opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
Re: opel kadett 1.8ils(nelipiste ruisku)
komppaan telwiniä. samallalailla ole vetänyt ja ne kannet on pitäneet, jotenki tuo 3x 60 on lähes turhaa, tai jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee. enkä vieläkään ymmärrä miksi pitäis suora kansi oikasta, turhaa rahan polttoa, tietysti jos on syöpymiä, on eri asia.
opel vectra c 2,2 gts
ei ole syöpymiä ja kansi itessään venttiileieen oli aika puhas ja mitää lämpenemisen merkkejä ei kannessa ollu.lmb-58 kirjoitti:komppaan telwiniä. samallalailla ole vetänyt ja ne kannet on pitäneet, jotenki tuo 3x 60 on lähes turhaa, tai jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee. enkä vieläkään ymmärrä miksi pitäis suora kansi oikasta, turhaa rahan polttoa, tietysti jos on syöpymiä, on eri asia.
silloin käy tutkimassa onko kansi kiero, jos ei niin kasaan vaan, se on tuo plaanaus turhaa, ihan turhaa silloin jos kansi on suora, tietysti venttiilien kunto kannattaa katsoa ja läpätä ne, tai hio ne itse, tahna ei maksa paljon. ja venttiilivarrenkumit uusiksi, ja vihreet komeet silikoonikumekset että kestää vähä aikaa.
opel vectra c 2,2 gts
lmb-58 kirjoitti:silloin käy tutkimassa onko kansi kiero, jos ei niin kasaan vaan, se on tuo plaanaus turhaa, ihan turhaa silloin jos kansi on suora, tietysti venttiilien kunto kannattaa katsoa ja läpätä ne, tai hio ne itse, tahna ei maksa paljon. ja venttiilivarrenkumit uusiksi, ja vihreet komeet silikoonikumekset että kestää vähä aikaa.
pitänee huomenna käydä kyselee jos sais nuo kumekset ni ois viel parempi.jos ei ni putsaan vaan kaiken kunnolla ja pistän kasaan.perjantaina loppuu leima ni pakko käyttää konttorilla siihe mennessä.jos menee läpi ni sit menee..jos ei ni sit pistän koko raketin palasiksi ja alan kehittelemään jotaki jännää.ois ehkä pieni visiokin mitä tolle vois tehdä
Kokemuksesta sanon että tuo kansi on oikaistava,se voi tuntua ja näyttääkin suoralta mutta ei sitä ole.
Ja toinen mikä on syytä tarkastaa huolella on tuo lohkon tasopinta,se voi olla joskus pahastikkin syöpynyt kun on tiiviste mennyt tuohon kuntoon.
Tuolla on meinaan ajettu ja kauan palaneella tivarilla,ei tuo pyttyjen välinen osuus ihan hetkessä kokonaan katoa.
Ja toinen mikä on syytä tarkastaa huolella on tuo lohkon tasopinta,se voi olla joskus pahastikkin syöpynyt kun on tiiviste mennyt tuohon kuntoon.
Tuolla on meinaan ajettu ja kauan palaneella tivarilla,ei tuo pyttyjen välinen osuus ihan hetkessä kokonaan katoa.
miksi ihmeessä suora kansi pitää oikaista, mitä oikaistavaa siinä on, suora kun on kerran suora, tuo on ainakin mun mielestä ollut turhaa rahanpolttoa, sanokaa mulle miksi suora ehjä kansi pitää koneistaa, toki syöpymät pois, osaa ne koneistamolla sen katsoa, toki ryhmän suoruus kannattaa tarkistaa.
opel vectra c 2,2 gts
Saa ainakin varmuuden, että kansi suora ja lisäksi vähän korkeamman puristussuhteen.lmb-58 kirjoitti:miksi ihmeessä suora kansi pitää oikaista, mitä oikaistavaa siinä on, suora kun on kerran suora, tuo on ainakin mun mielestä ollut turhaa rahanpolttoa, sanokaa mulle miksi suora ehjä kansi pitää koneistaa, toki syöpymät pois, osaa ne koneistamolla sen katsoa, toki ryhmän suoruus kannattaa tarkistaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
ajattelin tarkistaa vain ton lohkon suoruuden en muuta.tuskin kansi kiero on.. tai mistä sitä tietää mut se on ainaki varmaa et pahvi oli 3sen ja nelosen välistä menny. katoin ensi että se on sieltä täältä palanu mut ei ollukaan ku paskanen vain, ehti jotaki öljy kuraa valutella päälle ku näppäsin kannen pois. JOS polttaa tiivisteen kuukauden sisällä ni sit käytän oikasussa.lmb-58 kirjoitti:miksi ihmeessä suora kansi pitää oikaista, mitä oikaistavaa siinä on, suora kun on kerran suora, tuo on ainakin mun mielestä ollut turhaa rahanpolttoa, sanokaa mulle miksi suora ehjä kansi pitää koneistaa, toki syöpymät pois, osaa ne koneistamolla sen katsoa, toki ryhmän suoruus kannattaa tarkistaa.
jaa niin puristussuhde jos vähä nouseekin mutta onko aina edes hyvä. oikeestaan ei ole, ja jos kansi on suora niin.....turha on lohkonkin tarkistaminen, sanon vaan
opel vectra c 2,2 gts
Tulipas tässä mieleen kunhan saan tuon pannun pelaamaan niin jos kiharaa nakkais kylkeen?oisko ideaa ja kestääkö pienillä ahdoilla?
Ei.
Oikasuta se kansi. Alumiinikanteen painuu lähes aina tiivisteen liekkirenkaiden urat.
Oikasuta se kansi. Alumiinikanteen painuu lähes aina tiivisteen liekkirenkaiden urat.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Montako tuolla tavalla palanutta Opelin kantta herra on tehnyt?lmb-58 kirjoitti:miksi ihmeessä suora kansi pitää oikaista, mitä oikaistavaa siinä on, suora kun on kerran suora, tuo on ainakin mun mielestä ollut turhaa rahanpolttoa, sanokaa mulle miksi suora ehjä kansi pitää koneistaa, toki syöpymät pois, osaa ne koneistamolla sen katsoa, toki ryhmän suoruus kannattaa tarkistaa.
Itse olen tehnyt useamman ja nähnytkin tuossa tuttavan koneistamolla useamman,kaikki on vaatineet oikaisun.
Ja toisekseen tämä kansi on käsittääkseni itse tarkastettu silmämääräisesti että on suora,ei sitä silmällä näe onko se suora vai ei.
Tuosta pyttyjen välistä kun se puhaltaa paineet toiseen sylinteriin niin siitä lähtee väkisinkin tavaraa mukaan,enemmän tai vähemmän.
Eli kansi ei välttämättä ole kiero mutta on palanut/syöpynyt tuosta 3/4 pytyn väliseltä alueelta ja yleensä se on niin siististi syöpynyt että sitä ei huomaa.
Kun oikaisun jättää tekemättä niin tiiviste ei puristu kunnolla tästä kohdasta ja palaa uudelleen.
Ei sitä kantta aina tarvitse oikaista mutta tässä tapauksessa se on aika turhaa säästöä kokeilla kestääkö,tulee tupla työ ja tupla vitutus.
Rahaakin palaa ihan yhtä paljon kaikkinensa kuin siinä että oikaisee kannen.
Ja mitä lohkoon tulee... niin on tullut vastaan yksi 2.0 OHC millä oli ajettu jo niin pitkään että lohkoonkin oli palanut 0.2mm syvä ura kannessa ura oli liki 1.5mm ja sama kohta eli3/4 väli...
PS: Tuntuu muuten aika turhalta koittaa jakaa asiallisia neuvoja kun joku teeseitse guru on aina vänkäämässä vastaan että joku homma on turhaa rahan polttamista...
nyt alkas olla pannu kasassa...jako kohdalleen ja ölpät ja nesteet koneeseen niin avot
saapi nähä kui kauo kestää..toivottavasti edes sen konttorikäynnin ajan.
enpä oo laskenu. vuodesta -76 jotain muutama sata, ei tietenkään läheskään kaikki ole opelin kansia ollut, kaikkien autojen laidastaan. oon tehny miten auton omistaja on halunnut, ja kun ovat kuulleet koneistuksen hinnan niin neljä viidestä on jättänyt koneistuksen pois, teen niinkuin halutaan, jätän vaikka tiivisteen pois jos joku haluaa, ja vanhoilla pulteilla oon kasannu kans, eipä niitä vuotamisen vuoksi takaisin tullut, ja ihan kiitettävästi syöpyneitä on kasailtu kans ilman vuotoja. kannattaahan tietenkin koneistuttaa jos epäilyttää. ei sillä, siitä vaan, jokaisen oma asia. ja onhan tuo palamispaikka tutkittava aina kunnolla ennen kasausta. jos siitä on 0.5-1.5mm pois niin eihän tietenkään kannata lähteä sitä suoraan kasaamaan.telwin kirjoitti:
Montako tuolla tavalla palanutta Opelin kantta herra on tehnyt?
opel vectra c 2,2 gts
Menee jo vähän ohi aheesta, mutta eikö '90 Kadettissa LS mallissa ole C18NZ kone eli ykspisteruisku, ja GT:ssä C18SE (vai oliko pelkästään C20NE '90 mallissa). Ainakaan ite en ole törmännyt tehtaalta tulleeseen SE-koneiseen Kadettiin LS-varusteilla, itellä oli '89 GT samaisella koneella...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.