Vectra C vm 2005, Z22YH.
kaksi vikaa tuli lähes yhtäaikaa, ajovakauden hallintajärjestelmän valo (kolmio ja luisujäljet muistaakseni)
rupesi ajon aikana palamaan ja ratinkuva jossa oikealla puolella huutomerkki.
valot ei aina pala yhtäaikaa, yleensä moottorin sammuttamisen jälkeen valot on pois ja tulee jossakinvaiheessa näkyviin.
katsoin apukuskinpuolen rengaskotelossa olevaa ohjaustehostimen nestepintaa ja se oli 2mm alle minimin
(ostin jo nestettä sinne lisää mutta en ole kerennyt lisäämään.)
Liittyykö tuo ajovakauden halllintajärjestelmän (taisi olla esc plus) valo jotenkin siihen vai mikä siinä voisi olla???
Kiitokset etukäteen vastaamaan vaivautuneille
Vectra C 2005 tehostin/ajovak. ONGELMA
Re: Vectra C 2005 tehostin/ajovak. ONGELMA
Vika voisi olla ohjauskulma-anturissa. Anturin ollessa viallinen vikavalo tulee yleensä aina samassa kohtaa. Auto käyntiin ja käännät paikallaan ohjausta. Sitten kun valo syttyy niin ratin paikka muistiin. Virrat pois ja uusi testi. Todennäköisesti syttyy aina samassa kohdassa. Testerillä tietysti näkee anturin antaman kulmatiedon. Anturin voi myös kalibroida, mutta siitä ei ole apua jos se on rikki. Anturi löytyy CIM -yksikön sisältä. Pelkkää anturia ei myydä varaosiksi, mutta se on vaihdettavissa jos sellaisen jostain löytää.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
i_kone kirjoitti:Vika voisi olla ohjauskulma-anturissa. Anturin ollessa viallinen vikavalo tulee yleensä aina samassa kohtaa. Auto käyntiin ja käännät paikallaan ohjausta. Sitten kun valo syttyy niin ratin paikka muistiin. Virrat pois ja uusi testi. Todennäköisesti syttyy aina samassa kohdassa. Testerillä tietysti näkee anturin antaman kulmatiedon. Anturin voi myös kalibroida, mutta siitä ei ole apua jos se on rikki. Anturi löytyy CIM -yksikön sisältä. Pelkkää anturia ei myydä varaosiksi, mutta se on vaihdettavissa jos sellaisen jostain löytää.
melko varmasti vika ohjauskulma-anturissa.jos käden taitoja piisaa niin ratti pois ja Cim auki ja pyöräytät puoli kierrosta ohjauskulma anturin ratasta ja kasaan.sen jälkeen ohjauskulman kalibrointi ja toimii.
näin ainakin parissa olen itse sen saanut "korjattua"
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
jeps.
Varmaankin vika on juuri tuossa anturissa, kävin lukemassa vikakoodit ja niitä tulikin reilusti:
U2160
B1020
U2139
U2143
U2100
Nuo kaikki ilmeisesti viittasi siihen anturiin
Katsoin myös pari viikkoa sitten lisäämäni ohjaustehostimen nestepinnan ja se ei ollut laskenut
Vähän epäilyttää itse ruveta rattia irrottamaan airbagin takia, kuinka yksityiskohtaisia neuvvoja rattaan käännöstä jaksatte antaa
ja onko mitään tietoa hinnasta minkä liikkeet ottaa kalibroinnista korjauksen jälkeen.
Kiitokset asiantunntevista neuvvoista.
Edit:
Vilkku lakkasi palauttamasta:( ilmeisesti sekin kuuluu aasiaan ?)
Varmaankin vika on juuri tuossa anturissa, kävin lukemassa vikakoodit ja niitä tulikin reilusti:
U2160
B1020
U2139
U2143
U2100
Nuo kaikki ilmeisesti viittasi siihen anturiin
Katsoin myös pari viikkoa sitten lisäämäni ohjaustehostimen nestepinnan ja se ei ollut laskenut
Vähän epäilyttää itse ruveta rattia irrottamaan airbagin takia, kuinka yksityiskohtaisia neuvvoja rattaan käännöstä jaksatte antaa
ja onko mitään tietoa hinnasta minkä liikkeet ottaa kalibroinnista korjauksen jälkeen.
