Omega B X20XEV -98, 5l öljyä menee koneeseen kun uusii suodattimenkin ja tällöin öljyä on öljytikun ylämerkkiin asti. Helppo/nopea vaihtaa öljyt kun ei tarvitse sen kummemmin tarkkailla öljymäärää kun vaan kaataa sen koko GM 5l pöntöllisen...
Ja tämä siis Opelin orggissuodattimella, eri valmistajien suodattimissahan on hieman tilavuuseroja.
x20xev koneen öljymäärä.
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: x20xev koneen öljymäärä.
Juu ite orggis suodattimella 4.8-5 litraa. Kun vertailee esim Mötönetissä suodattimia niin reikien määrässä ja painossa on eroja orkkiksen hyväksi eli luotan GM tavaraan.
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Kahesti vaihtanu öljyt Omegaan ja 4.0 litraa on riittäny maksimiin.
Ekalla kerralla löin ~4.5 litraa ja tikku oli tooosi pitkältä matkalta märkä.
Oon miettiny tota öljytikkujen pituutta, kun corsassa oli samanlainen peltinen kuin tuo omegan. Tämä tikku meni rikki ja tiski myi sellaisen jossa on uritettu mötikkä kertomassa öljynmäärää.
Tämä uusi tikku näytti mielestäni helvetisti liikaa kun oli maksimissa.
Oon miettiny tota öljytikkujen pituutta, kun corsassa oli samanlainen peltinen kuin tuo omegan. Tämä tikku meni rikki ja tiski myi sellaisen jossa on uritettu mötikkä kertomassa öljynmäärää.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Mittasitko onko uus ja vanha tikku saman pituiset?peksinen kirjoitti:Kahesti vaihtanu öljyt Omegaan ja 4.0 litraa on riittäny maksimiin.
Kyllä x20xev:iin muistaakseni suodattimen vaihdon kanssa saa ainakin sen 4,5 litraa laittaa.

-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Tuntuu jokaisella X20XEV:n omistajalla olevan autossaan erilainen öljytilavuus.
Itse ajoin X20XEV B-Vectralla 60tkm, öljyt vaihdoin 10tkm välein, ja öljymäärä oli 4.25L (tarkka)
Menkööt öljyä mikä määrä tahansa, mutta pääasia että sitä on riittävästi!
Itse ajoin X20XEV B-Vectralla 60tkm, öljyt vaihdoin 10tkm välein, ja öljymäärä oli 4.25L (tarkka)
Menkööt öljyä mikä määrä tahansa, mutta pääasia että sitä on riittävästi!
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Myös minun käyttöohjekirjaa muutettu, uusi luku on 5,0 litraa. Siitä kun on täyttänyt uuden GM suodattimen ja loput myllyyn niin ollut tasan ylämerkin kohdalla. Mittatikkuna sellainen rautalanka jossa muovinen mittaosa ja tämän yläpuolella sellainen helmi.
En mitannut. Luotin tiskiin ja heitin vanhan tikun pois. Tikun mittaaminen kävi mielessä seuraavassa öljynvaihdossa.samsa87 kirjoitti:Mittasitko onko uus ja vanha tikku saman pituiset?peksinen kirjoitti:Kahesti vaihtanu öljyt Omegaan ja 4.0 litraa on riittäny maksimiin.
Kyllä x20xev:iin muistaakseni suodattimen vaihdon kanssa saa ainakin sen 4,5 litraa laittaa.
Mulla on Astrassa samanlainen tikku ja koneena on X16SZR.keltanokka kirjoitti:Myös minun käyttöohjekirjaa muutettu, uusi luku on 5,0 litraa. Siitä kun on täyttänyt uuden GM suodattimen ja loput myllyyn niin ollut tasan ylämerkin kohdalla. Mittatikkuna sellainen rautalanka jossa muovinen mittaosa ja tämän yläpuolella sellainen helmi.
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99