A Vectran sivupeilin vaihto

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Juha_1
'Senator'
'Senator'

A Vectran sivupeilin vaihto

Viesti Kirjoittaja Juha_1 »

No nii eli kolhasin sitten oikean puolen sivupeilin mäsäksi ulkoiseen esteeseen. Kyseessä on siis sähkösäätöinen ja -lämmitettävä peili. Suojakotelo jäi ehjäksi jä minulla on erikseen ehjä käytetty sivupeili, joka tosin on väärän värinen. Haluaisin siis vaihtaa entisen suojakotelon tuon "uuden" peilin kotelon tilalle. Maalaaminen ei kannata, koska nyt hajonnut sivupeili koteloineen on uusi muutaman vuoden takaa.

Sivupeilin vaihto paikalleen ei ole mikään hankala homma, olen tehnyt sen pari kertaa aiemmin. Nyt sitten pitäisi saada vaihdettua tuo kotelo ilman ruhjeita. :hammer:

Voisiko joku opastaa. -(z)-
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Nizuxiini
OCF Member 2019

Re: A Vectran sivupeilin vaihto

Viesti Kirjoittaja Nizuxiini »

Juha_1 kirjoitti:No nii eli kolhasin sitten oikean puolen sivupeilin mäsäksi ulkoiseen esteeseen. Kyseessä on siis sähkösäätöinen ja -lämmitettävä peili. Suojakotelo jäi ehjäksi jä minulla on erikseen ehjä käytetty sivupeili, joka tosin on väärän värinen. Haluaisin siis vaihtaa entisen suojakotelon tuon "uuden" peilin kotelon tilalle. Maalaaminen ei kannata, koska nyt hajonnut sivupeili koteloineen on uusi muutaman vuoden takaa.

Sivupeilin vaihto paikalleen ei ole mikään hankala homma, olen tehnyt sen pari kertaa aiemmin. Nyt sitten pitäisi saada vaihdettua tuo kotelo ilman ruhjeita. :hammer:

Jos oikein ymmärsin, vaihdat pelkän peilin 'sisuksen' eli ulkokopan jätät??

Yhdessä Scorpiossa viimetalvena kanssa peili lähti menemään.. Siinä oli kanssa säädöt sähköllä jnejne, sieltä ku repi sen peiliosan poikkee niin pääs ruuveihi käsiks jotka oli siinä 'kopassa' kiinni.. Ei pitäis olla kovin hankalaa...
Nyk. Nyk Insignia 2.0 CDTI -11, Omega A 2.0 -88
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Koppa irtoaa suoraan autosta ulospäin vetäen kun saumasta auttaa pienellä ruuvarilla / lienee helpointa kun koko höskä on vielä autossa kiinni , irrota lämpöisessä ettei murru .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Juha_1
'Senator'
'Senator'

sepse kirjoitti:Koppa irtoaa suoraan autosta ulospäin vetäen kun saumasta auttaa pienellä ruuvarilla / lienee helpointa kun koko höskä on vielä autossa kiinni , irrota lämpöisessä ettei murru .
Yritin juuri tuon kaltaista ratkaisua. Mistäs saumasta sitä pitäisi auttaa? Menee nuo lämpöiset ensi kesään kun parkkihalli on lämmittämätön. Vai pitäisikö tehdä jotenkin niin, että lämmittää sisällä ja vie sen sitten paikoilleen sinne oveen irroitettavaksi? :bonk:
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Nizuxiini kirjoitti:
Juha_1 kirjoitti:No nii eli kolhasin sitten oikean puolen sivupeilin mäsäksi ulkoiseen esteeseen. Kyseessä on siis sähkösäätöinen ja -lämmitettävä peili. Suojakotelo jäi ehjäksi jä minulla on erikseen ehjä käytetty sivupeili, joka tosin on väärän värinen. Haluaisin siis vaihtaa entisen suojakotelon tuon "uuden" peilin kotelon tilalle. Maalaaminen ei kannata, koska nyt hajonnut sivupeili koteloineen on uusi muutaman vuoden takaa.

Jos oikein ymmärsin, vaihdat pelkän peilin 'sisuksen' eli ulkokopan jätät??

