Neuvoja otetaan vastaan! =) Calibra vai Vectra?
-
*Opelitytteli*
- 'Agila'
*Kaikkea pitää kokeilla, tai sitten ei*
Diin, kokeilenpas sitten tällä tavalla ja täällä suunnalla..Elikkä olisin ostamassa tossa ensi kevään korvilla uutta autoa. Suuressa harkinnassa ovat nytten Calibra ja GT Vekkuli(-> uudempi taikka vanhempi). Kyselisin siis, että jos joku omistaa/on omistanut jommankumman kyseisen auton, niin heittäisi jotain vinkkiä tänne suuntaan et millaista ei kannata ostaa jne. Mun kaveripiirissä ei näitä kyseisiä autoja ole , niin en sieltäkään suunnalta informaatiota ole saanut. Turvaudun siis teihin*tää on aika hazzua*muttapa juubz..
*Kerran ooppeli, aina ooppeli*
<font size=-1>korjattu hieman otsikkoa kuvaavammaksi -have-</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-11-07 08:08 ]</font>
Diin, kokeilenpas sitten tällä tavalla ja täällä suunnalla..Elikkä olisin ostamassa tossa ensi kevään korvilla uutta autoa. Suuressa harkinnassa ovat nytten Calibra ja GT Vekkuli(-> uudempi taikka vanhempi). Kyselisin siis, että jos joku omistaa/on omistanut jommankumman kyseisen auton, niin heittäisi jotain vinkkiä tänne suuntaan et millaista ei kannata ostaa jne. Mun kaveripiirissä ei näitä kyseisiä autoja ole , niin en sieltäkään suunnalta informaatiota ole saanut. Turvaudun siis teihin*tää on aika hazzua*muttapa juubz..
*Kerran ooppeli, aina ooppeli*
<font size=-1>korjattu hieman otsikkoa kuvaavammaksi -have-</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2003-11-07 08:08 ]</font>
-
juzatheman
- 'Senator'

itselläni on vm-93 calibra 2.0l 16v (c20xe)
ollut jo yli kolme vuotta ja olen kovin tyytyväinen ollut ostokseeni. rahaahan on uponnut aivan tuhottomasti.
huonoa onnea ja rakentamisen iloa.
ei toki olisi tarvinnut laittaa niin paljoa rahaa kiinni kuin olen itse laittanut.
pakollisia investointeja on ollut 1 haljennut sylinterin kansi ja 2 aivan säpäleiksi hajonnut vaihde laatikko! ensimmäinen tyyppivika toisesta en tiedä.
kulutus osia joutuu vaihtamaan joka kiesiin.
ei pahaa sanottavaaa ole itsellä muuta kuin valo teho joka on olematon. vaivaa aina syksyisin.
ottaen kumminkin huomioon että calicat rupee olee jo noin 8-13 vuotiaita joten ainahan jotain haasteita tulee eteen. kun niitä on uusissakin autoissa.
ollut jo yli kolme vuotta ja olen kovin tyytyväinen ollut ostokseeni. rahaahan on uponnut aivan tuhottomasti.
huonoa onnea ja rakentamisen iloa.
ei toki olisi tarvinnut laittaa niin paljoa rahaa kiinni kuin olen itse laittanut.
pakollisia investointeja on ollut 1 haljennut sylinterin kansi ja 2 aivan säpäleiksi hajonnut vaihde laatikko! ensimmäinen tyyppivika toisesta en tiedä.
kulutus osia joutuu vaihtamaan joka kiesiin.
ei pahaa sanottavaaa ole itsellä muuta kuin valo teho joka on olematon. vaivaa aina syksyisin.
ottaen kumminkin huomioon että calicat rupee olee jo noin 8-13 vuotiaita joten ainahan jotain haasteita tulee eteen. kun niitä on uusissakin autoissa.
-
juzatheman
- 'Senator'

Se pitää vaan päättää minkälaisen korin haluaa, coupe vai sedan, sillä molempia saa samalla tekniikalla 2 litrasesta eteenpäin.Vectralla ajaneena voin sanoa, että se on ainakin hiljainen ja suhteellisen jämäkkä ja mukava ajaa.Calibralla en ole ajanut kovinkaan paljoa, mutta sen voin sanoa että calibra on vakiokuntoisenaan jo mukavampi kurvailla kun esim gt vectra, calibran ainut huonopuoli vectraan nähden on melutaso.
Mulla on vm. 91 Calibra 16v koneella ja ihan hyvin on toiminut. Auto on ollut mulla nyt n. puoli vuotta ja kilometrejä on tullut n. 20000 eli ajossa on kyllä ollut. Melutaso on kyllä aika suuri eli ei mikään hifistin ihanneauto noin vakiona. No onhan se vaimennusmassa keksitty... Turbo versiossa kannattaa ainakin kysellä onko sitä jakolaatikkoa rempattu ku tuntuu olevan se heikoin ja melkein kallein paikka korjata...
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
Ex. Calibra 16V
Kyllä Calibra kannattaa hommata. Jos ei kuljetuskapasiteettia niin paljoa kaipaile, niin antaa ulkonäön voittaa. 
