Astra G (X20XEV) nykii lämpimänä(vika selvisi)
Astra G (X20XEV) nykii lämpimänä(vika selvisi)
Morjens. Nykimisongelmaa on otsikon vm-99 2.0 astra g:ssä, eli alkaa lämpimänä nykimään ja sitten syttyy moottorin häiriövalo ja tehot putoaa. Esim. motarilla kun näin käy niin auton sammuttaminen ja käynnistäminen poistaa ongelman mutta vain hetkeksi. Kylmänä ja kiihdyttäessä auto toimii normaalisti. Hakua olen käyttänyt mutta ratkaisua ei löytynyt. Vikakoodit on luettu moneenkertaan ja vaihdettu osia. Vika vaan on ja pysyy.
Vaihdettu: moottorin lämpötila-anturi, puolajakaja+tulpanjohdot+tulpat , kaasuläpän asentotunnistin(vikakoodit herjasi kaasuläpän anturia+puolajakajaa)
autoon on vuosi sitten vaihdettu lambda anturi+ilmamäärämittari opel liikkeessä.
lisäksi olen putsaillut ja tarkistanut liittimiä,ecu kävi elektoniikkapajalla tarkastuksessa ja ei löytynyt vikaa.. imuvuotoa ei liioin löytynyt.
Aiheuttaako viallinen EGR nykimistä lämpimässä moottorissa? se on ollut mielessä seuraavaksi tarkistaa.. samoin bensansuodattimen vaihto on seuraavaksi mutta luulisi että kylmänäkin nykisi jos bensaa ei saisi?
Mikä siis neuvoksi?
Vaihdettu: moottorin lämpötila-anturi, puolajakaja+tulpanjohdot+tulpat , kaasuläpän asentotunnistin(vikakoodit herjasi kaasuläpän anturia+puolajakajaa)
autoon on vuosi sitten vaihdettu lambda anturi+ilmamäärämittari opel liikkeessä.
lisäksi olen putsaillut ja tarkistanut liittimiä,ecu kävi elektoniikkapajalla tarkastuksessa ja ei löytynyt vikaa.. imuvuotoa ei liioin löytynyt.
Aiheuttaako viallinen EGR nykimistä lämpimässä moottorissa? se on ollut mielessä seuraavaksi tarkistaa.. samoin bensansuodattimen vaihto on seuraavaksi mutta luulisi että kylmänäkin nykisi jos bensaa ei saisi?
Mikä siis neuvoksi?
Re: Astra G (X20XEV) nykii lämpimänä
Moro. B-vekussani (x20xev) samaisia ongelmia. Pari kertaa jätti tienpäällekkin, vittumainen piirre 80/h vauhdissa kun kone sammuu ja sattuu oleen jäinen tie ja automaattiloota... Tosin aina ekaks rupesi nykiin ja sitten sytytti sen opel-merkkivalon.
Syyllinen oli ilmamassamittari. Lisäksi uhrasin rullan nittoteippiä siihen norsunkärsään, mokoma kun vuosi parista kohtaa.
Kokeile nyt ensiksi sitä ilmamassamittaria, saisitko sen joltain lainaksi vian rajoittamiseksi?
MUUTEN, Ei kai sulla VAAN ole opelissas minkäänmaailman vapaavirtaussuodinta? Mulla oli muttei oo enään, eikä tule!
Voithan sä koittaa putsata sitä mittaria... Esim. puhdistus-spraytä sieltä ritilöitten välistä.
Syyllinen oli ilmamassamittari. Lisäksi uhrasin rullan nittoteippiä siihen norsunkärsään, mokoma kun vuosi parista kohtaa.
Kokeile nyt ensiksi sitä ilmamassamittaria, saisitko sen joltain lainaksi vian rajoittamiseksi?
MUUTEN, Ei kai sulla VAAN ole opelissas minkäänmaailman vapaavirtaussuodinta? Mulla oli muttei oo enään, eikä tule!
Voithan sä koittaa putsata sitä mittaria... Esim. puhdistus-spraytä sieltä ritilöitten välistä.
rjm123 kirjoitti:Moro. B-vekussani (x20xev) samaisia ongelmia. Pari kertaa jätti tienpäällekkin, vittumainen piirre 80/h vauhdissa kun kone sammuu ja sattuu oleen jäinen tie ja automaattiloota... Tosin aina ekaks rupesi nykiin ja sitten sytytti sen opel-merkkivalon.
Itseasiassa viimekesänä kun auto mulle tuli niin ensitöikseni vaihdoin vapaavirtaussuodattimen pois joka oli edellisen omistajan viritys. Täytyypä alkuviikolla tutkia ja ilmoittelen onko vaikutusta.
IMM on puhdistettu sillä puhdistus spaylla eikä auttanut asiaan.. kokeilin myös ,kun nykiminen alkoi ,pysähdyin huoltamolle,sammutin ja irroitin IMM johdon kokonaan ja kokeilin ajaa..eli valohan palaa tällöin jatkuvasti mutta nykiminenkin oli ennallaan. Lambda anturia olen myös epäillyt mutta autosähköliikkeen työntekijän mukaan se ei aiheuta nykimistä jos lambda on sökö.. Katsastuskin lähenee niin taidan käydä ottamassa pakokaasut jospa niistä selviäisi lambdan kunto.
En mäkään tainnu saada omaa ilmamassamittaria täysin pelittään senjälkeen kun rupes reistaan... Mutta koita ny seuraavaksi sulkea se egr. Ruuvaat sen säätöruuvin kiinni egrrän päältä ja pistät tipan silikoonia "tulpaksi" siihen säätöruuvin koloon. Tai ensialkuun jenkin suustasi.
Mites muuten, kiertääkö auto kivuttomasti vapaalla, kun vika on päällä? Vikaohjelma kun rajoitti kierrokset johonkin 4500.
Tosta egrrästä: siitä on tässä osiossa kirjoitettu kokolailla paljon, löytyy pirun tarkat valokuvatkin sen virallisesta eliminoinnista.
Mites muuten, kiertääkö auto kivuttomasti vapaalla, kun vika on päällä? Vikaohjelma kun rajoitti kierrokset johonkin 4500.
Tosta egrrästä: siitä on tässä osiossa kirjoitettu kokolailla paljon, löytyy pirun tarkat valokuvatkin sen virallisesta eliminoinnista.
rjm123 kirjoitti:En mäkään tainnu saada omaa ilmamassamittaria täysin pelittään senjälkeen kun rupes reistaan... Mutta koita ny seuraavaksi sulkea se egr. Ruuvaat sen säätöruuvin kiinni egrrän päältä ja pistät tipan silikoonia "tulpaksi" siihen säätöruuvin koloon. Tai ensialkuun jenkin suustasi.
Kun vika on päällä niin auto kiertää kyllä tappiin asti mutta vaivalloisesti.. tuntuu vikavalon palaessa että ei kävisi kaikilla..mutta kun sammuttaa ja käynnistää uudestaa niin taas käy normaalisti..ainaki hetken aikaa
pakokaasupäästöt kävin ottamassa tulevaa katsastusta varten niin ne oli hyvät eli tuskin lambdapuolenkaan vikaa on. Huomenna jatkuu tutkimukset. Vikahan olisi helppo korjata kun tietäisi missä se on. Vikakoodien lukukin tuntuu olevan yhtä tyhjänkanssa.
Täytynee egr venttiili tutkia seuraavaksi kun töiltäni kerkiän.
Re: Astra G (X20XEV) nykii lämpimänä(vika selvisi)
Ooppeli tuli kuntoon. Vika oli jälleen puolajakajassa . Olin jo kertaalleen vaihtanut puolan vaan en vaihtanut samanaikaisesti tulpanjohtoja
.. Vaihdoin tulpanjohdot vasta päivien kuluttua jolloin vialliset tulpanjohdot rikkoivat uudenkin puolajakajan ja nykiminen jatkui. Tämä oli mulle uutta tietoa. Satuin erään firman sivuilta löytämään tiedon että tulpanjohdot on aina uusittava samalla kun puolakin..muuten vanhat johdot rikkoo puolan.
Pakokaasupäästöt kun oli kunnossa niin päättelin siitä että lamdassa eikä EGR venttiilissä voi olla vikaa. Otin riskin ja hain uuden puolan ja avot
Nyt leimalle ja myyntiin. Täytyy vaihtaa takaisin takavetoiseen ja erimerkkiseen
Kiitokset vain vinkeistä.
Pakokaasupäästöt kun oli kunnossa niin päättelin siitä että lamdassa eikä EGR venttiilissä voi olla vikaa. Otin riskin ja hain uuden puolan ja avot
Nyt leimalle ja myyntiin. Täytyy vaihtaa takaisin takavetoiseen ja erimerkkiseen
Kiitokset vain vinkeistä.
Re: Astra G (X20XEV) nykii lämpimänä(vika selvisi)
ja kun uusii johdot ja puolan niin kannattaa ne tuplatkin vaihtaa ellei sit ihan vähän aikaa sit ole vaihettu. se kannattaa myös tarkistaa samalla ettei venttiilikopan tiiviste laske öljyä tulpan koloihin. Sekin tuppaa rikkomaan johdot ja puolan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline