Uskaltaako korkata, onko varma?jjvirtan kirjoitti:kansitiivisteHeinä kirjoitti:
EDIT: Starttasin sen tossa äskön. Lähti hienosti käyntiin, polttaa edelleen moottorin vikavaloa, jäähdytysnestettä hävinnyt aikalailla ja pakokaasut haisee tosi pistävälle. Ei tosin tippaakaan makealle, en kyllä tiedä miltä palanut Glykoli käryää. Savuttaa aivan helvetisti. Savu on tosi sakeaa ja aivan valkeaa.![]()
Omega B2 2.2 16V Alusta
Re: Omega B2 2.2 16V paha käyntivika, apua halutaan!
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
joo vittuilemaan ei kannata ruveta, ihan asiallisesti esittää asiansa. mailillakin voi yrittää jos saisi vastaamaan niin olisi jotain mustaa valkoisella. Kuluttajaneuvojaan sitten yhteyttä jos ei myyjä vastaa/ei kiinnosta korjata, ne kyllä ottaa yhteyttä myyjään ja keskustelee myös asiasta. voi auttaa tai sitten ei.keltanokka kirjoitti:Soittelet vain asiallisesti, tekemättä sen enempää "numeroa" asiasta. Mikäli liikaa innostut niin äkkiä saat vielä kunnianloukkaussyytteen niskaas ja joudut kaikenlisäksi maksamaan vielä lisää jo viedyille rahoille. Sitä eivät katso kuka aloitti vaan sitä kuka metelöi. Saattaapi kaveri käyttää kaiken mahdollisien, sinun kirjoittaman & sanotun itse sepitellyn lisäks, sinua vastaan suojellaksen itseään. Myös siitä kiinni mitä menetettävää, ei varmasti halua bisnsten kärsivän ja silloinsuutaan avaava henkilö on raivattava tieltä väitöksineen.Heinä kirjoitti:Eipä tunnu autoliikkeetkään pitävän juuri mitään vastuuta mistään. Lienee sama kaikissa "takuu" -tuotteissa. Mutta siis varmasti teen ton paskanilkin elämästä helvettiä ainakina seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Hehehe. Iteppähän alotti!
Tämä nyt ihan äärijuttua, mutta ikinä et voi tietää millä luonteella varustettu henkilö kyseessä.
nuokin kun vaan suosittelee.
ja jos välimatka ei ole pitkä niin ota kaveri mukaan ja mene käymään paikanpäällä.
itellä on vieläkin yhdet vectran talvirenkaat lahdessa, mitä ei sitten loppujen lopuksi edes ollut. puolet sain sovitusta summasta siltä hiillostettua mutta sitten en enää jaksanut. ostin siis auton jobbarilta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Noo.. Eipä tämä sen koommin vituta, jos vain kansiremontti tiedossa. Saapahan sitten ainakin varman koneen ittelleen monaksi vuodeksi. Katsotaan nyt miten homma toimii. Mailiin vastailikin jo, on kuulemma lomamatkalla ja ottaa myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Jos siltä saan vaikka kolmisen sataa rahaa niin alan olemaan jo eri tyytyväinen. Kansiremontin teen kuitenkin itse. Eikai se voi sen paskempi homma olla kun kasitappisen tiivisteiden vaihto? :DD Omenassa kuitenkin sen verran reippaanlaisesti konehuoneessa tilaa..
Nimim. omistin joskus MV6-Omegan.
Jos siltä saan vaikka kolmisen sataa rahaa niin alan olemaan jo eri tyytyväinen. Kansiremontin teen kuitenkin itse. Eikai se voi sen paskempi homma olla kun kasitappisen tiivisteiden vaihto? :DD Omenassa kuitenkin sen verran reippaanlaisesti konehuoneessa tilaa..
Nimim. omistin joskus MV6-Omegan.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
itse lähtisin kyllä ensimmäisenä kuittaamaan koodeja ja koittaan että mitä tykkäisi kunnon sähkökatkoksesta.
tuon temppuilu voisi hyvin olla pääsyy tähän kaikkeen --> P1612 Loss of IPM Serial Data
about samalla kaavalla tuli koodit zafirasta ja kuten jo aikaisemmin kerroin, akkukenkiä irrottelemalla siitä päästiin
tuon temppuilu voisi hyvin olla pääsyy tähän kaikkeen --> P1612 Loss of IPM Serial Data
about samalla kaavalla tuli koodit zafirasta ja kuten jo aikaisemmin kerroin, akkukenkiä irrottelemalla siitä päästiin
KukSu kirjoitti:itse lähtisin kyllä ensimmäisenä kuittaamaan koodeja ja koittaan että mitä tykkäisi kunnon sähkökatkoksesta.
Miten sää selität sen valkean paksun savun ja käymisen helvetin huonosti?
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ei kai haittaa nollata niitä koodeja ja katsoo mikä tai mitkä tulee takaisin?
Jos jäähdytysnestettä katoaa ihan huolella ja vuotoa ei näy (lumessa kai näkyisi), niin kai sitten kannentiiviste...
oliko se niin että jos osassa sylintereistä männänlaki on puhdas, niin vuoto on varmaa.. ?
vai oliko jotain muita tarkastukeinoja?
Jos jäähdytysnestettä katoaa ihan huolella ja vuotoa ei näy (lumessa kai näkyisi), niin kai sitten kannentiiviste...
oliko se niin että jos osassa sylintereistä männänlaki on puhdas, niin vuoto on varmaa.. ?
Obelixii kirjoitti:Ei kai haittaa nollata niitä koodeja ja katsoo mikä tai mitkä tulee takaisin?
En kykene hirveesti mitään remontteja tekemään kun auto seisoo hangessa ja tallille on matkaa 30km. Miten nollaan vikakoodit ilman töpseliä? Otin ne ylös kaasu+jarru pohjaan menetelmällä vilkkuvaloja laskien.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
kai täältä löytyy joku obdlaitteet omaava sieltäkin päin joka voi tulla jeesaileen. mullakin olis kyllä obd2 vermeet, mutta tuppaa oleen vähän kaukana.
Sain kaverilta töpseliä lainaks. Kokeillaan tässä illalla, että saadaanko mitään aikaseks!KukSu kirjoitti:kai täältä löytyy joku obdlaitteet omaava sieltäkin päin joka voi tulla jeesaileen. mullakin olis kyllä obd2 vermeet, mutta tuppaa oleen vähän kaukana.
Annetaan sitten vähän sähkökatkoa ja aletaan katteleen.. Ei vuoda ainakaan jäähdytysnestettä moottorin ulkopuolelle.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Haiskahtaa nyt vähän siltä, että....
.. venakopan (ja kannen) tiivisteet vaihtoon!
Kotkan alueella edullisin kannen koneistus? Laitan lisää kuvia kunhan saan nuo tulpanreiät puhtoisiksi ja vähän paremmin tiirailtua kantta. Toki nyt saa jo sanoa jos "varmasti" kansipahvi.
Venakopan tiivari nyt aineskin.
Hehehe.
Kuvia!
.. venakopan (ja kannen) tiivisteet vaihtoon!
Kotkan alueella edullisin kannen koneistus? Laitan lisää kuvia kunhan saan nuo tulpanreiät puhtoisiksi ja vähän paremmin tiirailtua kantta. Toki nyt saa jo sanoa jos "varmasti" kansipahvi.
Venakopan tiivari nyt aineskin.
Hehehe.
Kuvia!
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Laittasko joku mulle kuvia 1.9CDTi (74kW) C2 Vectran keulalta kuvia, kun en äkkiseltään yhtään kipaletta löytäny. Mielellään ilman koneen suojamuovia!! Tarviis kiireesti. Tarviis saada vähän kuvamateriaalia, että miten tuo roska saadaan kasattua!
Appiukko kun teki omasta farkustaan Compactin lyhentämällä keulaa noin 30cm apukuskin puolelta! Sähköpostiinkin voi laittaa, privalla kysymään vaan!
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
Juu, öljyt ja jäähdytysnesteethän siellä on sekasin, osa ihan pytyssä asti. Nelospytyn tulppa oli vedetty ilmeisesti vitutuspäissään sataan nyyttoniin. Jouduin avaamaan jatkovarren kanssa. Veikkauksia viasta otetaan vastaan, onko pelkkä kansipahvin vaihto vai meneekö uusiksi koko kansi? Tulpatkun kiersin takasin, niin kierteet vaikuttais olevan vielä tikissään, jätin sen vaan melkoisen paljon löysempään.
Kohta lisää kuvia. -> Siis tässä CLICK!
Kohta lisää kuvia. -> Siis tässä CLICK!
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Vie kansi koneistamolle ja kymmenyksen verran plaanausta, näin otivat minun C18XEL kannesta ja hyvin toimii, vaikka näitä Ecotec kansia ei sais yhtään vuolla. Samalla tietty ainakin venttiilinvarren kumit vaihtoon sekä mahdollisesti ohjurit, eipä yleensä paljoa maksa kun nämä uusii. Eiköhän sieltä ole tosiaan vain kansitiiviste paskana ja tavallisesta ecosta uusit ihan sujuvasti. Uudella nokkahihnalla & vesipumpulla kasaan ja sinulla on moottoria pitkäks aikaa. Minulla tuli aika pyöreät 500€ hintaa kansirempalle ja nokkahihnan & vesipumpun vaihtourakalle, mukana myös uudet öljyt ja suodatin sekä jäähdytysnesteiden uusiminen.
Itse olen myös miettinyt tuota 2.2 kuminauhamoottoria Vectran keulalle, on vain aina tahtonut jäädä mietintävaiheeseen.
Itse olen myös miettinyt tuota 2.2 kuminauhamoottoria Vectran keulalle, on vain aina tahtonut jäädä mietintävaiheeseen.
miksi ecotec kansia ei saisi vuolla?
pakoohjurit noista tuppaa olemaan useesti väljät.
pakoohjurit noista tuppaa olemaan useesti väljät.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
keltanokka kirjoitti:Vie kansi koneistamolle ja kymmenyksen verran plaanausta, näin otivat minun C18XEL kannesta ja hyvin toimii, vaikka näitä Ecotec kansia ei sais yhtään vuolla. Samalla tietty ainakin venttiilinvarren kumit vaihtoon sekä mahdollisesti ohjurit, eipä yleensä paljoa maksa kun nämä uusii. Eiköhän sieltä ole tosiaan vain kansitiiviste paskana ja tavallisesta ecosta uusit ihan sujuvasti. Uudella nokkahihnalla & vesipumpulla kasaan ja sinulla on moottoria pitkäks aikaa. Minulla tuli aika pyöreät 500€ hintaa kansirempalle ja nokkahihnan & vesipumpun vaihtourakalle, mukana myös uudet öljyt ja suodatin sekä jäähdytysnesteiden uusiminen.
Nokkaremmi on vaihdettu kaikkine kilkkeineen 15tkm sitten joten sille en kyllä tee mitään, tolla keulalla se on muutenkin niin helppo vaihtaa, että saa kyllä olla.
Astra H Farkku Z19DT
Ford Mondeo 1.5TDCI
Ford Mondeo 1.5TDCI