Vectra B DTI 2.0 käynnistyshäiriö

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Ropsu99
'Agila'

Vectra B DTI 2.0 käynnistyshäiriö

Viesti Kirjoittaja Ropsu99 »

Nyt pikaisesti apua, jäin tienpäälle ja pitäisi sada opel hehkuttamaan. missä on lämpötila-anturi josta saan opelin hehkuttamaan? Auto siis kylmä mutta ei hehkuta

EDIT: Muokkasin otsikkoa ja muutama viesti alaspäin löytyy itse ongelma.
Ropsu99
'Agila'

Re: APUA! dti 2.0 pakkohehkutus.

Istun tienlaidassa, apuuuva :)
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Ei pitäisi noin uuden dieselin tarvia hehkutusta näillä keleillä, vika jossain muualla.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

jep,hehkujen ei pitäis vaikuttaa käyntiinlähtöön.Palaako mittaristossa vikavaloa?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Ropsu99
'Agila'

Noniin, auto jäi tielle.... :no: tai no...parkkipaikalle josta en siis kylmänä enään saa sitä käyntiin. Auto siis ajettiin parkkiruutuun ja yön jälkeen se ei enään lähtenyt käyntiin. Oireet seuraavat: käynnistäessä hörähteli vähäsen ja hemmetin iso ja sakea savupilvi tuli auton takaa jonka jälkeen ei enään edes lupaillut käynnistymistä. Akku meni loppuun ja nyt huomenna pitää ajella uuden akun kanssa ja kokeilla josko se sahaamalla lähtisi. Sain pakkohehkumisen toimimaan, löysin anturin vasemmalta puolelta moottoria moottorin suojakuvun alta.

Hehkut olen jo vaihtanut uusiin. Seuraavaksi olen alkanut miettimään että pääseeköhän polttoainepuolelle ilmaa jostain? mistähän tuommosta voi edes maallikko lähteä selvittämään?

auto on siis Vectra B 2.0 dti -00 ja ajettu vasta 473tkm joten kilometrejä on varmasti vielä jäljellä :yes:

Edit: Mites tuo polttoaineen suodatin ja sen kotelo? Pitäisikö sen olla piripintaan dieselissä? Nyt tajusin että se purkki missä suodatin on niin siellä ei ole kuin puolessavälissä dieseliä. Onko auton takana/tankissa siis joku pumppu olemassa joka pumppaa dieseliä eteen?
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra B DTI 2.0 käynnistyshäiriö

Suodatinkotelon pitäisi olla piripintaan täynnä dieseliä. Käyntiinlähtöön vaikuttaa suhteellisen olennaisesti suutinten paluuletkut, kai ne on vaihdettu?
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

ei siellä kestä olla ilmaa yhtään, jos suodatin on puolillaan niin ei varmasti käynnisty.
opel vectra c 2,2 gts
Dirty Harry
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Dirty Harry »

" Auto siis ajettiin parkkiruutuun ja yön jälkeen se ei enään lähtenyt käyntiin. Oireet seuraavat: käynnistäessä hörähteli vähäsen ja hemmetin iso ja sakea savupilvi tuli auton takaa jonka jälkeen ei enään edes lupaillut käynnistymistä."

Tuo kertoo foorumin aiempien viestie perusteella mun mielestä sen, että pumpun aivorikkokaan ei liene pois suljettu. Mut toivotaan kuitenkin parasta, että ois jokin muu vika.
En minä, mutta pojat....
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Jos suodatinkuppi puolillaan,voi olla ilmavuotokin.Ja tottumattomelle kova homma saada käyntiin :( eikä lähde jos ei kuppia täytä löpöllä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Ropsu99
'Agila'

Noniin, ajoin auton luokse todella paksujen starttikaapeleitten kanssa ja annoin laulaa, 2 minuuttia sahasin ja sain toisen kaapelin pään tuleen. mut ei siinä, täytin siis suodattimen kupin täyteen ennen kokeilua. Kahden minuutin starttailun jälkeen lähti todella nihkeästi käyntiin, hörähdellen pikkuhiljaa.

joku sanoi "Käyntiinlähtöön vaikuttaa suhteellisen olennaisesti suutinten paluuletkut, kai ne on vaihdettu?" Mitkä paluuletkut? :D Onko vaikea vaihtaa itse?
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Ropsu99 kirjoitti:Noniin, ajoin auton luokse todella paksujen starttikaapeleitten kanssa ja annoin laulaa, 2 minuuttia sahasin ja sain toisen kaapelin pään tuleen. mut ei siinä, täytin siis suodattimen kupin täyteen ennen kokeilua. Kahden minuutin starttailun jälkeen lähti todella nihkeästi käyntiin, hörähdellen pikkuhiljaa.

joku sanoi "Käyntiinlähtöön vaikuttaa suhteellisen olennaisesti suutinten paluuletkut, kai ne on vaihdettu?" Mitkä paluuletkut? :D Onko vaikea vaihtaa itse?
Onneksi olkoon, tuolla toiminnalla olet ainakin saanut pumpun aivot käräytettyä. Paluuletkuista löytyy juttua, käytä hakua.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

no ne paluuletkut on suihkujen välissä ne ohuet ja lyhkäset kumiletkuntapaset ja muutkin jotka siihen systemiin liittyy, kaikki uusiksi ilman muuta.
opel vectra c 2,2 gts
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Ropsu99 kirjoitti:Noniin, ajoin auton luokse todella paksujen starttikaapeleitten kanssa ja annoin laulaa, 2 minuuttia sahasin ja sain toisen kaapelin pään tuleen. mut ei siinä, täytin siis suodattimen kupin täyteen ennen kokeilua. Kahden minuutin starttailun jälkeen lähti todella nihkeästi käyntiin, hörähdellen pikkuhiljaa.

Kun järjestelmässä on paljon ilmaa,,noin se tekee.Alkaa ensin hörähtelemään ja lopulta kunnolla käyntiin.Paluuletkut on helppo itse vaihtaa,lue juttuja täältä joita riittää.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Vastaa Viestiin