Perustele.Tuomas kirjoitti:Ääni on voimaa.Timonen kirjoitti:Tuosta katin poistamisesta on aiemmin Jopella ollut päin vastaista faktaa, penkitettynä. Eli tehoa/vääntöä hävisi reilusti katalysaattorin poiston yhteydessä X??XE:ssä.
V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Ai persdynon epätarkkuuksia pitää oikein perustella? 
Enemmän ääntä -> kuulostaa "tehokkaalta" joten persdyno väittää tehon lisääntyneen.
Vähän sama kun jyrkemmin nousevan vääntökäyrän persdyno tulkitsee niin että teho on noussut, vaikka se käyrä nousisi nopeammin siksi kun alavääntö on "virityksen" ansiosta heikentynyt.
Aistien epätarkkuutta ja tsykolokiaa, näitä tuskin tarvitsee perustella
Enemmän ääntä -> kuulostaa "tehokkaalta" joten persdyno väittää tehon lisääntyneen.
Vähän sama kun jyrkemmin nousevan vääntökäyrän persdyno tulkitsee niin että teho on noussut, vaikka se käyrä nousisi nopeammin siksi kun alavääntö on "virityksen" ansiosta heikentynyt.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
No eipä ole tullut penkitettyä ja äänikään ei pahemmin lisinyt, uusin nimittäin vasta keski pöntöt autoon.
Ala vääntö voi laskea, mutta ei mitään merkitystä mulle. 3000 kierroksen kohdalla tulee veto ( jos sitä opelissa edes on )
Mutta se vähäinenkin..... Resonassi kotelo laitettuna ja vapaa virtaus suodin ja nyt tuntuu että vetää kyllä
aivan eri tavalla. Ja mitä kattiin tulee... niin ei ne ainakaan tehoja nosta... . Vai nostaako ? Oletko mitannut... laita tuloksia tännekin.
Ei paljon katista päivä läpi paista, miten se pakopuoli voi sit edes toimia kohtuullisesti. 4 kone kun ei hirveästi pako vastusta tartte.
Mönkijästä mm heitin katin pois ja laitoin virtaavan pako putken, äänet ei paljon lisinyt mutta kiihtyvyys
parani kellon mukaan paljonkin vai valehteleeko kellokin. Kyse vain 700 koneesta, tosin jatkossa tehty vähän muutakin kuin pako puolta rävelletty.
Voinhan tuon käydä mittaamassa... (poistettu paskanjauhamista)...
Niin ja on sitä muutaman miehen kanssa poljettu ja samaa mieltä sekin oli että vetää huomattavasti paremmin.
No jos se vain onkin harhaa kuvitelmaa... ajellut mun omegalla ennenkin. Ettei eka kertaa sitä polkenut.
Ala vääntö voi laskea, mutta ei mitään merkitystä mulle. 3000 kierroksen kohdalla tulee veto ( jos sitä opelissa edes on )
Mutta se vähäinenkin..... Resonassi kotelo laitettuna ja vapaa virtaus suodin ja nyt tuntuu että vetää kyllä
aivan eri tavalla. Ja mitä kattiin tulee... niin ei ne ainakaan tehoja nosta... . Vai nostaako ? Oletko mitannut... laita tuloksia tännekin.
Ei paljon katista päivä läpi paista, miten se pakopuoli voi sit edes toimia kohtuullisesti. 4 kone kun ei hirveästi pako vastusta tartte.
Mönkijästä mm heitin katin pois ja laitoin virtaavan pako putken, äänet ei paljon lisinyt mutta kiihtyvyys
parani kellon mukaan paljonkin vai valehteleeko kellokin. Kyse vain 700 koneesta, tosin jatkossa tehty vähän muutakin kuin pako puolta rävelletty.
Voinhan tuon käydä mittaamassa... (poistettu paskanjauhamista)...
Niin ja on sitä muutaman miehen kanssa poljettu ja samaa mieltä sekin oli että vetää huomattavasti paremmin.
No jos se vain onkin harhaa kuvitelmaa... ajellut mun omegalla ennenkin. Ettei eka kertaa sitä polkenut.
Jos tämä kysymys oli osoitettu minulle, niin toistan itseäni.mazottaja kirjoitti:Ja mitä kattiin tulee... niin ei ne ainakaan tehoja nosta... . Vai nostaako ? Oletko mitannut... laita tuloksia tännekin.
Täällä pitäisi jossakin tän topicin alkupuolella olla Jopen tietoja ko. asiasta, kuten jo aiemmin mainitsin. Ja minä en niitä jaksa alkaa etsimään...
Mutta edelleenkin Kadetin tapauksessa (muistaakseni) katin (1kpl) korvaaminen suoralla putkella vähensi tehoa/vääntöä. Ja olikohan niin, että katin palauttaminen palautti kadonneet pollet/Newton-metrit.
Sitä tuli silloin hämmästeltyä...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Mulla on aiheesta sekä vahvistavaa, että vastakkaista henkilökohtaista kokemusta.Tuomas kirjoitti:Ai persdynon epätarkkuuksia pitää oikein perustella?
