Ostin käytetyn Opel Astra vm 2005 nyt kesällä. Sitä jäin ihmettelemään että missä tuulilasin pesunesteen säiliö sijaitsee? Täyttöaukko on heti siinä reunassa kun avaa konepellin, mutta näkeekö mistään olemassaolevaa nestemäärää?
Toinen kysymys liittyy itse pesunesteeseen. En tiedä mitä sinne on aikaisemmin kaadettu, mutta voiko sinne laittaa mitä tahansa tuulilasin pesunesteitä? Jostakin olen lukenut että säiliö pitäisi tyhjentää talvea varten jostakin kesälaadusta (?), mutta en ole kuullut kenenkään tekevän niin oikeasti.
Tuulilasin pesunesteen säiliö Astra H:ssa
Re: Tuulilasin pesunesteen säiliö Astra H:ssa
Talvella nesteessä pitää olla riittävästi alkoholia ettei se jäädy, kesällä kun ei alkoholia juuri tarvita. Jos pönttö ei ole aivan täynnä alkoholitonta nestettä niin kaadat vaan alkoholipitoista pesunestettä perään ja lisää kun sitä kuluu, tuskin tässä heti huomenna vielä hirmupakkasia tulee.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Re: Tuulilasin pesunesteen säiliö Astra H:ssa
Ja tilavuudesta sen verran, että taitaa aika useassa uudemmassa opelissa tilaa olla noin 5 litran verran.
Itse säiliöhän on niin hyvin piilossa, että sieltä nyt ei pääse kurkkimaan kuitenkaan... jää puskurin taakse piiloon.
Alla linkki kuvaan missä näkyy ko. säiliön muoto ja sijainti
LINKKI
Itse säiliöhän on niin hyvin piilossa, että sieltä nyt ei pääse kurkkimaan kuitenkaan... jää puskurin taakse piiloon.
Alla linkki kuvaan missä näkyy ko. säiliön muoto ja sijainti
LINKKI
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI