Vectran vesipumppu
Vectran vesipumppu
Olis pieni ongelma vectran vesipumpun kanssa.Vesipumppu leikkasi kiinni ja söi jakohihnan hampaat,Piti vaihtaa pumppu ja hihna ,mutta kuinka ollakkaan vesipumpun pultit on niin tiukasti kiinni etten saanut omin työkaluin irti.Siis hyviä vinkkejä kaivataan.Ei ole hitsiä,joten sellaiset vinkit voi unohtaa.Tietysti jos jollain olisi talli ja mielenkiintoa pulata pumppu irti pientä korvausta,otan mielelläni tarjouksia vastaan.Auto on Mäntsälässä ja 1.8 -92.
Re: Vectran vesipumppu
Olikos tässäkin pumppu kiinni kuusiokolopulteilla?
Omasta 16SV-moottorisesta vectrasta jouduin aikoinaan irrottamaan pultit lukkopihdeillä kun joku oli pyöristänyt ne niin ettei kuusiokoloavaimella enää auennut.
Omasta 16SV-moottorisesta vectrasta jouduin aikoinaan irrottamaan pultit lukkopihdeillä kun joku oli pyöristänyt ne niin ettei kuusiokoloavaimella enää auennut.
Kyllä vain,itse pyöräytin kulmat yhdestä,oli pitkä avain ja vielä jatkovartta ,vaan ei lähtenyt kuin kulmat.Ei mitään toivoa saada auki lukkopihdeillä.Sain vinkin että hakaa aluslevyyn niin että liikahtaa jolloin pultit löystyy,ei liikahtanut mihinkään.On siis todellä tiukassa.
Itse sain samanlaisesta Vectrasta pyöreäksi menneet vesipumpun kuusikolopultin auki sillä, kun hakkasin vasaralla ylikoko torx hylsyn siihen. Väänsin räikän ja putkenpätkä jatkovarrella auki. Tiukassa oli mut kyllä se auki lähti.
Vectra B 1.6i 16V CD Caravan
Jos kone on paikallaan niin ylimmäiseen pulttiin en kyllä ainakaan minä mitään pystynyt lyömään on siinä niin vähän tilaa.Yritin kuusiohylsyä räikällä ja räikällä/lyhyellä jatkovarrella,kumpikaan ei vaan mahtunut,eikä mitään toivoa päästä lyömään,vaikka yritin kaikenlaisia kiila virityksiä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B