1,6sv:n vakaajien koot?!
noniih...sain tässä paljon kaipaamani mallierovaisuustodistukset Hannu Huuskoselta. olen vaihtanut tekniikan 1,2s:stä 1,6sv:hen. paperit kertovat että 1,6 s (sh ja sv)koneessa on aina 18mm vakaaja edessä ja 16mm vakaaja takana (1,2:ssa niitä ei ole edessä eikä takana). pitääkö tämä asia paikkansa?! kun muutamat kaverit väittävät, että 1,6sv:ssä on 16mm vakaaja edessä. on tällä hetkellä takana 18mm vakaaja ja edessä 16mm vakaaja, niin pitää minun nyt rueta sitten etsiskelemään jostain 18mm etuvakaajaa vai onko Hannu tehny virheen noihin papruihin kuin eräät väittävät? auto on siis e-kadett.
Mielenkiintoista.On 2003-11-13 00:05, zäp wrote:
noniih...sain tässä paljon kaipaamani mallierovaisuustodistukset Hannu Huuskoselta. olen vaihtanut tekniikan 1,2s:stä 1,6sv:hen. paperit kertovat että 1,6 s (sh ja sv)koneessa on aina 18mm vakaaja edessä ja 16mm vakaaja takana (1,2:ssa niitä ei ole edessä eikä takana). pitääkö tämä asia paikkansa?! kun muutamat kaverit väittävät, että 1,6sv:ssä on 16mm vakaaja edessä. on tällä hetkellä takana 18mm vakaaja ja edessä 16mm vakaaja, niin pitää minun nyt rueta sitten etsiskelemään jostain 18mm etuvakaajaa vai onko Hannu tehny virheen noihin papruihin kuin eräät väittävät? auto on siis e-kadett.
Papereissa ei kuitenkaan ole merkittyä erikseen SV-konetta vaan aina puhutaan S-koneesta, tulkintakysymys siis.. Luonn.ajatellen
16SV 16mm,
16SH 18mm,
18E 20 mm vakaajat edessä.
mutta jos papereissa sanotaan et 16S koneeseen laitettava 18mm vakaaja niin katsastussetä tuijottaa sitten vain sitä paperia,ei poikien selityksiä
Pistä samantien 20mm vakaaja niin jäykistyy enemmän
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
On 2003-11-13 07:09, t.steel wrote:
Ei katsastajaa kiinnosta paskan vertaa vakaajan paksuus. Maahantuojaa edustava merkkiliike toteaa muutokset ja kirjoittaa todistuksen, että tarvittavat osat on vaihdettu. Ilman ko. todistusta tuskin saa leimaa.
Kyllä markku on oikeassa. Itse nimittäin kävin opel-liikkeessä hakemassa vain todistuksen jarrujen muutokselle, loput tutki katsastussetä. Setä vaati muutes virallisen kuitin mistä moottori oli ostettu, varmaan sen verran luihun näkönen oonOn 2003-11-13 08:01, markkuk wrote:
Kyllä katsastusmies mittaa työntömitalla ne vakaajien paksuudet. tai ainakin mulla mittasi... Ja autoa ei tarvitse kiikuttaa ooppelille, että joku todistaisi sen olevan vastaavaksi muutettu.
t:Ville
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
- |Niksu|
- 'Diplomat'

- Viesti:
Siis zäp tarkoitti mallieroavaisuustodistuksia eikä mitään varaosanumero listaa kuten sinulla H&H .. Nyt asia on selvinnyt lopullisesti ja asia menee näin eli kadetteja ja asconoita on todellakin tehty sekä 16mm ja 18mm etuvakaajilla ja kummatkin ovat hyväksyttäviä vaihtoehtoja muutoskatsastuksessa kun vain käy hakeen sen paikallisen ooppelin leiman ja maininnan vakaajasta..
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.
Owner of Yellow Devil Opel Vectra A Tbo "Jumaliste mikä ämpäriTurbo!
niko . sakko @ kotinet . com
- |Niksu|
- 'Diplomat'

- Viesti:
H&H kaikissa paikoissa ei ole välttämätöntä näyttää tota vaihdettavien osien lappua tai ne eivät edes sitä kysy....
Kuolematon totuus: Miesten ja pikkupoikien ainoa ero on heidän leikkikalujensa hinnoissa.