Ascona c kytkin
-
Asconaopel
- 'Kapitän'

Ascona c kytkin
Kun nostaa kytkinpolkimen ylös kuuluu vinkasu, muttei kytkinpoljinta painettaessa? Onko muilla ollu tuommosta ja mistähän vois johtua?
Re: Ascona c kytkin
Mistä kuuluu ääntä, siitä polkimesta vai itse kytkimestä?
Jos polkimesta niin voitele se, jos kytkimestä niin unohda koko asia jos se muuten toimii. Kyllä se sitten hajoaa kun on aika.
Jos polkimesta niin voitele se, jos kytkimestä niin unohda koko asia jos se muuten toimii. Kyllä se sitten hajoaa kun on aika.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Asconaopel
- 'Kapitän'

Minusta se ääni tulee polkimesta. Kytkin toimii muuten hyvin paitsi kylmällä koneella lähdettäessä liikkeelle niin tärisee aika mukavasti. Toinen kysymys että pitäiskö vaihtaa rally formula moottoriöljyt vaikka mobil super 2000 eli jäykempiin. Olen vaihtanut kaikki moottorin tiivisteet, mutta silti tulee tallin lattialle muutama öljyläiskä?Tuomas kirjoitti:Mistä kuuluu ääntä, siitä polkimesta vai itse kytkimestä?
Jos kaikki tiivisteet on uusittu niin ei se vuoto öljylaadusta johdu. Jos siellä on oikeasti Mobil RF niin 2000 on lämpimänä ohuempaa, tuskin pienenee vuoto. Mistä se vuotaa?
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
Asconaopel
- 'Kapitän'

Venttilikannen-, öljypohjan ja kampiakselin takatiiviisteestä ja ehkä öljyropusta. Onko tuohon roppuun muuta kuin kuparitiiviste?Tuomas kirjoitti:Jos kaikki tiivisteet on uusittu niin ei se vuoto öljylaadusta johdu. Jos siellä on oikeasti Mobil RF niin 2000 on lämpimänä ohuempaa, tuskin pienenee vuoto. Mistä se vuotaa?
Mulla kuului joskus aikoinaan C Ascossa vastaavia vinkaisuja kytkinpolkimelta.Loppui kun poljin katosi jalan alta sitä painaessa eli vaijerin polkimen päässä oleva koukku katkesi.Oli vissiin "hieman" rasvan puutetta kun tuo koukku kului poikki.Uudella vaijerilla ääntä ei enää kuulunut.Tarkista tuo vaijerin kiinnitys polkimeen.
Näin juuri, juuri näin tai osta uusi vaijeri 10 €, ettet jää tien päälle, sen vaihtoon menee 5 min. Öljyn vuodon näkee kun pyyhkii pohjan ja kattoo, mistä tihuttaa...sis kirjoitti:Mulla kuului joskus aikoinaan C Ascossa vastaavia vinkaisuja kytkinpolkimelta.Loppui kun poljin katosi jalan alta sitä painaessa eli vaijerin polkimen päässä oleva koukku katkesi.Oli vissiin "hieman" rasvan puutetta kun tuo koukku kului poikki.Uudella vaijerilla ääntä ei enää kuulunut.Tarkista tuo vaijerin kiinnitys polkimeen.