2.5 td omega jyrisee pikku piristyksellä??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
karhulahti
'Admiral'
'Admiral'

2.5 td omega jyrisee pikku piristyksellä??

Viesti Kirjoittaja karhulahti »

eli mulla on 2.5 td omega b2. jota on vähä piristetty, paineita nostettu sekä syöttöä. eli on mekaaninen pumppu vaihdettu. teho arvio 150-160 hp.

asiaan! eli kun lähtee kiihdyttään autolla että moottori menee paljon väännölle niin koko autossa tuntuu semmoinen ihme jyrnä/tärinä. onko kellään tietoa mikä mahtaisi olla vialla? itse epäilen kaksoismassa vauhtipyörää. kertokaa jos jollain on tietoa asiasta tai itsellään vastaavia ongelmia, olen kuullut joiltakin että on laittanu esim lastun ja autoon tullut hieman tehoa enemmän kuin vakiona niin on alkanut vastaava jyrinä.
larppa86
'Admiral'
'Admiral'

Re: 2.5 td omega jyrisee pikku piristyksellä??

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Kattelisin ihan ekana kardaanin kuminivelet laatikon ja perän päästä (jos halkeilleet kunnolla niin vaihtoon), sekä kardaanin kannatinkumin (jos ihan löysä niin vaihtoon), laakerin ja ristikkonivelen. Ja kun katot ne kuminivelet ni kato että niiden pultit on suorat eikä mutkalla.
karhulahti
'Admiral'
'Admiral'

juu vois kattoa niitä kun joutaa. mutta jotku puhunu että alkaa semmonen jyrinä kun vähä virittää.
larppa86
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja larppa86 »

Mulla oli B1 korinen omega joka oli alunperin 2 litranen. Tuohon oli sittemmin vaihdettu 3.0 R6 tekniikka, mutta jätetty 2 litrasen perä. Tuon pikku perän pienemmän mallinen kuminivel ei kestänyt noussutta tehoa/vääntöä ja repes muutaman kerran. Ennen repeämistä mulla oli juurikin tuollasta jyrinää kun kiihdytteli kunnolla, ääni tosin kuului melko selvästi takaa. Noi kattosin ensimmäisenä sen takia kun ei tarvii purkaa mitään noiden kunnon varmistamiseksi.
karhulahti
'Admiral'
'Admiral'

joo vois katsoa sen ekana.
Vastaa Viestiin