jos matti65 viittaat minun juttuun niin ei ne lämmöt kerenny nousta edes sinisen rajan ylimatti65 kirjoitti:Moi, kun eber oli käynyt jo 5 min ja autollakin ajettu ja käynnissä niin voisiko olla vain että nesteet saavutti oikean lämpötilan ja laite sammutti vaan itsensä? no toki ei siinä kai pitäis mitään löpön tuoksua sitten tulla joka taas viittaisi siihen että polttoaine pumppu olisi sytkyttänyt ja jostain syystä liekki sammunut ja siten löpöä valunut kuumaan eberiin ja tuonut tuoksut kabiiniin?
oma laite on purettuna, pikkasen sitä tutkittu ja ainankin hehky oli kyrvähtänyt. tällä viikolla ostan uuden hehkun ja testaan laitetta irrallaan.
eberistä taas
Re: eberistä taas
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
itselläkin kävi niin kun laitoin kaukoohjausta siihen että kun sitä käynnistelin ja sammuttelin useampia kertoja niin sitten lopulta ei enää käynnistynyt mutta kyllä se testipuhallus tuli ja pumppu naputti hetken, tuohon auttoi akun lataaminen, ja aiemmin toisella eberillä höyrys tosi kunnolla ja nafta haisi voimakaasti niin siinä ei tulppa hehkunut ensin kunnolla, oli kai karstainen, muutaman kerran kun akkulaturilla sitä pelkkää tulppaa kuumensin niin ensin savus ja sitten alkoi hehkumaan, kyllä tuo tarvitsee kunnon akun toimiakseen oikein, akkulaturilla tai huonolla akulla se ei käynnisty ollenkaan, ainakin tuossa nousee lämpö reilusti yli sinisen kolmen vartin kokeilulla, nythän siitä otetaan mittaa kun pakkaset tulee.
opel vectra c 2,2 gts
Noniin. Eberi lähti päälle mutta oli 5 min päällä ja sammu ja taas hirveä dieselin haju tuli hyttiin. Kai se jotenkin on rikki? Mutta otan pois sen autosta pöydälle niin saa kunnostaa sitä. Apuja saa sitte kertoa 
laittele Antsu viestiä ku saat eberiä tutkittua että mikä' sitä nyt kiikasti. muistaakseni olit siihen aikoinaan hehkun jo uusinut joten se ei kai vielä ole sipannut.
imb-58 minkäslaisen kauko-ohjauksen virittelit eberiisi?
imb-58 minkäslaisen kauko-ohjauksen virittelit eberiisi?
laitoin rimen kaukoohjaussarjan, siinähän on se takaluukun tai
jonkun muun lisälaitteen aukaisunappula, sillä se alkoi toimimaan kun laitoin saabin valoreleen väliin pienillä muutoksilla. 40€ sarja. mitähän maksaa eeberin oikea, tosin kantomatka ei tuossa ole hirveitä 50m pitäis olla mutta epäilen, mutta mulle riittää se kun saa kotoa ikkunasta katsomalla että menee päälle. ja samalla tuli toinen kaukoohjainsysteemi kytkettyä.
jonkun muun lisälaitteen aukaisunappula, sillä se alkoi toimimaan kun laitoin saabin valoreleen väliin pienillä muutoksilla. 40€ sarja. mitähän maksaa eeberin oikea, tosin kantomatka ei tuossa ole hirveitä 50m pitäis olla mutta epäilen, mutta mulle riittää se kun saa kotoa ikkunasta katsomalla että menee päälle. ja samalla tuli toinen kaukoohjainsysteemi kytkettyä.
opel vectra c 2,2 gts
Joo hehkun vaihtoin 2 vuotta sitte että siinä ei mitään vikaa. Liekkö sitte jotain vikaa suuttimessa tai jossain, ken tietää 
ota se irti ja pura ja mittaa ne palikat, kaikki muut pystyy mittaamaan mutta ohjainta tuskin, tai vikakoodin lukuun.
opel vectra c 2,2 gts
Täällä projekti edennyt senverran että eilen ostin uuden hehkun eberiin. tarkoitus on vkl ehtiä sitä testaamaan irrallaan. kokeilen sitä ensin suoraan pelkän hehkun vaihdolla sitten jos ei inahda alan mittaileen muita komponentteja.
Kun irroitin sen vanhan hehkun malliksi niin katsoessani hehkun reijästä sisään siinä seinamässä oli reikä, ilmeisesti nse on se polttoaineen reikä josta se löpö tulee hehkun luo. reikä oli vaan jotenkin hassun näköinen aivankuin sen reijän edessä olisi joskus ollit jokin metallinen verkko ja nyt se olisi palanut siitä pois? no ihan arvelua ei sinne kunnolla näe.
