Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
eli totta tosiaan eikö näissä ole poisto troppua vaihteistossa? siis lootaan valmistajan mukaan ei tarvitse koskaan vaihtaa öljyjä ja lootassa 10v vanhat öljyt, kyl tekis mieli vaihtaa, onko jollain kokemuksia onko vaaihdeltu ja kuin kauan kestää jos ei ikinä vaihda?
vaihto on simppeli operaatio.
-vaihteiston pohja lappu pois.(öljyt tulee ulos)
-puhdista tiiviste pinnat.
-uus tiiviste (tai jos pysy tiiviste ehjänä tiivisteliimalla kasaan) jos ei halua investoida uuteen
-uudet öljyt lootaan ja avot
vartti meni eilen kun vaihdoin omaan.
Turbo Calibrassa (F28 vaihteisto) on poistoproppu pohjassa.Itse vaihdan öljyt 60000 km:n välein tai kerran vuodessa.Ja sit öljyksi Opelin omaa laatikkoöljyä.Ei takertele vaihteet kylmänä eikä kuumana.Ei takuulla tee pahaa vaihtaa öljyjä.Eihän Opelin mukaan joidenkin vuosimallien nelivedon jakolaatikkoonkaan tarvii öljyjä vaihtaa, mut jakolaatikon valmistaja kyl suosittelee öljynvaihtoa 10000 km:n välein...Ja jos viel mietityttää, ett onko hyötyä vaihtaa öljyjä, niin kannattaa muistaa Suomen "tasaisen lämpötilan ilmasto"...
<font size=-1>[ This Message was edited by: tiiikeri on 2003-11-09 10:57 ]</font>
Mitä öljyä Tiikeri on laittanut siihen f28:iin? Onko toiminut? Kysyin merkkiliikkeestä mitä öljyä sinne kannattaa laittaa niin sanoivat että mobilin 75w90 täyssynteettistä. No sitä laitoin ja kuukauden jälkeen rupes takkuilee...
Sanoivat ettei ole enään mitään ooppelin "omaa" laatikkoöljyä?!
mä olen käyttänyt ennen mobilin shc 1 stä
mitä taulukot sinne suosittelee.
mutta nyt laitoin mobilin atf fää
eli automaattilaatikon öljyy. hyvin pelannut.
Opelin omaa vaihdelaatikkoöljyä on takuulla saatavilla Opelin jälleenmyyjäliikkeestä.Kysäisepä öljyä osanumerolla 1940768.Se on alkuperäistä laatikkoöljyä Opeleihin.Omalla oon ajanu jo yli 100000 km ja tosihyvin vaihteet pelaa,oli sit kesä tai talvi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: tiiikeri on 2003-11-10 17:18 ]</font>
Mikä loota ompi 8v calissa? meinaan tuos talvella ainaki pakkasilla oli hiukka jäykät vaihteet ennenku auto lämpes ikään ei varmaan oo edelliset omistajat öljyjä sinne vaihtanu.. ainaki siltä tuntu... ja mikä öljy tuohon laatikkoon sopisi parhaiten.. entä sit c20ne moottoriin ku täs pitää sinnekki vaihtaa... joskus jonku topicin löysin aiheesta mutten muista mitäs siel suositeltiin... enkä enään löytäny =/
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Eikös tuo atf olisi parasta laatikkoon?itse ainakin laitan ja tuntuu pelaavan paremmin ja joissain uusissa autoissa suositellaan automaattiöljyä manuaalilaatikkoon esim.toyota
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rosvo-Roope on 2004-04-06 14:45 ]</font>