ASTRA F -97 2.0 Päästöt kierroksilla
Re: ASTRA F -97 2.0 Päästöt/Öljyä polttaa?
riittiks toi pelkkä kuula ton egr tulppaukseen?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
EGR:rrää tulppailionkin jo täällä olevien viestien perusteella..
Täytyy tässä iltapäivällä tutkia kun pääsee töistä.. Yritän nyt uskotella/etsiä vikaa jostain muusta ensin. Kuin että tartteis tuota kantta alkaa irrottelemaan. Sekin lysti on sit kyl varmaan ihan mielenkiintoista puuhaa. Katselin jo valmiiksi koneistettuja kansia myynnissä. jos sitä kautta tuota varsikumiropleemaa kannattaisi lähestyä.
Kun tuolla kaasuläpän päällä tuon muun karstan lisäksi oli tuoreen oloista öljyä. Vai heivaako se sitä takas vaan koneesta. Mikä tuon oikeasta alakulmasta venttiilikopalta alas "metalliputkeen" menevän letkun funktio on?

Täytyy tässä iltapäivällä tutkia kun pääsee töistä.. Yritän nyt uskotella/etsiä vikaa jostain muusta ensin. Kuin että tartteis tuota kantta alkaa irrottelemaan. Sekin lysti on sit kyl varmaan ihan mielenkiintoista puuhaa. Katselin jo valmiiksi koneistettuja kansia myynnissä. jos sitä kautta tuota varsikumiropleemaa kannattaisi lähestyä.
Kun tuolla kaasuläpän päällä tuon muun karstan lisäksi oli tuoreen oloista öljyä. Vai heivaako se sitä takas vaan koneesta. Mikä tuon oikeasta alakulmasta venttiilikopalta alas "metalliputkeen" menevän letkun funktio on?

Astra F -92 1.6 C16SE Club Caravan 490 000km
Astra F -97 2.0 X20XEV Sport Caravan 219 000km
eikös se huohotin putki ole siirtää alapään kaasut yläpäähän 
No nyt ei taas sitten ole kadonnut juuri yhtään öljyä n. 300km aikana. Havaitsin että imeskeli hiukan ilmaa tuosta EGR - Ruuvista joten tipautin tsilikoonia siihen. Muuten ei löytynyt vuotokohtia starttipilotilla eikä tarkastuksissakaan kummempia sihunoita ollut.
Niin tuo kaasuläppäkotelo jäi epäselväksi. Onko tuosta viilatusta kohtaa isokin osa pois? Ja mitä tällä on haettu? Ilmamassastakin kun olu ritilöitä viilattu pois...

Niin tuo kaasuläppäkotelo jäi epäselväksi. Onko tuosta viilatusta kohtaa isokin osa pois? Ja mitä tällä on haettu? Ilmamassastakin kun olu ritilöitä viilattu pois...

Läppäkotelossa on tuossa ollut luultavasti semmoinen kohouma joka tekee sen että vain vähän kaasua painettaessa läppä aukeaa ensin lähinnä yhdeltä puolelta. Kaasusta tulee siis progressiivisempi ja hallittavampi pienellä kaasulla. Tehoahan tuolla on tavoitelu, tuskin saatu...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tuo ilmamäärämittarin verkko on tärkeä osa, itsellä oli aikanaan tuo kyseinen murikka väärinpäin putkissa, ja sehän teki oikein napsakkaa nykimistä, eli ilman verkkoa nykii varmasti.
venttiilin varren kumithan saapi vaihdettua ilman kannen repimistä. ei tarvi kuin nokat irroittaa. paineilma sylinteriin vaihdon ajaksi niin ei putoa venttiilit pyttyyn. itsellä odottaa kysyinen projekti, kun rekisteriotteeseen tuli merkintä "ympäristöongelma", vaikkei tuo suon värinen ooppeli muuta olekkaan
, ja tuo höyryn kaltainen tuprutus putkesta liittynee siihen öljyn polttoon, näin se mulla ainakin on. on jo kysytty kerran, että onko mulla savukone putkessa. eeeeikä hävetä yhtään ajella tolla, vielä kun sammuilee nykyään valoissa... 
venttiilin varren kumithan saapi vaihdettua ilman kannen repimistä. ei tarvi kuin nokat irroittaa. paineilma sylinteriin vaihdon ajaksi niin ei putoa venttiilit pyttyyn. itsellä odottaa kysyinen projekti, kun rekisteriotteeseen tuli merkintä "ympäristöongelma", vaikkei tuo suon värinen ooppeli muuta olekkaan
Kuulostaa simppeliltä
, oiskohan tuosta jotain tutoriaalia jos tuota joutuu tekemään.. ei tarttis sen kannen irrotuksen kans sit ihmetellä.. tosin oishan kait sekin hyvä irrottaa samalla näkis et miltä noin muuten näyttää.. Mutta kyl toi helpompikin vaihtoehto kiinnostaa..
Eli päivitystä.. Ölhjyä ei tunnu menevän enää, suodattimet yms vaihdettu.. pitkän tyhjäkäynnin jälkeen/aikana ihankuin haiskahtaisi hiukan?
Vaihdoin katin, tyhjäkäynnillä HC 30 ja CO alle 0,2..
Heti kun tuli kiekkaa niin pitkän kierrätyksen jälkeen hc nippa alle 100 (98) ja CO 0,51 - 0,48 välissä.. saliittu se 0,3
Lambda testattiin, käyrät näytti hyvältä eli säätää. päästöMittarissa 1,02?
Katti on joku Bilteman versio joten onko se sit siittä kiinni, alkuperäistä vaan, niin ois jo päässy halvemmalla?
Vaihdoin katin, tyhjäkäynnillä HC 30 ja CO alle 0,2..
Heti kun tuli kiekkaa niin pitkän kierrätyksen jälkeen hc nippa alle 100 (98) ja CO 0,51 - 0,48 välissä.. saliittu se 0,3
Lambda testattiin, käyrät näytti hyvältä eli säätää. päästöMittarissa 1,02?
Katti on joku Bilteman versio joten onko se sit siittä kiinni, alkuperäistä vaan, niin ois jo päässy halvemmalla?
Re: ASTRA F -97 2.0 Päästöt kierroksilla
vaihdoitko tuota ilmamassamittaria?,entä moottorin lämpöanturi,sen saa mitattua molemmat potentiaalisia vikapaikkoja,oliko tuossa vikakoodeja?,vaihdoin itse just katin ja kaikki arvot putosi murto-osaan vanhoista,yleismallin katti marteliukselta
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Asensin vanhan, hyvin palvelleen, 1.6 farkkuastrakatin 1.8 16V autoon, ainoa farkkukatti mitä löytyi silloisesta pienestä lähipurkaamosta. Hintaa teki muutaman kymmenen euroa ja hyvin on toiminut ainakin 100tkm. Eli turha leikkiä jollain Bilteman laitteilla kun maan purkaamot täynnä käyttökelpoisia katteja. Hieman ravistelee ettei nyt kaikki pelkistyslevyt liikkeellä ja kolisemassa pitkin pönttöä 
Jokin taitaa vielä mätätä tuossa moottorissa, kävitkö ihan autosähkärillä mittauttamassa sen happitunistimen? Tarkista kaikki alipaineletkut ja etenkin niiden liitokset imusarjaan / eri laitteisiin. Neuvona huono, itse olen toki käyttänyt kysesitä temppua. Kylmä moottori käyntiin ja kaataa vettä pullosta venttiilikopan ja ruiskutukin väliin. Mikäli imusarjan ja kannen välinen tiiviste vuotaa niin käynnistä huomaa heti kun hörppää vettä. Voi myös sekoittaa tiskiainetta lämpimään veteen ja tällä harkitusti kastella paikkoja missä voisi olettaa löytyvän alipainevuotoja. Näin olen löytänyt yhden jos toisen vuotokohdan, ja huomaa kyllä vaikka ei vuoda ulospäin. Jotenkin vain ollut turvallisempi tunne verrattuna eetterin tms. suihkutteleminen pitkin konehuonetta.
Kävi mielessä kun tuo venakoppa on noin öljyn peitossa: Oletko tarkistanut ettei se kampikammion kumimutka vuoda? Siis joka venakopankannessa oikealla alhaalla.
Jokin taitaa vielä mätätä tuossa moottorissa, kävitkö ihan autosähkärillä mittauttamassa sen happitunistimen? Tarkista kaikki alipaineletkut ja etenkin niiden liitokset imusarjaan / eri laitteisiin. Neuvona huono, itse olen toki käyttänyt kysesitä temppua. Kylmä moottori käyntiin ja kaataa vettä pullosta venttiilikopan ja ruiskutukin väliin. Mikäli imusarjan ja kannen välinen tiiviste vuotaa niin käynnistä huomaa heti kun hörppää vettä. Voi myös sekoittaa tiskiainetta lämpimään veteen ja tällä harkitusti kastella paikkoja missä voisi olettaa löytyvän alipainevuotoja. Näin olen löytänyt yhden jos toisen vuotokohdan, ja huomaa kyllä vaikka ei vuoda ulospäin. Jotenkin vain ollut turvallisempi tunne verrattuna eetterin tms. suihkutteleminen pitkin konehuonetta.
Kävi mielessä kun tuo venakoppa on noin öljyn peitossa: Oletko tarkistanut ettei se kampikammion kumimutka vuoda? Siis joka venakopankannessa oikealla alhaalla.
Lämpötila-anturin vaihdoin justiinsa, oli niin edullinen ettei nyt ainakaan siitä jäis sit kii. Ilmamassa vaihdettu kans..gs-coupe kirjoitti:vaihdoitko tuota ilmamassamittaria?,entä moottorin lämpöanturi,sen saa mitattua molemmat potentiaalisia vikapaikkoja,oliko tuossa vikakoodeja?,vaihdoin itse just katin ja kaikki arvot putosi murto-osaan vanhoista,yleismallin katti marteliukselta
Tuo oli tuossa päästömittauspajalla.. "lambda" reagoi jokseenkin hitaasti kuulema, mutta toimii tän kaverin mukaan. Kattelin itte kans "hitautta" Starttipilottia olen suihkutellut, tosin aika varoen juurikin se pelossa ettei parta pala sit ku roihahtaa..keltanokka kirjoitti:
Tota mutkaa mietin itte kans.. jos uusis sen.. Vesikikkaa voisi kokeilla..
No nyt on päästöt kohdallaan tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla jää hiilivedyt hiukkasen koholleen..