ASTRA G. Motonetin vetonivel.
ASTRA G. Motonetin vetonivel.
Elikkäs sellainen kysymys olis ku ostin juuri tuollaisen G mallisen 00vm astran. Autossa vetonivel raksuttaa/paukkuu pahasti, uusi tuli mukaan! Mutta tänään aloin vaihtamaan sitä ja huomasin että se vetari joka tuli mukaan olikin liika pieni! Kahtoin tuola motonetin sivulta että kahta erimallia on tarjolla, pienempi sekä isompi! Ainut mikä ihmetyttää on että tuo mikä mulla tuossa paketissa on, pitäs olla se oikea? ainakin motonetin tietojen mukaan, sanokaapa joku viisaampi että onko noita vetoniveliä satunnaisesti aina isompia/pienempi, vai heittikö mulla silmä niin pahasti ku sitä vertailin! Tässä nuo mallit :
Vetonivel AstraG-pienet 17-4080 G 98-> 1,6/1,7TD Ulompi (33/22uraa) [1998 - 2004]
Vetonivel Astra-G isommat 17-4868 G 98-> 1,8/2,0/Di Ulompi (33/25uraa) [1998 - 2004]
Ja tosiaan mulla pitäs olla tuo 1.7td malli? vai voisko se ollakkin tuo Di mikä tossa on???
Vetonivel AstraG-pienet 17-4080 G 98-> 1,6/1,7TD Ulompi (33/22uraa) [1998 - 2004]
Vetonivel Astra-G isommat 17-4868 G 98-> 1,8/2,0/Di Ulompi (33/25uraa) [1998 - 2004]
Ja tosiaan mulla pitäs olla tuo 1.7td malli? vai voisko se ollakkin tuo Di mikä tossa on???
Re: ASTRA G. Motonetin vetonivel.
Eikös tästä selviä sillä että lasket nuo urat nykyisestä osasta ja ostat sitten samanlaisen?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Joo siitähän sen tietäsin, muttako en viihtis ottaa sitä vanhaa vetaria vielä pois, ku sitte ei ole autoa millä hakea se uusi
Mutta totesin nyt sen että jos noita vetareita kerran on kahta mallia ja tuo mun vetari on väärä, ni mitä todennäköisimmin se toinen vois olla sit oikea
Mutta totesin nyt sen että jos noita vetareita kerran on kahta mallia ja tuo mun vetari on väärä, ni mitä todennäköisimmin se toinen vois olla sit oikea
Eikö riitä jos ottaa vetarin mutterin irti, niin näkis ne urat? Sit mutteri takas paikalleen ja kauppaan..
Näin varaosamyyjänä möisin 1.7TD:hen sen nivelen mikä luettelon mukaan käy 1.7TD:hen.Motip kirjoitti:Vetonivel AstraG-pienet 17-4080 G 98-> 1,6/1,7TD Ulompi (33/22uraa) [1998 - 2004]
Ja tosiaan mulla pitäs olla tuo 1.7td malli?
Juu jos minä olisin myyjä niin tekisin samoin! Ainut vain että mulla on juuri se vetari ja se ei käy.. No enköhän mä saa sen oikean ku saan aikaseks soittaa sinne motonettiin!
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Hep! Kumpikaan noista em. vetonivelistä ei ilmeisesti käy g-mallin 2.0 turbobertoneen...? Meillä tuo oma astra ruennu pitämään semmosta kalkatusta kuskinpuolelta että alkaa jo hirvittää, ilmenee kylläkin vain moottorijarrutuksissa ja kääntyessä. Ei siis esim. kiihdyttäessä, ilmeisesti ulompi nivel syypää. Kattelin tossa jo ebaysta vetoniveliä, pari vaihtoehtoa löytyi heti:
Eka
Toka
Onkos noissa linkeissä olevissa vetonivelissä sitten jotain eroavaisuuksia?
Ensimmäisessä linkissä:
Aussenverzahnung Radseite: 33
Innenverzahnung Radseite: 25
Zähnezahl ABS-Ring: 29
Toisessa linkissä:
Aussenverzahnung: 33
Innenverzahnung: 35
Dichtringdurchmesser: 55mm
ABS Ring Verzahnung: 29
Sekaisinhan näiden kanssa menee
Eka
Toka
Onkos noissa linkeissä olevissa vetonivelissä sitten jotain eroavaisuuksia?
Ensimmäisessä linkissä:
Aussenverzahnung Radseite: 33
Innenverzahnung Radseite: 25
Zähnezahl ABS-Ring: 29
Toisessa linkissä:
Aussenverzahnung: 33
Innenverzahnung: 35
Dichtringdurchmesser: 55mm
ABS Ring Verzahnung: 29
Sekaisinhan näiden kanssa menee
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
ei niitä suomesta tuohon saa kun isolla rahalla. minun mielestä tuo toka on oikea.http://www.driveshaftstore.co.uk/index.php?prodid=25137
katoppa tuolta, hauksi oj-1453, siitä näät mistä muusta käy. oli jossain ebayssa 39€ kpl. nimimerkki fallen tilas vasta noita 39€ niveliä, vois hyvinkin vielä muistaa mistä niin halvalla löysi.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-B-31 ... 255wt_1066
jaa tuossa se taitaa olla, käypi siihen 2.2 dieselistä kuten listasta näkee, ja on vielä halpunutkin muutamalla eurolla.
katoppa tuolta, hauksi oj-1453, siitä näät mistä muusta käy. oli jossain ebayssa 39€ kpl. nimimerkki fallen tilas vasta noita 39€ niveliä, vois hyvinkin vielä muistaa mistä niin halvalla löysi.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-B-31 ... 255wt_1066
jaa tuossa se taitaa olla, käypi siihen 2.2 dieselistä kuten listasta näkee, ja on vielä halpunutkin muutamalla eurolla.
opel vectra c 2,2 gts
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Ahaa että kiisselivecusta käypi vetonivel tähän tarkoitukseen, tämähän olikin mielenkiintoinen tieto
Kiitos vinkistä. Ilmeisesti osat ovat siis täysin samanlaisia mutta toiseen kun kirjoitetaan paketin päälle että astra turbo niin hinta kerrotaan sen jälkeen vähintään kolmosella tai nelosella
Täytyy pistää piakkoin tuollaista tilaukseen 
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
käyhän se mutta vain 2,2 dieselistä 2,0 ei, ja näytti että 2,0 muistakin pensaversioista vm-00 ja ylöspäin sopii kans. dieseliin olis täällä maksanut n.600€ pelkkä nivel, jostainpäin suomea saa johonki 400€, on hintaa, kun se ei ole niveltä kummempi, sisäpooritus eri, siinä suurin ero. ootko kysellyt mistään suomenniveliä.
opel vectra c 2,2 gts
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
En ole kysellyt kun muistelinkin että ne tosiaan on täälläpäin hinnoissaan noi nivelet
Jos 40€/kpl saa saksanmaalta tilattua niin sama pistää kerralla useempi tulemaan niin on varaosia tulevaisuutta varten 
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
tilaakki samalla vaivalla, ne menee kaupaksi oikeeseen hintaan kun käypi useampaan malliin. pikku vinkkinä, kato se lukitussokka tekeekö sillä mitään, tai laita samalla alkuperäisestä niin pysyy ainakin kiinni.
opel vectra c 2,2 gts
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Eihän se mennyt kuin elokuvissa, tilasin ton 2,2 diisselin nivelen minkä pitäs turboonkin passata. No näköjään tohon meidän astraan ei passannut
Alkuperäinen nivel on enemmänkin vastaavan näköinen kuin tuossa linkissä oleva -> KLIKS
Eli ilmeisesti se ABS-kehä tjsp puuttuu tuosta ulkopuolelta kun se nivel on ihan "tasainen" ulkopinnasta ja ABS-anturi on siellä jossain laakerin tienoilla mikäli oikein ymmärsin huoltomiehen puheista
Mistähän lie ylijäämäosista toi meidän pirssi on sitten kasattu... 
Eli ilmeisesti se ABS-kehä tjsp puuttuu tuosta ulkopuolelta kun se nivel on ihan "tasainen" ulkopinnasta ja ABS-anturi on siellä jossain laakerin tienoilla mikäli oikein ymmärsin huoltomiehen puheista
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Löytyis tosiaan ylimääräinen ns. käyttämätön 2.2 diisselivecun ulompi nivel (ja mihin kaikkiin se nyt passasikaan) sopuhintaan jos ketään kiinnostaa
Mutta asiaan, selvisi tuo autoa pitkään vaivannut vikakin vihdoin tänään. Kuskin puolen sisempi nivel on paskana. Tuntuvat olevan aika kiven alla mitä netistä kattelin kun motonetti ei tollasta tarjoa ja ebay näytti kans pitkälti eioota, onko kellään tietoa mistä noita saa (jos edes saa) sopuhintaan kun merkkiliikkeessä varmasti pyytävät noista melkoisia summia?
Ja turbo astra g oli siis potilaana.
Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born