telwin kirjoitti:No jotkut kun heittää sen toisen lambdan sen esikatin mukana mäkeen...
Mites niiden poistaminen käytännössä onnistuu ilman vikavalon killitystä? Mulla oli tuollainen 2.6 Vectra joku aika sitten ja uusein siihen toisen pakosarjan koska siitä oli katti pimeenä. Koitin selvitä ilman uutta kattia kaikennäköisillä virityksillä mutta valo syttyi aina vaan uudestaan. Alimmaisten lambdojen siirtoa pääkatin taakse on myös jotkut koittaneet mutta sen jälkeen usein herjaa vikaa niissä lambdoissa.
Autossahan on siis katalysaattorit molemmissa pakosarjoissa+neljä lambdaa ja lisäksi vielä iso pääkatalysaattori auton alla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
telwin kirjoitti:No jotkut kun heittää sen toisen lambdan sen esikatin mukana mäkeen...
Mites niiden poistaminen käytännössä onnistuu ilman vikavalon killitystä? Mulla oli tuollainen 2.6 Vectra joku aika sitten ja uusein siihen toisen pakosarjan koska siitä oli katti pimeenä. Koitin selvitä ilman uutta kattia kaikennäköisillä virityksillä mutta valo syttyi aina vaan uudestaan. Alimmaisten lambdojen siirtoa pääkatin taakse on myös jotkut koittaneet mutta sen jälkeen usein herjaa vikaa niissä lambdoissa.
Autossahan on siis katalysaattorit molemmissa pakosarjoissa+neljä lambdaa ja lisäksi vielä iso pääkatalysaattori auton alla.
Mitä maksaa 2,5 V kutosen pelti sarjat ? ja oletteko mistä niitä ostaneet.
Miten toi vaihto, sopiiko moottori paikallaan entiset irrottamaan ja saako uudet
asennettua myös paikalleen.
Auto on omega 2,5 V6 ja vuosimalli 97.
Entiseen pako sarjaan joku pultin saanut katkastua ja tulee pientä pakokaasun
hajua varmaan liitoksesta. Ei viitsis hevillä vakio sarjaa irrottaa ja sitä sit vielä
takasin asennella. Pulttia olen yritetty hitsata ja hieman lämpöäkin tarjottu, kiinni tuntuu putti olevan.
Saisihan peltisarjalla hieman tehoa, sillä omegan voi leima lähi aikoinan ja
sen jälkeen katit lähtee veks ja yhdys putki tilalle.
Mulla ei tietoa nuista opelin viritys osia myyvistä liikkeistä, kun auto viime
talvena hankittu.
Jos löytyy linkki tai liikkeen nimeä niin laittakaa tulemaan.
ja tiestä löytyy viivaa niin renkaista kuin öljy vanastakin. Jättää aina merkin jälkeensä vai oliko se et muun "auto merkin"
mazottaja kirjoitti:
Entiseen pako sarjaan joku pultin saanut katkastua ja tulee pientä pakokaasun
hajua varmaan liitoksesta. Ei viitsis hevillä vakio sarjaa irrottaa ja sitä sit vielä
takasin asennella. Pulttia olen yritetty hitsata ja hieman lämpöäkin tarjottu, kiinni tuntuu putti olevan.
Osta sarja vasenkätisiä poranteriä ja poraa se pois. Tai, jos niillä ei lähde niin sitten yrittää jotain vastakierretappia tms. Eni vei se pultti heikkenee paljon, kun siihen saa reiän keskelle. Parhaassa tapauksessa vasenkätisellä terällä se nousee sieltä pois poratessa.
Vasen kätisiä poranteriä, en ole ikinä moista nähnyt tai kuullut.
Ei taida joka tavara talon hyllystä löytyä. Pitää kysellä, tuotahan voisi kokeilla.
Aika hankala porata, ja tuntui aika kovalta se pultti mitä porailin aikaisemmin.
Reijän jos saa läpi, niin sehän on sit jo paljon helpompaa, isontelee vain reikää.
ja tiestä löytyy viivaa niin renkaista kuin öljy vanastakin. Jättää aina merkin jälkeensä vai oliko se et muun "auto merkin"
Jossakin tämän topickin alussa puhuttiin että X25XE/X30XE:ssä on isommat suuttimet kuin tuossa C25XE:ssä.
Onko kukaan vaihtanut näitä tuotoltaan isompia tuohon C25XE-koneeseen? Onko moisesta edes mitään hyötyä? Plug and play?
Lojuu vähän ajetut ylimääräiset X25XE-suuttimet tallilla niin kävi mieles
Se tosiasia että alkuperäisillä on ajettu varttimiljoona pistää miettimään pientä suutinhuoltoa
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
On vaihdettu ja on ihan plug and paly homma,itsellä oli moiset kiinni C25XE:ssä ja ei niistä ainakaan haittaa ollut.
Mulle tulee seuraavaankin C25 XE koneeseen nuo suuttimet ja X30XE imunokat sekä Y26SE bensanpaineen säädin.
telwin kirjoitti:On vaihdettu ja on ihan plug and paly homma,itsellä oli moiset kiinni C25XE:ssä ja ei niistä ainakaan haittaa ollut.
Mulle tulee seuraavaankin C25 XE koneeseen nuo suuttimet ja X30XE imunokat sekä Y26SE bensanpaineen säädin.
Kiitos tiedosta Taitaa itselläkin vaihtua tuo väsähtänyt säädin samalla sit kun suuttimia vaihtelen. G-nokat onkin jo kiinni.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Oletteko tutkineet, miten seokset käyttäytyy suuttimien ja säätimen vaihdon jälkeen ? Huvikseen ei kannata tehtaan osia vaihdella. Tarvii aina olla joku peruste, miten moottoria voi parantaa.
Ei taida olla mitään hyötyä laittaa sitä 3.8bar säädintä. Kuluttaa vaan enemmän. Tuossa seoskäyrä mun koneesta (x30xe) Jossa 3.0bar säädin. Eikös toi näytä ihan asialliselta? http://jannenr1.kuvat.fi/kuvat/OCF+Dyno ... NF483L.jpg
Näkyy olevan pikkaisen rikkaalla 3.0 bar säätimelläkin tämä yksilö. Viiden tonnin jälkeen olisi tullut enemmän voimaa, jos soppaa saisi pikkaisen pois.
Tuli tuossa mieleen että löytyskö noihin 2.5 v6 automaatteihin minkälaisia shift kittejä? Esim taksimallin jenkeissä noita on käytetty ilmeisesti vähentämään laatikon ylimäärästä luistamista täten parantaen polttoainetaloutta ja ihan viritysmielessä taas jotain muuta.. Ja tuo orkkislaatikko näyttäs luistavan normaaliajossa (kiihdyttäessä ja paikaltaan lähtiessä reippaalla kaasulla 2500 rpm asti) taas aikalailla ennenku turbiinilukko kytkeytyy n.80 vauhdissa. Onko tuo muutenkaan normaalia?
jnd kirjoitti:Tuli tuossa mieleen että löytyskö noihin 2.5 v6 automaatteihin minkälaisia shift kittejä? Esim taksimallin jenkeissä noita on käytetty ilmeisesti vähentämään laatikon ylimäärästä luistamista täten parantaen polttoainetaloutta ja ihan viritysmielessä taas jotain muuta.. Ja tuo orkkislaatikko näyttäs luistavan normaaliajossa (kiihdyttäessä ja paikaltaan lähtiessä reippaalla kaasulla 2500 rpm asti) taas aikalailla ennenku turbiinilukko kytkeytyy n.80 vauhdissa. Onko tuo muutenkaan normaalia?