Onko kukaan käyttänyt tuota GM:n omaa Long Life 5W-30 dexos2:sta vanhemmissa, ja eritoten 8-venttiilisissä, Opeleissa? Suosittelivat merkkiliikkeessä tuota öljyä entisen Mobilin 5W-40:sen sijasta (jota siis ovat minulle siellä laittaneet) kun muissa asioissa kävin ja rupesi mietityttämään kun tässä on kohta öljynvaihto ajankohtaista.
Itselläni on -95 Astra F X16SZ-koneella ja joku aikaisemmin täällä jossakin ketjussa oli kertonut hyviä tuloksia tuota öljyä käytettäessä kys. koneella. Joten onko kukaan vanhempaan Astraan tm. laittanut ja miten on toiminut?
GM Long Life 5W-30 dexos2 öljy vanhempiin Opeleihin?
-
spiidikins
- 'Agila'
Re: GM Long Life 5W-30 dexos2 öljy vanhempiin Opeleihin?
Kyllähän tuo öljy toimii vanhemmissa autoissa ja myös muun merkkisissä kulkupeleissä.
Dexos2 luokitus on kyllä tehty uudempien autojen päästölaitteiden suojaamiseksi eikä siitä vanhemmissa autoissa ole mitään hyötyä. Perusöljykin on pitkälle jalostettua mineraaliöljyä kuten "super synthetic" purkin kyljessä antaa ymmärtää.
Halpaahan tuo tietysti on, mutta itse laittaisin mieluummin jonkin tunnetun valmistajan 0w-40 tai 5w-40 öljyn, halpahallista saa melkein yhtä halvalla.
Dexos2 luokitus on kyllä tehty uudempien autojen päästölaitteiden suojaamiseksi eikä siitä vanhemmissa autoissa ole mitään hyötyä. Perusöljykin on pitkälle jalostettua mineraaliöljyä kuten "super synthetic" purkin kyljessä antaa ymmärtää.
Halpaahan tuo tietysti on, mutta itse laittaisin mieluummin jonkin tunnetun valmistajan 0w-40 tai 5w-40 öljyn, halpahallista saa melkein yhtä halvalla.
Itse en laittaisi 8-venttiilisiin. Omakohtaista kokemusta yhdestä ja venttiilikoneiston pitämä ääni oli aika raaka... Samaa kuullut useammaltakin ihmiseltä.

Lämpöisenä vähän turhan notkeaa, 0w-40, tai 5w-40 parempi.
Mainittakoon, että uudessa 3-pyttyisessä Nissan Micrassa käytetään öljynä 0w-20
Mainittakoon, että uudessa 3-pyttyisessä Nissan Micrassa käytetään öljynä 0w-20