Omega A 20se LerppuLintta

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Deme79
OCF Member 2016

Re: Omega A 20se LerppuLintta

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

cla22ic kirjoitti:Kiinnostasko vaihtaa just leimattuun ja kova peltiseen 2.0 360 Volvoon? :roll: :bonk: Hitto mie haluun Omegan :banghead:
Tuo volle ja muutama tonni rahaa ni saat ompun..
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MarkuzT »

cla22ic kirjoitti:Kiinnostasko vaihtaa just leimattuun ja kova peltiseen 2.0 360 Volvoon? :roll: :bonk: Hitto mie haluun Omegan :banghead:
Tuollaha nettiautossa on omegoita väärällään,sieltä vaan valitsee sopivan :D
En minä ainakkaa tästä luovu ku kuitenki nii hyvä pirssi :)
Opel Omega B1 x20se -96 Caravan
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Tämäkin prkl jätti eka kertaa kylille,puolan johto pääs nojaamaan pakosarjaa vasten nii se suli ja otti maata eikä antanu kipinää ollenkaan.. nooh ei siinä tilasin samantien uudet johdot kun sattumalta se jäi varaosaliikkeen parkkipaikalle :D
Johdot vaihdoin ja taas mennään,pistin johdot paremmin sinne nippuun nii ei pääse toista kertaa tuota tekemään.
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Jeaps hankintalistalle ilmestyi pari asiaa:
-Talvirenkaat
-Toiset takavalot

Poliiisit eivät tykänneet minun takavaloista ku toissa päivänä pyssäyttivät kun liian tummat kun ne on spraylla tummennettu niin toiset takavalot pitäis saada nii tummennan ne ihan oikealla tummennuslakalla nii näkkyy läpi eikä polliisit pääse moittimmaan.

Että jos toiset a-omegan takavalot löytyy nurkista edullisesti nii pistäkkää yv:tä
Themazgu
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

puhista ne entiset.
maalia vaan ja sitten hankaa rätillä pois.
Vectronizer
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Vectronizer »

ei muutako tinnerillä tai nitromorssilla poies
OPEL - Olen Pilannut Elämäni Lopullisesti
OPEL - Wir Leben Rost
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Joo töistä jäi takakonttiin vähä tinneriä :D nii hyvin lähti maalit,ku jaksais jynssätä vielä vähäse nii sais aivan puhtaaks mutta vänkärin takavalon tarvin uuden kun siitä oli lohennut jo alkujaan pala ja nyt se halkes pidemmältä matkalta ku jynssäilin vähä liian rajusti,että oikea eli vänkärin takavalo jostain uus kiitos nam :yes:
Vectronizer
'Kadett'
'Kadett'

nostele vähemmän niitä raktorinrenkaita nii ei halkeile valot hinkatessa :wink:
OPEL - Wir Leben Rost
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Vectronizer kirjoitti:nostele vähemmän niitä raktorinrenkaita nii ei halkeile valot hinkatessa :wink:
sen vois tehdä ja lopettaa aamupuuron syönnin :D

Nyt ois 15" aluvalssit talvirenkailla tulossa tähän pirssiin ja kuha tili tullee nii pistää vinopino korjauspeltejä tulemaan kun kurkistelin tuonne takakaarien listojen taakse nii huhhuh oliki enemmän haperot kuin osasin odottaa mutta prkl en anna periksi! räpätiräpäti ja uutta peltiä nii tulllee huva 8) samalla takakontin reiät paikata jne. pikku tsydeemit.. nii ja sitte takavalot tummentaa uusix,vissii takalasit tummentaa ja badboy konepellintekelekki ois paikoillaan kun omega on tuolla tallissa tällä hetkellä levällään kun innostuin vähä värkkäämään nii mallailin toista peltiä samalla.. eli huomenna polkupyörän voimin töihin!
Vectronizer
'Kadett'
'Kadett'

hyvä siitä tuloo ku ei liiallisella kiireellä tee :)
OPEL - Wir Leben Rost
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Vectronizer kirjoitti:hyvä siitä tuloo ku ei liiallisella kiireellä tee :)
mihimpä mulla tässä kiire... :D

Tännää kopisuttelin omegaa kirveellä lissää ja otin takasisälokarit pois että näkkee paremmin.. ja kyllä ne kaaret oli haperoa kuten sen eilenkin totesin mutta nytten olen entistä varmempi asiasta.
Kele meinasin ruveta sisätakakehiä tilaamaan mutta kele näytti niin helpolta paikattavalta että ei tartte niitäkkää tilata...
Takakehistä en vielä tiiä,oisko järkevämpi tehä suoraan pyöreät takakaaret vai pitäiskö suorina?
Sivuhelmapellit ainaki pittää tilata,aattelin neki vaihtaa joutessani kun vänkärin puolelle oon 2 paikkaa tehny vuos sitte katastukseen ja sillon ois pitäny jo kokonaan vaihtaa mutta laiskuuttani jätin tekemättä.Jospa sen nytte heti kerralla tekis kunnolla nii kestää vähä pitempään :)
Takakontti ainaki osottautui helpoksi paikata,eniten päänvaivaa toi nuo takakaarissa ne etummaiset kurvit jotka jää oven taakse piiloon ku molemmilla puolilla oli ruoste syöny kivasti... toisista etulokareista oon rälläköiny kaaret jo irti ja mallailin niitäki jo että ei mahoton.. Oisko kellään jonkinnäkösiä vinkkejä tuohon pyöreitten takakaarien tekkoon?
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Tuli tallia vähä siivottua ja omegan resusta perä tunkattua ilmaan ja vähä lisssää tutkailtua ketä näkkyy...

Jaa havaintojeni perusteella rupesin tekemään motonettiin ostoslistaa korjauspeltien osastolta ja jäi vaivaamaan onko tuo takakulma vasen korjauspelti missä on ne takakontin tuuletusräppänät kun nimittäin oli niissä reiissä molemmissa alareuna päässy hapertumaan että jos senki tilais samalla... eli ainaki sivuhelmapellit ja sitten tuo takakulma vasen jos se on noille tuuletusreiille... takakehiä en tillaa ku tullee pyöreet kaaret etukaarista 8)
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Kuva

Kuva

Inspiraatiota ootellessa.. ei oo jaksanu viikkoon tehdä tolle mittäää,en oo saanu niitä korjauspeltejäkkää vielä tilattua.. nooh eipä tässä kiirettä :sleep:
MarkuzT
'Senator'
'Senator'

Korityöt etenee hitaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasti.. :sleep:
kuskinpuolen takakaaren rälläköin viime viikolla irti ja sinneppä se sitten taas jäi pukkien päälle köllöttelemmään.. 8)
Nyt ois tuota aikaakin mutta inspiraatiomittari värähtellee lähempänä nollaa mutta toivoa ei ole vielä menetetty,jospa sitä tällä viikolla sais riuhtastua ne pajahaalarit niskaan ja hitsausmaskin päähän ja ruveta hommiin
Vectronizer
'Kadett'
'Kadett'

Mulle myyt halvalla jos se inspiraatio ei siitä kasva :D
OPEL - Wir Leben Rost
Vastaa Viestiin