta kelpaa. Sillä mulla on maalattu. Tosin voit sä kiiltomustallakin vetää. Ei pitäis kulua minnekään, kun aika suojaisa se umpion sisusta kaikelta vedeltä ja paskalta. Hinkkaat vaan hiekkapaperilla kromit pois, niin että maali tarttuu kunnolla. Ja tosiaan jätä se pitkän valon heijastinpinta kromipintaiseksi, jotta menevät vielä katsastuksesta läpi. Täältä foorumeilta löytyy hakua käyttämällä melko paljon varmaankin juttua umpioiden maalauksesta ja purkamisesta.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
miten tarkan ohjeen tarvitset? Oon just tummentamassa noita nalenin entisiä umpioita
voin kuvia räpsiä ja sepostaa jonkun stoorin tähän
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Ari-S kirjoitti:miten tarkan ohjeen tarvitset? Oon just tummentamassa noita nalenin entisiä umpioita![]()
Ota ihmeessä , jos jaksat vaivautua . Kaikennäköiset ohjeet ois kivat . Tosin , ei ole varaa möhliä kun on vaan ne yhdet umpiot .
Laitatteko linkkiä mistä niitä kyseisiä Depon umpioita saisi ?
tänään löysin sellaisen kuin nousurakenne.fi tms. Oon just tallilla niin pääse tarkistamaan. Siellä tais olla depon orggis xenon umpiot jossain 90 hujakoilla kappale. Ite en b1 malliin kyl oo muistaakseni muualla nähnyt noita d2s kantaisia umpioita.
Nyt umpion purkuun ja kuvien ottoon
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Automuovi Oy ainakin tais tarjota mulle noita Depon umpioita ku sillon joskus kyselin, mut olivat tosiaan varmaan tuplasti ton nousurakenne.fi:n hintoihin verrattuna... Tilaustavaraa...Ari-S kirjoitti:tänään löysin sellaisen kuin nousurakenne.fi tms. Oon just tallilla niin pääse tarkistamaan. Siellä tais olla depon orggis xenon umpiot jossain 90 hujakoilla kappale. Ite en b1 malliin kyl oo muistaakseni muualla nähnyt noita d2s kantaisia umpioita.
ei kun joo kysyinhän mä sieltäkin. Saksasta tilasin yhdet mut ne oli b2 umpiot oisko ollu 60 kappale
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
No huhhu . Siellä näytti olevan sen 96 € , mutta jokatapauksessa näyttää aika vaikealta löytää noihin lamppuja . .
juu ei ihan joka puljussa ole.. valmiiksi mustana ei taida saada mistään.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
tässä olis nyt jonkunlaista ohjetta:
Tarvittavia työkaluja:
räikkä ja pari jatkoa, 8mm hylsy
risti- ja talttapää ruuvarit
kuumailmapuhallin
tiivistemassaa (Wurth , Sika yms.)
hiomapaperia/karhunkieli
teippiä
mattamustaa sprayta
jarruputsia tms kliineriä
Umpion irroitus:
1. Maski irti, on kiinni 2 ristipääruuvilla ja mahdollisesti ylälaidan keskeltä klipsillä
2.lampunpesurin suutin irti, vedä ulos päin niin pitäisi näkyä kiinnitys. Umpion alusmuovi irti, kiinni yhdellä ruuvilla ja klipseillä mitkä tuppaa katkeilemaan joten ole varovainen.
3. umpion päältä olevat 2 ruuvia auki, ja alapuolelta 1 ruuvi(katsoo siitä umpion ja puskurin välisestä raosta niin näkyy.
4 sitten vain kitkuttelemaan umpiota irti, alkuperäisten xenonien ballasti on umpion alapuolella kuten myös lampunpesurin letku yms. ( niiden irroitusta en muista), itse olen töpselin irroitellu umpiosta vasta kun olen vetänyt sitä autosta ulospäin niin ei tarvitse muuta romua purkaa edestä.
jos kaikki meni putkeen niin nyt pitäisi umpio olla irti ja pöydällä Kuva
Aloitetaan purku:
1. Ensin mahdollinen kuminen tiiviste ja metalli klipsut irti. Sitten kuumailmapuhaltimella lämpöä ton "lasin" ja umpion rungon saumaan. Itse aloitin siitä päädystä missä lasissa on se klipsi kun siitä saa helpommin kammettua erilleen noita. Älä lämmitä liikaa ettei osat sula. Älä myöskään yritä repiä lasia väkisin vaan lämmitä kaikessa rauhassa.
