Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
kaverin 92 bemarissa on kans sama homma en tiedä mistä johtuu mutta 10 litran tankkaus kestää noin 6min. veikkaan että on jotain ilma ongelmia. mutta paha sanoa kun en tarkemmin tiedä.
Mites onko tolla aktiivihiilisuodattimella muita vaikutuksia.. jos se on tukossa esim. bensan kulutukseen... Ja mites sen voi tarkistaa.. Mulla ei ole kyllä ollut tankkaus ongelmia ainakaan noin pahoja..
Kyselin asiaa paikallisesta Opel huollosta ja huoltomies oli sitä mieltä että ettei aktiivihiilisuodin voi juurikaan vaikuttaa tankkamiseen. Siis tankkamisen ilmaus tapahtuu etupäässä sillä korkin juuressa olevalla putkella. Suodattimelle menevä putki on niin ohut ja pitkä, ettei se hänen mielestä juuri tankkaustapahtumaan vaikuta. Mutta korkin ollessa suljettuna hengitys tapahtuukin juuri sen suodattimen kautta. Ja jos suodin on tukossa - menee tosiaan tankki ruttuun.
mulla oli aikanaan sama ongelma. siellä polttoaine putkessa on se vihreä läppä joka näkyy silloin kun se on oikealla paikalla. se kun irtoaa ja jää jumiin putkeen saa tankkailla todella rauhallisesti. putki irti tankista ja puhdistaa sen niin taas pelaa.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Sama ongelma oli mulla kaasarikadetissa ja nykyisessä calibrassa.
Ei ole aktiivihiilisuodatin tai letkut tukossa, eikä ole mikään vihreä tai edes pinkki läppä tai metalliverkko tangentin suuntaisesti.
Suurin vaikutus tankkaamiseen on ollut aseman vaihdolla.
Joillain asemillä pistooli pätkii ja joutuu tankkaamaan painamalla liipaisimen johonkin puoleenväliin korkeintaan.
Toisilla asemilla menee taasen ihan nätisti polttoaine tankkiin.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri