Mun Bomega 3.0 mv6 "IRMSCHER"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Deme79
OCF Member 2016

Re: Mun Bomega 3.0 mv6 (It`s back)

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

Oisko kellä hajua mikä vaivaa kusipojan moottoria/suuttimia, kun lasille tulee TODELLA heikolla paineella vettä? Pieni vuoto on säiliössä, vaikuttaako se paineeseen? En ole vuotoa korjannu, ku on puskurin alla ja korjaan samalla, kun laitan irmelin puskurin :peukku:
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
Timba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Timba »

Olisko mennyt se pesurin pumpun suodatin tukkoon? Kai tässäkin sellainen on kun Astrassakin on. Löytyy (jos on) juuri ennen pumppua se suodatin.
Deme79
OCF Member 2016

Timba kirjoitti:Olisko mennyt se pesurin pumpun suodatin tukkoon? Kai tässäkin sellainen on kun Astrassakin on. Löytyy (jos on) juuri ennen pumppua se suodatin.
Kiitos :) , täytyy tutkia samalla kun vaihdan puskurin.
Paska Omena
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Ei mulla kyllä ainakaan mitään suodattimia siellä näkyny. Vaikka eihän se tarkota etteikö sinne vois sellasta kuulua... Säiliön vuoto ei siihen ainakaan vaikuta.

Ettei oo letku jossain kohtaa puristuksissa tai mutkalla? tai sitten siinä letkussa pientä vuotoa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Deme79
OCF Member 2016

Re: Mun Bomega 3.0 mv6 "Laatikkoko paskana??"

No joo,, :banghead: .
Viikonloppuna kylillä ajellessa huomasin tämän ekan kerran eli laatikko luistaa ja omasta mielestä vain 3-vaihteella, kokeilin tänään vielä pakkovaihteilla.
Nimenomeen matalilla kierroksilla ajettaessa ja siitä kun kiihdyttää, niin kierrokset nousee jonkun aikaa ja sit vasta lähtee kulkemaan, ylämäessä kokeilin niin, tuntuu et heittäs vapaalle välillä ja sit pienemmälle.
Öljyt ja suodatin vaihdettu viime kesänä liikkeessä, huomenna tarkastan tuon öljymäärän nosturilla ja aattelin samalla putsata sen vaihdevalitsimen laatikon kupeesta. Mitäs sitten on tehtävissä, kun nuo on tehty ja jos ei muutu? Purkulaatikko turbiineineen ?
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ota se laatikon pikkupohja auki ja katso löytyykö muoviprikan palasia.
Jos löytyy niin remontti tiedossa.

Tuolla on lisää juttua ja kuvia > http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9#p1705909
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ Ei se laatikko aina säry vaikka sielä niitä muovinprikan palasia löytyy. Omassanikn niitä löyty ja vielä se 20tkm kesti mitä se minulla oli. :lol:

Mitens tuossa demen laatikossa pantojen kiristys/säätö?
Deme79
OCF Member 2016

laatikko kaput. Tänään opeli kävi merkkiliikkeessä öljyjen ja suodattimen vaihdossa ja pantojen kiristyksessä ja loppu tulos 281e (tuolla rahalla saa laatikon) :banghead: ja ei toimi. Ykkönen pelaa ainoastaan jotenkin ja pakki. Muuten on vähän niinku vapaalla...! Huomenna vanha laatikko romukoppaan ja torstaina uus tilalle.
Fouli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Fouli »

No kyllähän tuo taas vastustaa sullakin :evil: Oon kerenny jo kaivata ooppelia takas, kun ei tuo baijerilainen oikein tykkää pakkasista. Tänäänkin kuljetti liki 300tkm ajettu vectra töihin kun bemari ei päättäny ees käynnistyä(klo 02 yöllä vaikea löytää apuvirtaa) :D

Ettei mee aivan ohi, niin tuo irmelin puskuri on kyllä nappi ostos :peukku:
jazkaa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jazkaa »

