B- Vectran sinkit?
Kyllähän noissa kaikissa "mitään" ruostesuojaa onOn 2003-11-04 23:37, axel wrote:
Onko b- mallin vectrassa alunpitäen kehuttu olevan mitään ruostesuojaa?
Tuon ikäisissä on suojaus jo tiettävästi parantunut 90-luvun vaihteen ongelmatapausten jälkeen eikä sen enää pitäisi mikään erityisen vakava ongelma olla. Ruostesuojaus on kuitenkin erittäin suositeltava tuon ikäiselle autolle, muutaman vuoden sisään ne vakavammat vahingot rupeavat lisääntymään jos ovat lisääntyäkseen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Ruostuu kyllä suht nopeesti jollei ole teetetty ruostesuojausta uutena. Itsellä oli -96 vectra b niin takalokasuojien reunat meni yhdessä talvessa aikas huonoon kuntoon. Autoni pesin ja vahasin säännöllisin välein mutta ei auttanut. Nyt itsellä -95 Omega ja samaa vikaa tuntuu olevan. Vaikka ne liikkeessä väittää että on sinkitty sun muuta niin kannattaa tarkistaa ettei ole alkavaa ruostetta on meinaa toi ruoste mielestäni -90 luvun Ooppeleissa aika iso ongelma. Ei ehkä ihan joka ooppelissa jos on tehty uutena ruostesuojaus. Ei toi ruoste ole pelkästään ooppelin ongelma. Löytyy jo pahoja ruoste vikoja 2000 luvun fordeista, mersuista ja mazdoista. Isoin yllätys itselleni oli vuosimallin 2001 mersu 300tdi takaiskarien tolpat ruostuneet puhki.
Kyllä ne muuten kohtuu asiallisina pysyy mutta takakaaret pettää kyllä aika nopeaan. Vaikka omani tapoin kyllä väärällä offsetilla ja madallussarjalla. Toi on muuten ihan totta että uusissa autoissa noita ruostevammoja löytyy. Opel on menettämässä valtikkaansa muille merkeille tuolla alalla. Tiedän kyllä useita merkkejä missä tuota ongelmaa on, ovia ja takaluukkuja vaihdellaan jo pari vuotta vanhoihin autoihin jne nimiä mainitsematta...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2003-11-06 20:09 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Uhtua on 2003-11-06 20:09 ]</font>
OffT...
Mun -90 farkku-omppu on vielä hitsauskoneelta välttynyt.Alustamassa hilseilee paikoin,jonka alla näkyy valkoinen pelti,eli sieltä pilkistää se tehtaan vetämä PVC-pinta! Eli mun omppu lienee suojattu oikeessa vaiheessa oikeilla aineilla,kuulemma tietyt massat antaa kyytiä sille pvc-pinnoitteelle ja sen jälkeen ruoste saa vauhtia...
Nyt töpöttelin sellasta kullanruskeeta Tectyl kotelonsuojaa niihin hilseileviin kohtiin.
Mun -90 farkku-omppu on vielä hitsauskoneelta välttynyt.Alustamassa hilseilee paikoin,jonka alla näkyy valkoinen pelti,eli sieltä pilkistää se tehtaan vetämä PVC-pinta! Eli mun omppu lienee suojattu oikeessa vaiheessa oikeilla aineilla,kuulemma tietyt massat antaa kyytiä sille pvc-pinnoitteelle ja sen jälkeen ruoste saa vauhtia...
Nyt töpöttelin sellasta kullanruskeeta Tectyl kotelonsuojaa niihin hilseileviin kohtiin.