astra h wagon takaluukku jäässä
astra h wagon takaluukku jäässä
Hei, olisiko jollakin kertoa jotain hyvää konstia tähän ongelmaan. Auto on Astra h wagon ja pakkasella se takaluukun mikrokytkin on aina jäässä. Joten rontti jää avaamatta. Jos jollain ois hyvä neuvo et ei menis jäähän. Hei kai täällä nyt jollakulla nyt joku niksi tuohon löytyy....
Re: astra h wagon takaluukku jäässä
Kääri se lämpöhuopaan 
Ei vaan, kai on olemasa jotain "pakkasenesto" ainetta jota vois suihkauttaa päälle? siis kuorien päälle, ei liittimiin/piirikorttiin.
Ei vaan, kai on olemasa jotain "pakkasenesto" ainetta jota vois suihkauttaa päälle? siis kuorien päälle, ei liittimiin/piirikorttiin.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Jos se on mikrokytkin mikä jäätyy, niin voisi katsella minkälainen kytkin sielä on ja käydä elektroniikkahelvetissä tutkimassa vaikka Farnellin kuvastoa.
Jos löytyisi paremmin pakkasta kestävä malli?
Tai mikä sielä sitten jäätyykään? Onko just mikrokytkin vai joku muu?
Jos löytyisi paremmin pakkasta kestävä malli?
Tai mikä sielä sitten jäätyykään? Onko just mikrokytkin vai joku muu?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
No eikö se ole mikrokytkin mikä on siinä kromilistassa? Ja juuri se on aina pakkasella yhtä puuta.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Sanotaan vaikka näin, että mikrokytkin on aika pieni kampe, etteikö sitä aikuinen mies puristaisi kiinni vaikka jäätyneenä. 
Taitaa olla se muu mekanismi siinä kytkimen ympärillä jäässä, eikä itse kytkin.
Taitaa olla se muu mekanismi siinä kytkimen ympärillä jäässä, eikä itse kytkin.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Farkku H-Astran takaluukun keskuslukituksessa on 2 mikrokytkintä... toinen siinä painonapissa ja toinen lukkomoduulissa. Jommankumman toimimattomuus estää lukon aukeamisen. Toki myös itse lukkomekanismin jäätyminen... ei se lukkomoottori yritä sitä väkisten avata ja itseään polttaa.
Jos avausnappi painuu , mutta mikrokytkin ei , niin on syytä purkaa pois, kuivata ja rasvata se liikkuva osa , mikä painaa kontaktiliuskaa vaikkapa aseöljyllä. Kuten Lurttinen kirjoittaa , kannattaa tutkia , jos sinne saisi vaikka IP 67 mikrokytkimen... tuolla luokituksella ei pitäis ola enää moisia ongelmia.
Jos vika on kuitenkin itse lukon mikrokytkimessä , pitäis kojetaulussa palaa luukku-auki valo... palaako se siis ??
Jos avausnappi painuu , mutta mikrokytkin ei , niin on syytä purkaa pois, kuivata ja rasvata se liikkuva osa , mikä painaa kontaktiliuskaa vaikkapa aseöljyllä. Kuten Lurttinen kirjoittaa , kannattaa tutkia , jos sinne saisi vaikka IP 67 mikrokytkimen... tuolla luokituksella ei pitäis ola enää moisia ongelmia.
Jos vika on kuitenkin itse lukon mikrokytkimessä , pitäis kojetaulussa palaa luukku-auki valo... palaako se siis ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Juuri se painonappi on jäässä, ja ei mun voimilla sitä ainakaan painettua saa kunnon pakkasella.(ja voimista se ei kiinni ole....)
Esim, kun hiusten kuivaimella sitä hetken lämmittää niin johan aukeaa.
Sitten kyllä tuo Lurttisen kirjoittama saattaa hyvinkin pitää paikkansa...
Nappi kunnolla kuivaks ja aseöljyä napin ja luukun pellin väliin.
Nappi kunnolla kuivaks ja aseöljyä napin ja luukun pellin väliin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Kahvan kumiosa irti, rakenteen kuivaus, silikoni spraytä tiivisteeseen ja kahva takas kasaan. Toiminut alku talven.