B-Vectran virtalukko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
NOTKO
'Agila'

B-Vectran virtalukko

Viesti Kirjoittaja NOTKO »

Morjens. Sellanen ongelma ois että auto on seissyt kesästä asti samassa paikassa ja koitin tänään laittaa sitä käyntii n, kun se pitäs siirtää toiseen paikkaan... No laitoin avaimen virtalukkoon ja starttasin, yritti lähtä mutta ei jaksanut. Käänsin avaimen 0-asentoon ja ajattelin että kokeilen uudestaan, koitin kääntää mutta mitään ei tapahtunut. Avain ei vain käänny, ja aina kun avaimen laittoi virtalukkoon alkoi kuulumaan piipaava ääni... piiiiiiiiiiiiiiii... avain pois ja ääni loppuu.. Missä siis vika? Ajonesto? Virtalukko? Vai?

Oon uus täällä ja ois kiva jos joku vois vaikka neuvoa vhän..
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: B-Vectran virtalukko

Viesti Kirjoittaja tursas »

Akku tyhjä
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

onhan b-vectroissa joissain se systeemi että avain lukossa ja kuskinovi auki niin piippaa just tuollalailla, mulla on myös se turha ja häiritsevä toiminta, enkä ole sitä saanut yrityksistä huolimatta pois.
opel vectra c 2,2 gts
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Akku tyhjä ja rattilukko meni päälle tai virtalukko tahmaa. Lataa akku , kokeile kääntää hieman rattia , kun käännät avainta ja kokeile vara-avaimella. Jos ei edelleenkään avain käänny, puhdista virtalukon lukkopesää sumuttamalla sinne esim. elektro - spraytä , sitten uusi yritys avaimen kanssa. Voi laittaa aavistuksen rasvaa , kun on ensin kunnolla puhdistanut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

no uskallan sanoa että älä laita mitään sinne lukkoon ennenkuin saat avaimen kääntymään ykkösasentoon, silloin se vasta jumiin meneekin, tai ehkä tosiaan aukee, miten vain. mutta kun tai jos saat sen ykköseen niin ota sylinteri irti, helppo homma ja kannattaa sitte se ehjätä. tai yks vaihtoehto, tilaa valmistenumerolla avain, voipi jopa pelata. mutta se piip, avain lukossa ovi auki, ainakin mulla oli näin.
opel vectra c 2,2 gts
carmake
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja carmake »

lmb-58 kirjoitti:onhan b-vectroissa joissain se systeemi että avain lukossa ja kuskinovi auki niin piippaa just tuollalailla, mulla on myös se turha ja häiritsevä toiminta, enkä ole sitä saanut yrityksistä huolimatta pois.
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=130587

Noilla ohjeilla sain itse tapettua avainsummerin. Vähän aiheen vierestä mutta jos tämän kerran...
Vectra C 2.0 -06
Vectra C 2.8 -06
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

kiitos ohjeista.
opel vectra c 2,2 gts
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Edelleen sitä grafiittipulveria avaimeen ja sitten kokeilla lukkoon.
Vastaa Viestiin