Bomegan kaukokeskuslukitus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Larsanjus
'Admiral'
'Admiral'

Re: Bomegan kaukokeskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

jariz kirjoitti: Onko tietoa minkätakia keskuslukko ensimmäisellä lukituskerralla melkein joka kerta avautuu itsestään ja lukkiutuu vasta toisella kerralla? Ei muuten haittaisi muttakun otan keskikonsolin napista sisätutkat pois niin joudun painamaan nappulaa uudelleen kun lukot aukeaa.

Itellä ainakin tuo johtu siitä, ettei apparin ovimoottori jaksanu vetästä ekalla yrityksellä lukkoa kiinni asti. Kone tulkkaa sillon lukituksen epäonnistuneeks ja avaa koko vimpaimen. Koita painaa ovet käsin lukkoon ennen kaukolla komentamista, jos menee ekalla ni joku neljästä ei jaksa mennä kiinni asti.

Tuo rime:n ajonesto lienee yks sulkeutuva/avautuva kärki, tähän on helppo kytkeä joku rele joka sammuttaa esmes bensapumpun tmv. yksikin niistä kolmesta originaaliestosta lie riittää rampauttamaan auton.
Ennenkin on opeteltu kantapään kautta, miksei nytkin...
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Eli ollaanko tuonkin ajoneston kanssa samassa tilanteessa kun alkuperäisen? Eli jos patteri loppuu, autoa ei saa käyntiin?
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt on rime asennettu ja toimii muuten hyvin mutta en saanut vilkkuja toimimaan. Sarjassa on kaksi ruskeaa johtoa jotka kummatkin ohjaa vilkkuja. Miten ja mihin nuo pitää kytkeä? Kytkin vilkkureleeltä lähtevään musta/valkoiseen eikä mitenkäänpäin toiminut.
rebel58
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Larsanjus kirjoitti:Voi vaihtaa. Ihan perusnappi sieltä pitäis löytymän. Uudemmassa CR2032, vanhempaa en muista ulkoa. Patterin vaihdon jälkeen pitää koodata uudelleen, eli virrat päälle ja 10sek sisällä paina nappia ja osota vastaanottimeen niin ohjelmoituu. Ilmottaa lukkoon-auki huristelulla ottaneensa koodin vastaan.
Kiitos vinkistä täältäkin etukäteen. Mulla patterit loppu ja uusia en ole löytänyt. Panasonic SR1120W mutta niin vanha malli ettei enää tehdä. Jostain taulukosta olin lukevani että Varta V391 pitäisi käydä tilalle?
Netissä ulkomailta hintahaarukka oli suuri. Saahan noita täältäkin, mistä olette pattereita ostelleet?
Ja vielä kysymys, mulla menee avaimella keskulukkoon vain ovet, ei takaluukku. Pitäisikö Egun takaluukkukin aueta ja mennä kiinni keskuslukolla?
Aina GM automaatilla. Talvella 1.6 kesällä 5.8 & 7.0 litraiset invamopot.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

kyl sen takaluukunkin pitäs sillä keskarilla toimia. ja pitäs kyllä löytyä ihan joka marketista tohon kakeen käyviä pattereita. cr2032 tai cr2025 myös siinä vanhemmassa kakessa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

jariz kirjoitti:Nyt on rime asennettu ja toimii muuten hyvin mutta en saanut vilkkuja toimimaan. Sarjassa on kaksi ruskeaa johtoa jotka kummatkin ohjaa vilkkuja. Miten ja mihin nuo pitää kytkeä? Kytkin vilkkureleeltä lähtevään musta/valkoiseen eikä mitenkäänpäin toiminut.
En tiedä miten ja mihin omegassa :D Mut kaveri kytki mulle Aristoon hälyt ja vilkkujen kytkennät teki hätävilkkukatkaisijan taakse.
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
rebel58
'Kadett'
'Kadett'

Ari-S kirjoitti:kyl sen takaluukunkin pitäs sillä keskarilla toimia. ja pitäs kyllä löytyä ihan joka marketista tohon kakeen käyviä pattereita. cr2032 tai cr2025 myös siinä vanhemmassa kakessa
Ok, takaovi syyniin. Toi on joku ikivanha Kake. Ei avain vaan irrallinen riipus. Ei löydy pattereita joka marketista. Yhestä autotarvikeputkasta myyjä löysi mitkä olisi voinut käydä. Muistaakseni toi V391 koodi vaikka ei ollut Varta.
Paketin takana oli vuosiluku ja ne oli jo monta vuotta vanhat. Pyysi 7€/kpl. Niitä tarvitaan neljä. Sanoin että otan jos noi toimii kun muualta ei löydä. Sinne jäi. Kaveri oli surffannu ja Clas Ohlsonilta pitäs löytymän mitkä pitäis käydä n.2.50€/kpl. Kake mukaan ja sinne.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

patterin vaihto ensimmäisenä,huono patteri tekee juuri noin ei tahdo avata ovia.Vaihto tietysti helppoa..
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mä luulin et puhe oli omegasta? mulla ole niihin ikinä mennyt kun se 1-2 patteria
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
rebel58
'Kadett'
'Kadett'

rebel58 kirjoitti:
Larsanjus kirjoitti:Voi vaihtaa. Ihan perusnappi sieltä pitäis löytymän. Uudemmassa CR2032, vanhempaa en muista ulkoa. Patterin vaihdon jälkeen pitää koodata uudelleen, eli virrat päälle ja 10sek sisällä paina nappia ja osota vastaanottimeen niin ohjelmoituu. Ilmottaa lukkoon-auki huristelulla ottaneensa koodin vastaan.
Kiitos vinkistä täältäkin etukäteen. Mulla patterit loppu ja uusia en ole löytänyt. Panasonic SR1120W mutta niin vanha malli ettei enää tehdä. Jostain taulukosta olin lukevani että Varta V391 pitäisi käydä tilalle?
Netissä ulkomailta hintahaarukka oli suuri. Saahan noita täältäkin, mistä olette pattereita ostelleet?
Ja vielä kysymys, mulla menee avaimella keskulukkoon vain ovet, ei takaluukku. Pitäisikö Egun takaluukkukin aueta ja mennä kiinni keskuslukolla?
Vaihdoin uudet patterit kakeen eikä lähde pelittää edes tolla 10sek koodauksella. Voiko näissä vanhoissa Cargard keskuslukoissa olla joku muu koodaus kuin tuo 10sek?
rebel58
'Kadett'
'Kadett'

rebel58 kirjoitti:
rebel58 kirjoitti:
Vaihdoin uudet patterit kakeen eikä lähde pelittää edes tolla 10sek koodauksella. Voiko näissä vanhoissa Cargard keskuslukoissa olla joku muu koodaus kuin tuo 10sek?
Avasin kaken kun ei pelittänyt ja siellä oli piirilevystä sellainen sininen n. 4x4x2mm härpäke irti. Lyötyiskö keltään tuollaista vanhaa 91 mallin harmaata Cargard kakea? Tai osaisiko joku pk seudalla kolvata tuon? Mä en edes näe paikkaa mistä se vois olla irronnut.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Rookeri kirjoitti:
jariz kirjoitti:Nyt on rime asennettu ja toimii muuten hyvin mutta en saanut vilkkuja toimimaan. Sarjassa on kaksi ruskeaa johtoa jotka kummatkin ohjaa vilkkuja. Miten ja mihin nuo pitää kytkeä? Kytkin vilkkureleeltä lähtevään musta/valkoiseen eikä mitenkäänpäin toiminut.
Rookeri kirjoitti:Aika moni onkin jo asentanut Rimen kauko-ohjauksen keskuslukkoonsa mutta tässä on vielä ohje heille joilla ei ole tätä asennettuna.

Alkuperäinen keskusyksikkö löytyy pelkääjänpuolen etupenkin jalkatilasta, oikeanpuoleisen muovilevyn alta.

Rimen johtosarjasta kun kytkee näiden ohjeiden mukaan väri väriin niin toimii kerrasta.
Testattu -94 B Omegalla

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3408369.jpg johtojen "ryöstö"taulukko

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3048910.jpg vilkkujen kytkentä. Rimen 2 ruskeaa johtoa tulee vilkun johtoihin, helpoiten sen saa kun kytkee suoraan viiksen juureen ennen liitintä.

Kytkennät kannattaa tottakai tehdä juottamalla ja esim kutistesukalla eristää kuten kuvassa. En suosittele ryöstäjien käyttöä!
Kiitokset tästä! Nyt toimii kaikki niinkuin pitääkin :peukku:
Vastaa Viestiin