C.Quartz ja muut maalipinnan kestokäsittelyt

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
sir_TR
'Senator'
'Senator'

C.Quartz ja muut maalipinnan kestokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja sir_TR »

Tuli tuossa viikonloppuna päivitettyä autokalustoa ja nyt pitäisi löytää maalipinnalle hyvä suoja ennen talvea. Onko kokemuksia noista maalipinnan kestokäsittelyistä? Kävin tänään vähän kyselemässä, niin kovasti ylistettiin ja kehuttiin. Tuohon omaan autoon erityisesti suositeltiin C.Quartz -pinnoitetta. Onko hintansa väärti (380-400 euroa)? Auto Glymin tuotteilla olen pärjännyt edellisten kanssa...
-(z)- Astra J A16LET, vm. 2011
Skoda Superb 3V5 4x4 DFCA, vm 2017
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: C.Quartz ja muut maalipinnan kestokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Kestokäsittelyn alle pitää tehdä/teettää huolellinen maalipinnan kunnostus (=myllytys), koska tuon pinnoitteen poistaminen myöhemmin on kotikonstein aika työläs homma ja pinnassa ollessaan estää tehokkaasti myllytyksen jos sen myöhemmin tahtoo tehdä. Ikävän näköinen katsella naarmuista maalipintaa jota ei pääse enään työstämään. Itse laittaisin kestävän "normi"vahan, esim. Mequiarisin #16 tai Colliniten 476/915 pintaan talvea vasten.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
crisse
OCF Member 2016

Re: C.Quartz ja muut maalipinnan kestokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja crisse »

Ilmeisesti se cquartz käsittely sisälsi myllytyksen? Tota kamaa saa ulkomailta tilattua melko edullisesti ja on helppo myös itse laittaa. Kesto onkis sit aika surkea suomen oloissa.
Vastaa Viestiin