Merkkihuollon öljynvaihto on ihanan kallista. Vaikka tuohon laatikkoon öljynvaihto on ilmeisesti vittumainen operaatio... Telwinin linkittämä topicci antoi aika hyvän kuvan näiden laatikoiden perusvioista :thumbsup: Onhan nuissa hydramaticin tekeleissä työnsarkaa. Jos uusi laatikko kerta tulee niin ehkä kannattaa kysyä joltain laatikkopajalta huolivatko vanhaa pientä korvausta vastaan? Voisi saada edes vähän omia takaisin:D vai meneekö vanha jo vaihto-osana. Tsemppiä, kyllä se vielä kuntoon tulee -(z)-
Vectra caravan 2.0DTi -99 paku
Astra 1.6 16v -98 taloudessa
Kadett 1.1 -69 odottaa projektointia
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Woody kirjoitti:^ Ei se laatikko aina säry vaikka sielä niitä muovinprikan palasia löytyy. Omassanikn niitä löyty ja vielä se 20tkm kesti mitä se minulla oli. :lol:

Mitens tuossa demen laatikossa pantojen kiristys/säätö?
Ei se hajoakkaan ennen kun kaikki siitä prikasta on tullu sieltä öljypumpun kaulalta pois. Sen jälkeen siellä on päittäisvälykset persiillään ja pakat alkaa luistamaan öljynpaineen puutteen takia. Eli varmaan aika pian on seuraavalla omistajalla ollu yllätys :D Nimimerkillä yks tuollanen tullu korjattua kyseisen vian takia.
jazkaa kirjoitti:Vaikka tuohon laatikkoon öljynvaihto on ilmeisesti vittumainen operaatio...
Joko syyläriltä laatikon öljyjäähyn letkut irti, toinen pää uuden öljyn astiaan ja toinen jäteöljyyn eli ts. kierrättämällä vaihto. Tai toinen vaihtoehto tiputtaa lootan öljypohja pois. Tosin siinä ei sitten vaihdu kaikki öljyt kerralla, mutta saa vaihdettua suodattimen samalla.
Deme79
OCF Member 2016

Mulla prikan palasia ei ollut öljypohjassa, joku muu vika :banghead: . Helppohan tuohon laatikko on vaihtaa 40min meni, kun entinen oli jo lattialla. Perjantaina pitäisi olla uusi(vanha) käsissä :peukku: .

Muutama kuvatus:

Tyhjää:
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... ppu003.jpg

Siinäpä se:
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... ppu005.jpg

Ja puskurikin vaiheessa:
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... ppu002.jpg

Kuvat Nokia laatua :roll:
PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Ettei kyseessä ois sitten turbiinivika jos kaikilla vaihteilla tuntuu luistavan..
Jaakko.H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Jaakko.H »

Näissä on kyllä mielenkiintosia nuo viat kun sille päälle alkavat. Mulla ar25 teki aluksi niin, että 1-2 vaihteet ei lämpimänä tahtonu pysyä päällä ja turbiini ei tahtonu pysyä lukossa matkavauhdis sit. Vaihtoin sit öljyt + suodattimen ja tiivisteet niin alkoi luistamaan 3-4, mutta nuo muut viat loppui :lollis: Tosiaan helpoin homma taitaa olla tuo laatikonvaihto, itse myin koko auton. Ja multakaan ei mitään palasia öljypohjista löytynyt, yks hiekotuskivi vain :o
Deme79
OCF Member 2016

Vittu mikä paja on Timosen Auto Joensuussa. Purettiin eilen vanhasta laatikosta öljypohja pois ja pantojen kiristys koppa, joka oli ihan vitun tiukasssa, vanha tiiviste välissä ja pantoja EI ollut säädetty :banghead: Perkele. kuuli työn vastaanottaja kunniansa, samoin asentaja ja korvasivat koko summan mulle takasin. Saatanan saatana, ois saattanut olla ehjäkin loota, kun olisi pannat kiristäny, melkein kaheksan kierrosta otti, ennen kun tuli 5Nm. Eivät muuten vastustelleet korvauksen kanssa, kun menin paikalle ihan VITUN pahalla päällä 8)
Vastaa Viestiin