Yhdessä Scorpiossa viimetalvena kanssa peili lähti menemään.. Siinä oli kanssa säädöt sähköllä jnejne, sieltä ku repi sen peiliosan poikkee niin pääs ruuveihi käsiks jotka oli siinä 'kopassa' kiinni.. Ei pitäis olla kovin hankalaa...
Tuossa se koppa ei ole ruuveilla kiinni vaan jotenkin painettu/väännetty paikoilleen.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

Tönäät sitä peiliä lujasti mutta varmasti kohti auton takapäätä niin se irtoaa kiinnikkeistään, aivan kuten törmäystilanteessa.
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

EI töniminen ei liity tähän . Katso peiliä lasin suunnasta näet sisäkehän joka on musta ja värikuori tietysti auton värinen , näiden rajapintaan (peilin ulko päähän) sovitat vaikka voiveitsen , siis mustan ja värillisen rakoon keskikohtaan , ja kampeat varovasti poispäin auton korista , väri kuori liukuu hahloa pitkin irti kun vedät kädellä kampeamisen lisäksi . Huom älä väännä auton kulkusuuntaan vaan se tosiaan liukuu sivuun poispäin autosta ja kaikki haluamasi ruuvit löytyvät .
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Pitääpäs yrittää tuon viimeisimmän ohjeen mukaan. Ihan näin etukäteen, miten se koppa laitetaan paikoilleen?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Huomaat sitten, kun saat kuoren ensin irti.
Samalla lailla kuin irrottaessa, mutta toiseen suuntaan. Eikä tarvi kammeta millään.

Ei sen peilin tarvi olla autossa kiinni, saattaa kyllä helpottaa purkamista. Mutta jos pakkasessa yrität irrottaa, niin tulee todennäköisesti halkeam(i)a.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Enhän minä sitä suojakoppaa saa irti.

:no: :no: :no:
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Muuten, jääkö sulle siis ylimääräiseksi se toinen kuoriosa?

Mä tarttisin yhden niistä 3:sta metallisista kiinnikkeistä.
Vectra A sivupeili 004.jpg

Vectra A sivupeili 005.jpg

Ikävästi aina kun käyttää auton harjallisessa pesussa, tuo peili taittuu ja putoaa roikkumaan johdon varaan...

Eli jos sulle jää ylimääräiseksi tuollainen kiinnike, niin olisin siitä kiinnostunut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Timonen kirjoitti:Muuten, jääkö sulle siis ylimääräiseksi se toinen kuoriosa?

Mä tarttisin yhden niistä 3:sta metallisista kiinnikkeistä.

Ikävästi aina kun käyttää auton harjallisessa pesussa, tuo peili taittuu ja putoaa roikkumaan johdon varaan...

Eli jos sulle jää ylimääräiseksi tuollainen kiinnike, niin olisin siitä kiinnostunut.
Kyllähän se vanha jää ylimääräiseksi. Tuohon tulee vissiin semmoinen peltilärpäke? En sitten ole ihan varma kunnosta, kun tuo peilikoppa irtosi/kääntyi paikaltaan osuessaan toiseen peiliin. Kyllä se kotelo kuitenkin paikallaan pysyy. Voin lähettää sen vaikka pelkkien kulujen hinnalla kunhan saan vaihdettua sen värillisen kuoren. Tarviitko muuten sen koko kopan vai pelkän lärpäkkeen jos saan sen ehjänä irti? En vaan ole vielä edellä olevista ohjeista huolimatta saanut sitä irti.

Minä olen luopunut kokonaan harjapesuista ihan tuosta syystä ja siirtynyt käymään käsinpesussa. Maksaa 20 euroa ja tulee ainakin kunnon jälki.

Pikku vinkki: Jossain huoltoasemilla olen nähnyt työntekijän pyydettäessä käyttävän siellä konepesussa. Vois joskus kokeilla antaa käytettäväksi ja jos se koppa hajoaa, ei tartte ainakaan itse maksaa.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
thakonen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja thakonen »

Taitaa kuoren irrotus onnistua helpoiten kun irrotat ensin peilin autosta. Niin ainakin ite tein kun joskus jouduin vaihtamaan peilin lasin, sisuskalut otin irti ja piirsin paperille mallin jolla tilasin lasiliikkeestä uuden peilin. Peilin jouduin liimaamaan, muttta toimi vielä lämmityskin siinä.
Vectra gts cdti150 -07 ja astra 1,6 16v sport 5d -01
ex:Vectra 2.0i CDX -94
ex:Corsa 1,2 16v -99
ex:Ascona 2,0i -87
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Mulla on siis se toinen peili valmiiksi irti tuossa pöydällä enkä saa siitä sitä suojusta pois..... Siis toimiiko siinä ihan tavallinen peililasi, ettei tarvitse olla mitenkään muotoiltu koveraksi tai jotain? :yes:
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
thakonen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja thakonen »

Ihan tavallista peiliä se oli, paksuutta en kyllä muista mutta tietävät kyllä lasiliikkeessä. Sanoivat minulle että eivät liimaa lämmitettäviä peiläjä. Ite laitoin jollai sika tyyppisellä liimalla ja hyvin toimii. Kyllä se kuori siitä irtoaa, oisko siellä ollut jotkut klipsit mitkä pitää painaa...
Vectra gts cdti150 -07 ja astra 1,6 16v sport 5d -01
ex:Vectra 2.0i CDX -94
ex:Corsa 1,2 16v -99
ex:Ascona 2,0i -87
Vastaa Viestiin