motorsport kirjoitti:
Kaikkein otollisinta harrastuksen eteenpäinviemiseksi ja projektin etenemiseksi olisi tutkia sitä autoa, kokeilla ja kuvata toimimattomaksi tai rikkinäiseksi/lahoksi epäiltyjä asioita. Niihin asioihin voisi saada neuvoa täältä tai 6070-kerhon forumilta (melkein samat tyypit kummassakin pyörii näitä vanhoja kyyläämässä). Samalla voisi perehtyä kunnostamiseen liittyvän kirjallisuuteen ja kartuttaa osaamista teoriapuolella.
Tätähän juurikin teemme koska muuhun meillä ei oikeastaan ole vielä resursseja... Lähtökohdat olisi varmaan pitänyt alun alkujaankin tehdä selväksi. Meiltähän ei löydy vielä edes ruuvipenkkiä

saati sitten paljoa muutakaan tarpeellista.
Ja tätä autoa laitamme tosiaan sitä mukaa kun opin, en itse voi päättää onko minulla ensin alusta- ja hallintalaitteisto jakso vai moottori, vai jokin muu. Mullahan alkoi koulu 8viikon lukuaineilla...
Sen verran täytyy sanoa, että en kai uusien renkaiden hankkimista miettisi jollei oltaisi todettu että autossa on sakkokumit alla.
Tulin tuossa vähän miettineeksi, tai oikeastaan en saanut unta tämän takia ja päätin tulla kysymään, että tietääkö kukaan sopisiko jonkun muun auton jarrurummut commoon, jos sopii niin mitkä? C-rekkuhan on käytännössä sama auto? mutta kun motonetistä katsoo niin siihen sopii samat jarrurummut kuin D-rekkuun jossa renkaat kiinni neljällä pultilla?
( http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/226001/8 ) eli ei?
Meillä meni nuo jarrurummut aika huonoon happeen kun lukkiutuneita takarenkaita tuossa syksyllä koitimme saada pyörimään poistamalla jarrut.. Oli
vähän tiukalla
Jarruletkutkin pitää kuulemma uusia. Sopiiko nuo motonetin C-rekkuun soveltuvat tähän?
Etujarruja ei olla ehditty katsoa, kaikki mökki visiitit tuppaavat olemaan aika kiireisiä. Löytyykö sieltä minkälaiset levyjarrut? Ettehän te sitä tiedä jos on vaihdeltu mutta mimmoiset näissä commoissa ovat alkuperäiset, kiinteät vai kelluvat? jotkut puhuivat jossain yhteydessä useammasta männästä joten ovatko kaksimäntäiset?
Tässä jaksossa olen oppinut ainakin sen verran että iskunvaimentimet ja jarrut osaan nyt laittaa. Pikku hiljaa pikku hiljaa..
Tuon toisen Common mukana (jonka isä laittoi käyntiin sillä aikaa kun soittelin mökillä rumpuja) tuli oletettavasti Coupeen menevät etupenkit uusituilla päällisillä. Kyllä tämä tästä edistyy vähitellen.
Moottorin purkua odottelen pienellä kauhulla, tilat tälle pitäisi keksiä ensin. Ne ovatkin aika hakusessa tuolla mökillä kun joka ulkorakennus pursuaa joko kokonaista autoa, auton osia, rumpuja & muuta soittimia, tai sitten halkoja

Mietin vähän jos laittaisimme entiseen rengintupaan jonkun painoakestävän pöydän johon tulisi ruuvipenkki... Sähköt tuonne olisi kiva saada kanssa.
Ei mulla muuta. Taidankin painella tästä takaisin nukkumaan =>
-Aarni