Nyt syksyllä, kun mun Vectra B:hen vaihdettiin jakopään hilkkeet, minusta tuntui (persdyno), että auto kiihtyi paremmin. Penkityksessä selvisi, että tehoja oli edellisvuoteen verrattuna hävinnyt 28hv/36Nm.
Tosin ei ole 100% varma, vaan pikemminkin epävarmaa, että tehojen häviäminen johtuisi tuosta hihnan vaihdosta. Siis +-0 -tapaus.
Syyspartyilla, kun Oulun poikain Calibrasta katkesi pakoputkisto pakosarjan liitoskohdan alapuolelta, kiihtyvyys parani aivan eläimellisesti persdynon mukaan. Kierrosajat tukivat tätä. Autolla ajoi mun lisäksi osa sen omistajistoa eli madi ja Säpä. Eli persdyno oli oletettavasti oikeassa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
^ Eikö se Calibran huippunopeuskin parantunut putken katkeamisen jälkeen 
onko kukaan löytäny säädettäviä nokkapyöriä jossain myynnissä?
löysin tollasen paikan mut emmä saksaa osaa ja kääntäjä kusee. osaako kukaan? käsittääkseni tuolla vain tehdään muutostyö tohon hintaa ja pitää lähettää omat pyörät?
http://www.shop.franke-turbotechnik.com ... pel-v6.php
löysin tollasen paikan mut emmä saksaa osaa ja kääntäjä kusee. osaako kukaan? käsittääkseni tuolla vain tehdään muutostyö tohon hintaa ja pitää lähettää omat pyörät?
Viet orkkis pyörät sorvarille. Ei ole paha homma eikä maksa paljoa.
Tuola omista pyöristä parit kuvat: http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... a&start=90
Tuola omista pyöristä parit kuvat: http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f ... a&start=90
Joo, omista alkuperäsistä ymmärtääkseni nuo tehdään. Tossahan on hyvät mallikuvat koneistajalleKotis kirjoitti:onko kukaan löytäny säädettäviä nokkapyöriä jossain myynnissä?
Onko sulla noi pyörät säädetty jo penkissä? Jotain oleellista hyötyä? sul on vakio nokat vissii kuitenki?jariz kirjoitti:Viet orkkis pyörät sorvarille. Ei ole paha homma eikä maksa paljoa.
Tuola omista pyöristä parit kuvat: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... a&start=90
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Ei niitä ole vieläkään säädetty. Olis kyllä kiva saada säätöihin niin näkis onko niistä mitään iloa. Vakionokilla vielä mennään.CaLis kirjoitti:Onko sulla noi pyörät säädetty jo penkissä? Jotain oleellista hyötyä? sul on vakio nokat vissii kuitenki?
Asiasta jauhettu topickissa aika tavalla, mutta en ole yksiselitteistä vastausta silti löytänyt kysymykseen.
Mikä vakiota kevyempi vauhtipyörä sopii suoraan ilman mitään holkkeja tms yhteen C25XE/X30XE:n & F25:sen väliin?
Tovin olen ocf:n ulkopuoleltakin yrittänyt selvittää mut kovasti ristiriitaista tietoa. Poteronmallinen C20XE?
Ja mitäs levyä ja asetelmaa sen kanssa tulisi käyttää?
Mikä vakiota kevyempi vauhtipyörä sopii suoraan ilman mitään holkkeja tms yhteen C25XE/X30XE:n & F25:sen väliin?
Tovin olen ocf:n ulkopuoleltakin yrittänyt selvittää mut kovasti ristiriitaista tietoa. Poteronmallinen C20XE?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Courtenay sportin tekemä pyörä,ei mikään muu.Lindemann kirjoitti:Asiasta jauhettu topickissa aika tavalla, mutta en ole yksiselitteistä vastausta silti löytänyt kysymykseen.
Tai sit tuolta. Tuskin kannattaa tuohon hintaan paljon lähteä soveltamaan jos ei noita limppuja nyt ihan nurkissa pyöri.telwin kirjoitti:Courtenay sportin tekemä pyörä,ei mikään muu.Lindemann kirjoitti:Asiasta jauhettu topickissa aika tavalla, mutta en ole yksiselitteistä vastausta silti löytänyt kysymykseen.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=92
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Kyl mä pari pyörää ittelle tohon rahaan sovittasin... Mut oonki aina ollu niin persaukine, sekä kaikki laitteet niin mietoja, ettei o vielä käyny mielessääkää maksaa vauhtipyörästä ton verta.CaLis kirjoitti: Tai sit tuolta. Tuskin kannattaa tuohon hintaan paljon lähteä soveltamaan jos ei noita limppuja nyt ihan nurkissa pyöri.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View= ... id=&mid=92
Mulla on c25xe sorvattu vauhtipyörä. Ei paljoa maksanu kun amiksella sorvautti. Siitä tuli 8.5kg.