Kuva
Kuva
Kuva
2. Nyt kun lasi on irti jatketaan irroittamalla se krominen kehys mikä kiertää lyhkästen ja pitkien ympärillä. Kehyksessä on 4 klipsiä ja ne ovat siellä tiivisteliiman seassa joten saattaa vaatia vähän lämpöä että irtoaa.
Kuva
Kuva
3. Sitten vilkku irti ( ei ole pakko irrottaa jos ei taho), umpion takapuolella 2 ristipää ruuvia. Itse irroitin koska otin myös vilkku osassa olevan muovilinssin irti ja teippasin sen kunnolla. lasi on kiinni 2 klipsillä mitä pitää puristaa joillain ohut kärkisillä pihdeillä niin irtoaa. Samalla kun teippasin ton niin hioin jo pinnat mataksi
Itse kaivelin vanhat liimat ruuvarin ja kuumailmapuhaltimen kanssa pois umpion rungon urasta ja siitä lasista.
Kuva
Kuva
Kuva
3. Sitten voidaan jo teippailla se lyhkästen pyöreä linssi maalarinteipillä piiloon. Sitten sanomalehteä tms. ja jotain teippiä missä on mahdollisimman huono liima. Itse käytin ihan sähköteippiä (erkkaria). Jos teipissä on liian vahva liima niin irroittaessa teippiä lähtee myös pitkien heijastinpinta mukaan ja sen jälkeen umpiot on pilalla. Yhtiin umpioihin taittelin rätin vaan suojaks tohon pitkien kohalle ja varovasti suihkin maalia.
Kuva
Sitten se hiomapaperi tai karhunkieli ja mattaamaan pintoja
4. Pyyhi pinnat puhtaaksi jollain kliinerillä ja sitten voikin alkaa suihkimaan maalia pintaan, itse vedin monta ohkasempaa kerrosta. Itse laitoin tohon vilkun lasiin takavaloille tarkoitettua tummennuslakkaa. Kelpaa kyl sekin jos pitemmästä matkasta sumuttaa mustaa maalia.
Sitten kuivattelua ja teipit varovasti pois. Puhdista vielä heijastin pinnat varovasti.
5. Sitten vain umpioiden kasaus käänteisessä järjestyksessä. Vilkku takaisin kiinni, kehys paikalleen. Puhdista umpion "lasi" sisäpuolelta. Levitä tasainen palko liimaa uraan mihin lasi tulee. Älä liioittele kuitenkaan. liika liima vaan pursuu välistä ja sotkee ihan joka paikan. Sit lasi paikoilleen uraan ja ne metalli klipsit takasin paikoilleen. Loppu meneekin jo käänteisessä järjestyksessä ohjeita seuraamalla
Tarvittavia työkaluja:
räikkä ja pari jatkoa, 8mm hylsy
risti- ja talttapää ruuvarit
kuumailmapuhallin
tiivistemassaa (Wurth , Sika yms.)
hiomapaperia/karhunkieli
teippiä
mattamustaa sprayta
jarruputsia tms kliineriä
Umpion irroitus:
1. Maski irti, on kiinni 2 ristipääruuvilla ja mahdollisesti ylälaidan keskeltä klipsillä
2.lampunpesurin suutin irti, vedä ulos päin niin pitäisi näkyä kiinnitys. Umpion alusmuovi irti, kiinni yhdellä ruuvilla ja klipseillä mitkä tuppaa katkeilemaan joten ole varovainen.
3. umpion päältä olevat 2 ruuvia auki, ja alapuolelta 1 ruuvi(katsoo siitä umpion ja puskurin välisestä raosta niin näkyy.
4 sitten vain kitkuttelemaan umpiota irti, alkuperäisten xenonien ballasti on umpion alapuolella kuten myös lampunpesurin letku yms. ( niiden irroitusta en muista), itse olen töpselin irroitellu umpiosta vasta kun olen vetänyt sitä autosta ulospäin niin ei tarvitse muuta romua purkaa edestä.
jos kaikki meni putkeen niin nyt pitäisi umpio olla irti ja pöydällä Kuva
Aloitetaan purku:
1. Ensin mahdollinen kuminen tiiviste ja metalli klipsut irti. Sitten kuumailmapuhaltimella lämpöä ton "lasin" ja umpion rungon saumaan. Itse aloitin siitä päädystä missä lasissa on se klipsi kun siitä saa helpommin kammettua erilleen noita. Älä lämmitä liikaa ettei osat sula. Älä myöskään yritä repiä lasia väkisin vaan lämmitä kaikessa rauhassa.
Kuva
Kuva
Kuva
2. Nyt kun lasi on irti jatketaan irroittamalla se krominen kehys mikä kiertää lyhkästen ja pitkien ympärillä. Kehyksessä on 4 klipsiä ja ne ovat siellä tiivisteliiman seassa joten saattaa vaatia vähän lämpöä että irtoaa.
Kuva
Kuva
3. Sitten vilkku irti ( ei ole pakko irrottaa jos ei taho), umpion takapuolella 2 ristipää ruuvia. Itse irroitin koska otin myös vilkku osassa olevan muovilinssin irti ja teippasin sen kunnolla. lasi on kiinni 2 klipsillä mitä pitää puristaa joillain ohut kärkisillä pihdeillä niin irtoaa. Samalla kun teippasin ton niin hioin jo pinnat mataksi
Itse kaivelin vanhat liimat ruuvarin ja kuumailmapuhaltimen kanssa pois umpion rungon urasta ja siitä lasista.
Kuva
Kuva
Kuva
3. Sitten voidaan jo teippailla se lyhkästen pyöreä linssi maalarinteipillä piiloon. Sitten sanomalehteä tms. ja jotain teippiä missä on mahdollisimman huono liima. Itse käytin ihan sähköteippiä (erkkaria). Jos teipissä on liian vahva liima niin irroittaessa teippiä lähtee myös pitkien heijastinpinta mukaan ja sen jälkeen umpiot on pilalla. Yhtiin umpioihin taittelin rätin vaan suojaks tohon pitkien kohalle ja varovasti suihkin maalia.
Kuva
Sitten se hiomapaperi tai karhunkieli ja mattaamaan pintoja
4. Pyyhi pinnat puhtaaksi jollain kliinerillä ja sitten voikin alkaa suihkimaan maalia pintaan, itse vedin monta ohkasempaa kerrosta. Itse laitoin tohon vilkun lasiin takavaloille tarkoitettua tummennuslakkaa. Kelpaa kyl sekin jos pitemmästä matkasta sumuttaa mustaa maalia.
Sitten kuivattelua ja teipit varovasti pois. Puhdista vielä heijastin pinnat varovasti.
5. Sitten vain umpioiden kasaus käänteisessä järjestyksessä. Vilkku takaisin kiinni, kehys paikalleen. Puhdista umpion "lasi" sisäpuolelta. Levitä tasainen palko liimaa uraan mihin lasi tulee. Älä liioittele kuitenkaan. liika liima vaan pursuu välistä ja sotkee ihan joka paikan. Sit lasi paikoilleen uraan ja ne metalli klipsit takasin paikoilleen. Loppu meneekin jo käänteisessä järjestyksessä ohjeita seuraamalla
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
toivottavasti saa jotain tolkkua
Linkissä viel jotain kuvia lisää kun ei antanu foorumi lisätä enempää tohon
Kuvia
Linkissä viel jotain kuvia lisää kun ei antanu foorumi lisätä enempää tohon
Kuvia
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
tuolta löytyy aika huokealla valoja.....http://www.carparts-online.de/shop/Teil ... 2_277.html
myydään osina omega farmari 2.0 16v -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=229272
myydään osina omega x25xe sedan -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=197390
myydään osina omega x25xe sedan -95 http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=197390
mutta tuolla juuri noi d2s kannalla olevat on b2 malliin. toki voihan tuolta tilata ne normi b1 umpiot ja vaihtaa vanhoista sen lyhkäsen linssin siihen ni saa vanhat polttimot käymään. ja toivoo viel et niissä on lasissa hyväksyntä xenonille. omissa ei ainakaan ollu
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline