saman hikoiluilmiön olen huomannut myös toisessa
Subin kotelo, veden vallassa, vuoto löytyi...
Subin kotelo, veden vallassa, vuoto löytyi...
Onko kellään muulla kokemusta ko. ilmiöstä ? eli olen tehnyt subbarikotelon Lastulevystä ja vahvistanut sitä lasikuidulla ulkoa sekä sisältä hiekkahartsiseoksella, nyt näin syksykeleillä ko. kotelo hikoilee niin että takapaksin matto on jo homeessa
ja etulevy joka on 30mm melamiinia on jo aika pehkua eli pilalla kosteudesta sekä homeessa, ja auto on välillä yöt pihalla mutta pääsääntöisesti ollut kylmässä tallissa talvet missä on kyllä ilmanvaihtoröörit auki 
:ssa jossa konkka sekä vahvistin ovat pinnaltaan kosteita näin syksyn tullen
tosin tämä opeli pönöttää pihassa ajamattomana, ylimääräisenä, kun ei sitä kukaan halua ostaa

Opeleita, onhan noita

Re: Subin kotelo, "hikoilee"
No ei se vesi sieltä subikotelosta ainakaa tule
Sulla on joku vesivuoto siellä kontissa. Tokihan se konttiin kertynyt vesi sitten höyrystyy ja tiivistyy pisaroiksi kohdatessaan kylmän pinnan kuten vahvistimen/konkan metallikuori tai lasikuitusen subikotelon kylki 
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Niin, unohdin vielä mainita että myös subielementti oli ruosteessa sieltä kotelon sisäpuoleiselta osalta, ja ei tuonne konttiin kyllä vettä valu....
Opeleita, onhan noita

liian vähällä käytöllä; ilma ei vaihdu 
bart kirjoitti:liian vähällä käytöllä; ilma ei vaihdu
Tämä on kyllä tehokkaasti ajossa ja käytössä, kun on tuo vaimon
Opeleita, onhan noita

-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Millä aineella kotelo on sisäpuolelta tiivistetty? Josko olis sisällä jotain ainetta mikä ruostuttaa ripustukset.
Kotelo on sisäpuolelta kokonaan lasikuitua ja etulevy on liimattu polymeerimassalla, eli ei ole käytetty silikoonia.
Opeleita, onhan noita

Noh, se nyt vaan ei milllään ole mahdollista että laatikko itsessään kehittäisi tyhjästä vettä. Tai jos kehittää ni älä kerro muille miten se tapahtuu vaan oikopäätä patenttihakemus vetämään!
Kyllä se kosteus auton ulkopuolelta tulee. Jos ei mikään vuoda ni sitte ihan ihmisten, koiran tms mukana..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
No joo eipä sielä mtn lähdettä ole, arvoitus on ratkennut, näyttää sittenkin vuotavan jostain...CaLis kirjoitti:Noh, se nyt vaan ei milllään ole mahdollista että laatikko itsessään kehittäisi tyhjästä vettä. Tai jos kehittää ni älä kerro muille miten se tapahtuu vaan oikopäätä patenttihakemus vetämään!Kyllä se kosteus auton ulkopuolelta tulee. Jos ei mikään vuoda ni sitte ihan ihmisten, koiran tms mukana..
Opeleita, onhan noita

Re: Subin kotelo, veden vallassa, vuoto löytyi...
Tässä pari kuvaa mistä vesi valuu sisään peräkonttiin... olen tiivistänyt tuossa yhdessä kuvassa näkyvän sauman ( musta tiivistysaine ) joka vuosi vettä
mutta edelleen sitä vettä tulee tuosta samasta paikasta joka kuvissa näkyy
, tuliskos jostain kauempaa ? jostain katon tai takaikkunan tiivisteen kautta ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opeleita, onhan noita