Itte oon nyt ajanut 24000 kilometriä tolla turbolla. Kyllähän sitä kaikkea pientä laittamista on tullut eteen, niinkuin noissa vähän vanhemmissa autoissa aina tulee. Mutta ongelmat on tehty voitettaviksi.
Itte oon nyt ajanut 24000 kilometriä tolla turbolla. Kyllähän sitä kaikkea pientä laittamista on tullut eteen, niinkuin noissa vähän vanhemmissa autoissa aina tulee. Mutta ongelmat on tehty voitettaviksi.
Mullapa onkin molemmat, Calibra ja GT-Vectra. Molemmat ovat teknisesti aika vastaavia (jos Calibrakin C20XE-tekniikalla), mutta Calibra on näyttävämmän näköinen ja siellä istutaan vähän matalammalla ja Vectra taas on käytännöllisempi takaovineen ja puskuriin asti avautuvine takaluukkuineen. Calibran taka-akselisto on erilainen kuin Vectrassa (sama on Vectra 2000:ssa ja nelivetoisissa Vectroissa), muuten ne ovat aika samanlaisia ajaakin, vaikka tunnelma on Calibrassa tuon mataluuden takia hieman erilainen, siellä tuntuu istuvan paljon syvemmällä, joten Vectrasta näkee paremmin ulos...
Molemmissa varmaan järkevin tekniikka olisi C20XE eli vanhemmat Calibra <font color=red>16V</font>:t ja Vectra GT <font color=red>16V</font>:t, eli punaisella 16V-tekstillä uutena varustetut ennen 4/1994 tehdyt. Omaan Vectraan olen ollut tyytyväinen ja Calibraankin varmaan olisin, jos siinä ei olisi ollut teknisiä ongelmia.
Molemmissa varmaan järkevin tekniikka olisi C20XE eli vanhemmat Calibra <font color=red>16V</font>:t ja Vectra GT <font color=red>16V</font>:t, eli punaisella 16V-tekstillä uutena varustetut ennen 4/1994 tehdyt. Omaan Vectraan olen ollut tyytyväinen ja Calibraankin varmaan olisin, jos siinä ei olisi ollut teknisiä ongelmia.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-
*Opelitytteli*
- 'Agila'
Toi Calibra kyllä pitkäaikanen "ihastus" on kyllä ollut, mutta sitten siihen rinnalle tulu Vekkuli ja Mantaakin on ollut suunnitteilla, mutta kun se menee sitten jo aika vanhaksi...Ja jos jotain hajoaa ei mitn tietoa mistä meiltäpäin varapalikkaa saa. Nykyisen auton "Varaosamaailma" löytyy aikalailla naapurista=)Kiva kun jakselette tota informaatiota jaella..Mutta sitten mä jatkan näitä omia pohdintoja kun tämä tytteli tahtoisi sellaista 2.5 V6 Calibabaa.. Taikka tää Turbo 4WD..
Suomenhinnoilla ne maksaa aika kohtalaisesti, että paljonko olisi saksasta tuotuna tollanen?Tietoa?Itse en meinaan kehtaa lähteä kyselemään noista tuontiauto liikkeistä..Hehe..
Suomenhinnoilla ne maksaa aika kohtalaisesti, että paljonko olisi saksasta tuotuna tollanen?Tietoa?Itse en meinaan kehtaa lähteä kyselemään noista tuontiauto liikkeistä..Hehe..
http://www.mobile.de - saksan autojen hintoja
http://www.tulli.fi / http://www.autoverotus.net - tullin tekemiä veropäätöksiä
Noilta sivuilta löytyy paljon infoa auton tuonnin kustannuksista.
Kannattaa muistaa, että useissa saksalaisautoissa ei ole talvivarustelua kuten lohkolämmitintä, lämmitettyjä penkkejä, talvirenkaita jne. Ja ruostesuojaus on järkevää tehdä hetimmiten ku auto tulee maahan. Lisäksi on rahtikustannukset sun muut pienemmät kulut. Lisäkustannuksia näistä voi laskea n. 1000e suurinpiirtein.
http://www.tulli.fi / http://www.autoverotus.net - tullin tekemiä veropäätöksiä
Noilta sivuilta löytyy paljon infoa auton tuonnin kustannuksista.
Kannattaa muistaa, että useissa saksalaisautoissa ei ole talvivarustelua kuten lohkolämmitintä, lämmitettyjä penkkejä, talvirenkaita jne. Ja ruostesuojaus on järkevää tehdä hetimmiten ku auto tulee maahan. Lisäksi on rahtikustannukset sun muut pienemmät kulut. Lisäkustannuksia näistä voi laskea n. 1000e suurinpiirtein.
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
Ex. Calibra 16V
Pieni varoituksen sana jos nelikko vectra tai calle sattuu eteen: Eli jos on vaihtoehtoja, jätä ostamatta! Jakolaatikko kestää 30-300 tkm karkeasti sanottuna. Ja sitte kumpaa mä suosittelisin niin A Vecotinta ja mallia Vectra 2000. Suht harvinainen, tehokkaalla koneella, korisarja=ulkonäkö vakiona
ja kaikkee sähköherkkua löytyy kabiinista. Calibraa tuntuu joka jannu tuovan Saksanmaalta. Mutta kyllähän se Calibra laitettuna on nätimpi kuin vectra. Coupe on kuitenkin aina Coupe!