Kiitokset asiantunntevista neuvvoista.
Edit:
Vilkku lakkasi palauttamasta:( ilmeisesti sekin kuuluu aasiaan ?)
Hei jatkan tähän ketjuun kun vika koodit samat kuin minulla.
Minulla ilmaantunut syksyn mittaa seuraavanlaista ongelmaa VECTRA C 2003 kanssa
Luistoneston/ajovakauden valo syttyi alkuun varsinkin aamu kosteilla töihin mennessä, iltapäivästä pois mennessä pelasi aina hyvin.
Kun valo syttyy yleensä samalla kuuluu "ding" ja mittarit käyvat alhaalla.
työ matkalla 2,5km aikana toistaa edellisen yleensä 3-4 kertaa ja viimeisellä kerralla mittaristo jää alas,vilkut ei pelaa (jos päällä niin jää päälle),pyyhkimet jää päälle jos ovat päällä, vakionopeudensäädin ei pelaa ja radio sammuu.
Tilanne kuittaantuu aina auton uudelleen käynnistyksellä.
Nyt alkanut tehdä sitä myös päivisin. Hiukan haittaa jos ajossa jää vilkku oikealle ja pitää kääntyä vasemmalle.
Vika osaa tulla päälle vaikka auto pyörii paikallaan ja kukaan ei istu autossa, eli ohjauksen asento/tärinät ei vaikuta varmaankaan asiaan
Käytin luettamassa vika koodit löytyi U2139 ja U2143, viittaavat kuulemma CIM moduuliin ja ohjaus kulman tunnistimeen.
Kun vika korreloi mielestäni kosteuden/lämpötilan kanssa, ajattelin laittaa sisätilan lämppärin puhaltamaan yöksi ohjauspylvään seutua jossa CIM sijaitsee ja tadaa auto pelasi työmatkan hyvin jota ei ole tehnyt kuukauteen.
Vika ilmeisesti jää sitten siihen moduuliin pystyisiköhän sitä sepittämään itse?
Voisiko sisältää löysän liitoksen tai muuta sellaista, kun lämpö auttaa...
Uskaltaako moduulia itse mennä irroittelemaan?
Löytyykö kokemusta vastaavista tilanteista?
Minulla ilmaantunut syksyn mittaa seuraavanlaista ongelmaa VECTRA C 2003 kanssa
Luistoneston/ajovakauden valo syttyi alkuun varsinkin aamu kosteilla töihin mennessä, iltapäivästä pois mennessä pelasi aina hyvin.
Kun valo syttyy yleensä samalla kuuluu "ding" ja mittarit käyvat alhaalla.
työ matkalla 2,5km aikana toistaa edellisen yleensä 3-4 kertaa ja viimeisellä kerralla mittaristo jää alas,vilkut ei pelaa (jos päällä niin jää päälle),pyyhkimet jää päälle jos ovat päällä, vakionopeudensäädin ei pelaa ja radio sammuu.
Tilanne kuittaantuu aina auton uudelleen käynnistyksellä.
Nyt alkanut tehdä sitä myös päivisin. Hiukan haittaa jos ajossa jää vilkku oikealle ja pitää kääntyä vasemmalle.
Vika osaa tulla päälle vaikka auto pyörii paikallaan ja kukaan ei istu autossa, eli ohjauksen asento/tärinät ei vaikuta varmaankaan asiaan
Käytin luettamassa vika koodit löytyi U2139 ja U2143, viittaavat kuulemma CIM moduuliin ja ohjaus kulman tunnistimeen.
Kun vika korreloi mielestäni kosteuden/lämpötilan kanssa, ajattelin laittaa sisätilan lämppärin puhaltamaan yöksi ohjauspylvään seutua jossa CIM sijaitsee ja tadaa auto pelasi työmatkan hyvin jota ei ole tehnyt kuukauteen.
Vika ilmeisesti jää sitten siihen moduuliin pystyisiköhän sitä sepittämään itse?
Voisiko sisältää löysän liitoksen tai muuta sellaista, kun lämpö auttaa...
Uskaltaako moduulia itse mennä irroittelemaan?
Löytyykö kokemusta vastaavista tilanteista?