Vectra C Lisäpitkät

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Vectra C Lisäpitkät

Viesti Kirjoittaja tb74 »

Jumaliste hakua en osaa käyttää, jos joku löytää topicin niin voi pistää linkin :)

Mutta asiaan. Nyt syksyn pimeitten saapuessa olisi tarvetta lisäpitkille Vectra C -04:seen. Millä tavoin olette toteuttanut jos olette laittaneet.
Hakusessa olisi mahdollisimman pienet, huomaamattomat ja tehokkaat lisäpitkät ja mahdollisesti myös lailliset, ettei tarvi joka katsastuksessa repiä irti, toki sekin on vain kerran vuodessa, että voihan nekin ruuvata irti sit.

Kuvia en löytänyt yhdestäkään C-vekkulista lisäpitkillä netistä. Autossa ei ole sumuvaloja, pystyykö laittamaan niitten paikalle?

Mahdolliset kuvat olisi myös kiva nähdä..
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C Lisäpitkät

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Pistä xenonsarja pitkille, nii ei tartte mitään rumia lisäreitä.
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Joo ihan varteenotettava vaihtoehto. Just se on yks kriteeri etten halua keulalle mitään isoja lisäpitkiä.

Ebaystä yritin etsiä jotain Xenon sarjaa, mut niitäkin tuli vastaan niin monta eri vaihtoehtoa, ettei oikeen tiedä mitä ostais..

Kuinka paljon paremmin nuo Xenonit valaisee halogeeneihin verrattuna, entä miten katsastustus. Saako pitkät olla xenonit, eikai pitkissä tarvi olla automaatti korkeussäätöä?
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Kaasupurkausvalaisimen
vaatimukset:

Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu
olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia
(esim. xenon).

Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista
tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa
huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenon-
valoja koskevan ohjeen:

"Xenon-ajovaloista:

Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja

– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.

• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.

• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).

• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.

Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

tb74 kirjoitti:entä miten katsastustus
Oikeat xenonumpiot oikeilla xenonpolttimoilla kelpaa. Yksikään muutossarja halogeenipolttimon tilalle ei ole laillinen. Katsastuksessa hyväksyvät kyllä joskus niitäkin kun eivät ole tehtäviensä tasalla.

Kaukovalovilkku ei toimi kovin hyvin jos on pelkät xenonit.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Tuomas kirjoitti:
tb74 kirjoitti:entä miten katsastustus
Kaukovalovilkku ei toimi kovin hyvin jos on pelkät xenonit.
Eli kyllä melkein olisi ehkä paras vaihtoehto erilliset lisäpitkät. Mitkään isot Mikki Hiiri-korva valot ei tule kyllä kysymykseen.

Miten nuo rekkarikilven alapuolelle kiinnitettävät pienet ja ulkonäköön vähän vaikuttavat valot, saako semmoiset olla katsastuksessa?
Taikl
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Taikl »

jos nyt oikein muistan niin yhtäaikaa saa palaa enintään 4 kaukovaloa yhtäaikaa, ja autonpitkät + lisäpitkät ref. max 100. mersuihin ja yhteen sevyyn oon laittanu lisäpitkät maskin taakse, ei rumenna keulaa ja valoteho kasvaa kummasti. eiköhä tuone c-vekunki maskin taakse jotku, ainaki hellan ff200 sarjalaiset mene. ja sumareittenki tilalle niitä aika helposti saa upotettua.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Sumareitten paikalla menee vaan jo niin matalalle ettei valaise tietä juurikaan muualta kuin aivan edestä. Kauempaa toki puista ja penkasta heijastaa hieman myös tiehen jos lumesta valkosena. Verkkomaskin taakse vois ollakki iha toimiva, itellekki mietin muttei tohon astraan vaan oikeen mahu mitään lamppua sinne ilman että leikkelis pellistä hieman palaa pois :(
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Mietin tuotakin vaihtoehtoa että laittais maskin taakse, mutta tarvii nyt ainakin vaihtaa sit toinen maski.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Mun henk.kohtainen mielipide:
Jos tuntee tarvitsevansa lisää valotehoa vaikka nyt lisävalojen muodossa niin miksi se auton ulkonäkö on tärkeämpi kuin se että ne lisävalot antavat mukavasti turvallisuutta(tai ainakin tunnetta) lisääntyneen reagointiajan puitteissa ym ym.
Lisävalot jos asentaa "fiksusti" on ne helposti irroitettavissa vaikka kesäksi niin ei kivet hakkaa niitä pilalle.

Mutta ajaako ulkonäkö ohi todellisen tarpeen, siitä kait tässä on kyse?

Itse ainakin omaan niin hyvän itsetunnon että voin laittaa talveksi peltivanteet(ja laitankin taas ensitalveksi, 15") ja vaikka isot lisävalot, sanoi tai ajatteli kuka mitä tahansa, se on "ulkopuolisen" ongelma, ei minun. Tiedän jo nyt että jotkut ajattelee minun ajavan VAIN 18" vanteilla jotka on liian sisällä ja autokin ehkä vielä aavistuksen liian korkea ja koskaan se ei ole puhdas päältä :D :lol:
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Kaitzu kirjoitti:Mun henk.kohtainen mielipide:
Jos tuntee tarvitsevansa lisää valotehoa vaikka nyt lisävalojen muodossa niin miksi se auton ulkonäkö on tärkeämpi kuin se että ne lisävalot antavat mukavasti turvallisuutta(tai ainakin tunnetta) lisääntyneen reagointiajan puitteissa ym ym.
Lisävalot jos asentaa "fiksusti" on ne helposti irroitettavissa vaikka kesäksi niin ei kivet hakkaa niitä pilalle.

Itse ainakin omaan niin hyvän itsetunnon että voin laittaa talveksi peltivanteet(ja laitankin taas ensitalveksi, 15") ja vaikka isot lisävalot, sanoi tai ajatteli kuka mitä tahansa, se on "ulkopuolisen" ongelma, ei minun. Tiedän jo nyt että jotkut ajattelee minun ajavan VAIN 18" vanteilla jotka on liian sisällä ja autokin ehkä vielä aavistuksen liian korkea ja koskaan se ei ole puhdas päältä :D :lol:
No joo, makunsa tietty kullakin... Mutta jos haluaa että auto näyttää sekä hyvältä, että lisää toivon mukaan myös lisävalojen avulla reagointiaikaa pimeällä, ei nyt vissiin niin väärinkään ole ajateltu, jos saa molemmat vielä samaan pakettiin.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

tb74 kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti:Mun henk.kohtainen mielipide:

No joo, makunsa tietty kullakin... Mutta jos haluaa että auto näyttää sekä hyvältä, että lisää toivon mukaan myös lisävalojen avulla reagointiaikaa pimeällä, ei nyt vissiin niin väärinkään ole ajateltu, jos saa molemmat vielä samaan pakettiin.
Ei suinkaan ole väärin ajatella noin..
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Oli jo lähellä, etten itse ostanut sellaista etukilven alle ruuvattavaa lisävalotelinettä. Siitähän ne lisävalot on helppo napata keväällä irti.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Taikl
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Taikl »

Altti450 kirjoitti:Oli jo lähellä, etten itse ostanut sellaista etukilven alle ruuvattavaa lisävalotelinettä. Siitähän ne lisävalot on helppo napata keväällä irti.
joo se on hyvä se kilventakus teline, kesäksi näppärä heittää varaston hyllylle. edellisessä berttavectrassa oli juuriki sellanen teline. ei jääny mitään jälkiä puskureihin ku ainoat reijät mitä tuli jäi kilven taakse. tänään ajo kylällä sellanen musta farkku vectra (ei ollu kaitzu :D )johon oli bosch navigaattorit istutettu keulalle. ei ollu yhtään hullumman näköne keula :wink:
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Itellä joutuu taas laittaan nuo pikku hellat mollottaan 5senttiä eemmäs ko mihin puskuri yltää :oops: Ei taaemmassa asennossa mahu oleen mitenkään ja ko kääntää sen pidikkeen niin menee pirusti eteen :( rumat ko saapas mutta kyllä ne yllättävän fiksusti näyttää 8)
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Vastaa Viestiin