Kun irroitin sen vanhan hehkun malliksi niin katsoessani hehkun reijästä sisään siinä seinamässä oli reikä, ilmeisesti nse on se polttoaineen reikä josta se löpö tulee hehkun luo. reikä oli vaan jotenkin hassun näköinen aivankuin sen reijän edessä olisi joskus ollit jokin metallinen verkko ja nyt se olisi palanut siitä pois? no ihan arvelua ei sinne kunnolla näe.
Muutaman kerran olen eberin purkanut ja kyllä meillä siellä (Saabissa) Eber D5WS tms. on metallinen verkko. Joku palosukka se taitaa olla nimeltään?! Esim. täällä puhutaan siitä jotain, ja googlella löytyy lisää: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 0d83ac9093
Astra H 1.4 HB vm. 2004.
no minä oon kuullu näin että eberissä ei ole ns. suutinta vaan siellä on tosiaan tuommonen sumutesukka minkä läpi tullee löpö palopessään
sumutesukka on toisessa mallissa, siihen kun on ainakin kahta tulppaakin, mulla on molemmat versiot, siihen missä se sukkis on niin tulppaan tulee suoraan löpöputki, ja toisessa taas ei, kumpi lie parempi.
opel vectra c 2,2 gts
Koitin ottaa tuosta hehkun reijästä kuvaa mutta ei normikameralla saa niin pienestä aukosta hyvää otosta. D3W on toi mun eber malli ja siinä hehku on aivan perinteinen tavallinen hehku. kun koitin katsoa uudelleen tuota hehkun koloa niin siinä sivuseinamässä on siin aukko ehkä luokkaa 4-5mm ja aivankuin sen aukon päällä olisi joskus ollut metallinen verkko? joka olis sittemmin palanut pois?
http://imageshack.us/photo/my-images/408/eber003.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/507/eber005.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/406/eber006.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/408/eber003.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/507/eber005.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/406/eber006.jpg/
Jaa vaan mulla oli vissiin helppo vika ja halpa korjata.
Otin illalla sulakkeen pois ja annoin olla yön yli.
Päivällä sulake takas ja eberi käyntiin. Ei mitään vikaa, pelaa ihan moitteettomasti.
Nätti oli korjata.
Otin illalla sulakkeen pois ja annoin olla yön yli.
Päivällä sulake takas ja eberi käyntiin. Ei mitään vikaa, pelaa ihan moitteettomasti.
Nätti oli korjata.
No sepä oli mukavan helppo vika sitten korjata. ilmeisesti toi eberi menee johonkin vika tilaan ja jää jumiin koska toi sulakkeen irroitus sitten "boottaa" sen toiminta kuntoon. tavallaan tossa Antsu sun eberissä on jotakin pikku häikkää kun se kerta vaatii ton sulakkeen irroituksen. tai sitten oli ihan yksittäinen häiriö ja pelaa talven moitteetta.
Mulla taas niin kaikkea muuta kiirettä etten ole kerenny omaa kasaileen enkä testaamaan mutta lupas ensviikolle taas plussaa joten ei vielä kiire paniikkia saada kasaan. viimeyönä oli jonkun -10c täällä pakkasta ja auto seiso koko yön ilman lohkoa. aamulla motti hehkutti ehkä jonkun 5 sec ja sitten avaimesta vääntöä ja pamahti heti käyntiin. hyvä testi että ilmeisesti nyt akku+hehkut on tossa kunnossa (molemmat vaihettu kesällä)
Mulla taas niin kaikkea muuta kiirettä etten ole kerenny omaa kasaileen enkä testaamaan mutta lupas ensviikolle taas plussaa joten ei vielä kiire paniikkia saada kasaan. viimeyönä oli jonkun -10c täällä pakkasta ja auto seiso koko yön ilman lohkoa. aamulla motti hehkutti ehkä jonkun 5 sec ja sitten avaimesta vääntöä ja pamahti heti käyntiin. hyvä testi että ilmeisesti nyt akku+hehkut on tossa kunnossa (molemmat vaihettu kesällä)
kyllä se vikatilaan meneekin, tuossa rassailiin ja etsin sähkövikaa niin olihan kuitenkin ilmavika, sammui tietysti kun ei eber saanut löpöä ja sitten oli hankaluuksia saada se käyntiin uudestaan, joten katselkaa että löpö tulee perille, mulla ei tullut ja taas remppaa, nyt vedän tankista asti uuden linjan ja sitten sen on toimittava.
opel vectra c 2,2 gts