vaihdevälin lyhentäjä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Miggo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Miggo »

Onko Kadett E GT 1.8 -87 malliin vaihdevälin lyhentäjää?
onko kellään tietoa että mistä sellasta vois kysellä?ja missä hinnois ne pyörii?

kertokaahan jos tiedätte!
Aceman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aceman »

Hintaluokka on jossain 60-100 euron kieppeillä.Jonkun suomalaisen lisävarusteliikkeen weppisivulla oon moisia nähnyt,muttei tuu nyt mieleen ko. narikan nimeä.
Mutta jos sulla pysyy rälläkkä,porakone ja hitsipilli jollain lailla kädessä,niin mikset tekis moista itse alkuperäisestä?
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Kiinnostavaa... Itse en oo löytäny vaikka oon kattellu aika monesta paikasta, joten ois kiva jos joku kertoo mistä niitä saa! Tosin itse ajattelin ostaa romikselta kepin (40€) ja tehdä ite sen!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Miggo
'Kapitän'
'Kapitän'

no niin ajattelinki että tekisin itte!

antakaa jotain neuvoja miten se kannattaa tehrä!...on mulla ihan käsitys että kuinka se tehrään, mutta olis se mukava jos sais vähän lisätietoa teiltä....!

vastailkaa
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

kadetissa on kahta erilaista vaihteen siirto mekanismiä uudemmissa vaihteensiirtotanko kulkee ohjaamon sisällä kuten astroissa
ohje täällä.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 5&forum=10

vanhemmissa vaihteensiirtotanko menee auton alla.vanhempiin on helppo muuttaa vaihdeväliä pidentämällä vaihdekeppiä nivelen alapuolelta (tyyliin katko ja hitsaa lisäpalikka väliin) ja nostamalla kiinnitys pistettä ylös päin samanverran (vaikka vaneri korokkeella)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Miggo
'Kapitän'
'Kapitän'

jees....hitsaamallako sen voi vaan sinne vaihdekepin päähän lisätä?Onko teillä tiedos, että kuinka paljon sitä kannattaa pidentää????

sitten ajattelin,että jos olis viel tehny alumiinista tai jostain muusta niin uuden kepin mikä on siel ohjaamon puolella!kannattaakohan sitä lyhentää?????
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

näin sen tein
koskee vanhempia malleja.
hitsaus kannattaa jättää sellaiselle joka hallitsee homman.
(ei oo kiva kun keppi heiluu tyhjää liikennevaloissa ja takana on vielä jono tööttäileviä autoja)

keppi nousee sen 30mm ylöspäin jonka verran myös lyhensin itse keppiä siihen vaan tarvii jyrsimen (tai laikkakoneen) että sitä pakki lukkoa saa laskettua alas päin. kun se pakkilukon vaijeri kulkee siellä kepin sisällä.pakkilukkoa ei kannata missään nimessä ottaa pois käytöstä!

Kuva
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Jep! Juuri noin se pitäis tehdä, mutta suosittelen hankiin sen toisen kepin romarilta vaikka harjotus kappaleex!
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
t.steel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja t.steel »

parempi vielä jo löytää sopivaa putkea tohon jatkon päälle. Eli holkittaa sen
Aceman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aceman »

http://www.gema-motorsport.de/Upload/0197.html

Tossapa olisi kuva yhdestä vaihdevälin lyhennystavasta.Tämä osahan löytyy konehuoneen puolelta ja lyhentää vain kepin etu/takasuuntaista liikettä,ei sivuttaista.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

On 2003-11-10 08:56, Aceman wrote:
http://www.gema-motorsport.de/Upload/0197.html

Tossapa olisi kuva yhdestä vaihdevälin lyhennystavasta.Tämä osahan löytyy konehuoneen puolelta ja lyhentää vain kepin etu/takasuuntaista liikettä,ei sivuttaista.
se on siihen uudempaan malliin vanhemmassa mallissa ei ole kuin kuminivel(ristinivel) konehuoneen puolella.
Vastaa Viestiin